A gdyby produkty gwarantujące zrównoważony rozwój znalazły się w sklepach? [RAPORT]
Praktyczna implementacja idei zrównoważonego rozwoju i ekonomii cyrkularnej jest obecnie szeroko dyskutowana w biznesie. Niektóre marki poczyniły już pierwsze kroki w materializacji konkretnych pomysłów dedykowanych ochronie środowiska, inne są w trakcie lub myślą o zmianie modelu biznesowego.
Badacze i marketingowcy odpowiedzialni za raport poszli krok dalej. Postanowili sprawdzić konsumencką reakcję, gdyby już dziś na półkach sklepowych znalazły się produkty realizujące ideę zrównoważonego rozwoju. Niektóre z nich powstały kilka lat temu, kiedy perspektywa spożywania np. owadów czy dżdżownic wydawała się humorystyczna.
Badanie zostało zrealizowane za pomocą metody Concept eValuate, która przewiduje sukces rynkowy produktu. W opracowaniu wizualizacji nowych produktów pomogli studenci Wydziału Wzornictwa ASP oraz ich mentor, profesor Maciej Konopka.
źródło: Kantar Polska