3 cechy content marketingu

Ludzie uwielbiają być inspirowani, dostawać praktyczne wskazówki i oglądać poradniki z serii DIY. Nie interesuje nas, kto tworzy treści, dopóki są dobre. Rozdzielamy to, kto jest np. redaktorem bloga od publikowanych treści. Odbiorcy chcą po prostu czegoś się dowiedzieć, mając pewność, że pochodzi to z rzetelnego źródła. Pomocne i ciekawe treści są autentyczne, a przedsiębiorca wypada bardziej wiarygodnie.

Strategia oparta na dostarczaniu cennych dla klientów informacji w nie narzucającej się formie jest kluczowa w content marketingu. Sprawia, że odbiorcy mają więcej wiedzy na polu, które im prezentujemy – rozwijają się i stają się bardziej świadomi. Powoduje to polepszenie wzajemnych relacji na linii przedsiębiorca – klient, w których korzystają obie strony. Lojalni wobec marki odbiorcy wynagrodzą nam dodatkowy wysiłek, wkładany w realizowanie dodatkowego projektu.

1. Czerp korzyści nie tylko z reklam

Tworząc profesjonalne, dostępne za darmo treści, chcemy zdobyć czytelników i ich zadowolić. Naszym celem jest ich ponowna wizyta na naszej stronie, dlatego stwarzamy sposobność, aby dowiedzieli się możliwie jak najwięcej na tematy interesujące ich, dla których pojawiają się na naszej platformie. Po drodze mogą natrafić na nasz produkt czy usługę i zdecydować się na zakup. Dany projektant nie zwiększa nagle znacząco swoich przychodów, publikując przegląd ubrań modnych w przyszłym sezonie. Jednak sprawia, że widz ma szansę poznać jego pomysły i styl. Zainspirowany i ciekawy ponownie zajrzy na jego stronę.

 

::

ZDEFINIOWAĆ CONTENT MARKETING

::

 

2. Nieograniczona przestrzeń internetu nie musi być wykorzystana w całości

Nie wszystko jest warte opisu na tysiąc słów. Edytuj, skracaj i staraj utrzymać się to, co piszesz w tonie lekkim do odbioru. Opisuj zwięźle, treściwie, nie rozwlekaj się. Ludzie lubią zdjęcia, krótkie filmy – jeśli jesteś w stanie, daj im to, czego chcą. Robisz ubrania? Pozwól na podejrzenie swojej pracowni albo szafy. Produkujesz ręcznie robioną biżuterię? Przekaż swojej widowni kilka praktycznych porad. Twoje treści w formie wizualnej na platformach społecznościowych będą się rozprzestrzeniać szybciej i łatwiej. A z nich prosta droga do Twojej strony. Tekst jest również ważny i nie należy o nim zapominać, jednak tylko przemyślane i, co najważniejsze w content marketingu, wartościowe treści będą doceniane przez wymagających czytelników.

3. Wymagaj od siebie i stosuj się do swoich zasad

Planuj, twórz listy rzeczy do zrobienia – ale rób to sam. Nie nadawaj sobie tempa, którego nie będziesz wstanie dogonić. Niektóre firmy ustalają, że będą wstawiać posty na bloga raz w tygodniu. Jest to ich wewnętrzne ustalenie, które pasuje im najbardziej – mają odpowiednio dużo czasu na przygotowanie i dążą do realizacji zamierzonych celów. Istnieją też takie firmy, które w każdy poniedziałek prezentując, co zajmuje ich poza godzinami pracy: jakie książki czytali, jakie filmy im się spodobały czy jedzenie, którego próbowali. Prezentując siebie, dzieląc się stylem życia, pasjami pielęgnują relację z klientem. Widoczne zaangażowanie jest cennym przekazem dla widowni, która sprawdza regularnie Twoją stronę, śledząc poczynania Twojej firmy.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF