Badania marketingowe podczas pandemii COVID-19

Sprawdź, jak przeprowadzić badanie online w panelu konsumenckim.

132

W trakcie trwania każdego kryzysu zasadą jest, że przetrwają go najsilniejsi. Zmiany zachowań konsumenckich oraz działań konkurencji powodują znaczne zmiany na rynku. Korzystając z badań marketingowych online, można zagospodarować zmieniającą się część rynku i wyjść z kryzysu silniejszym. Zobacz, jak możesz to zrobić, korzystając z badań ankietowych w panelu konsumenckim.

Poznanie zmiany nawyków zakupowych konsumentów to klucz do przetrwania na rynku

Kolejne miesiące podczas wychodzenia z pandemii COVID-19 nie będą łatwe dla większości branż. Najbliższe tygodnie rozstrzygną, które firmy upadną, a które będą przeżywać swój złoty okres. Umiejętność dostosowywania się do szybko zmieniających się warunków na rynku to obecnie podstawa każdego rozwijającego się przedsiębiorstwa. Jednym z narzędzi do tego służących są badania marketingowe online. Mimo prognoz analityków ciężko ocenić ze 100% pewnością skutki pandemii COVID-19. Na pewno jest to czas do podejmowania działań w zakresie zmiany swoich strategii marketingowych, ponieważ przedsiębiorcy prowadzący już dziś działania biznesowe, szybciej wracają na obraną ścieżkę rozwoju. Zauważalne obecnie są nowe trendy konsumenckie oraz zmiany w priorytetach zakupowych konsumentów. Najsilniej widoczny wzrost dotyczy rynku e-commerce. Coraz więcej firm tworzy nowe produkty cyfrowe, uruchamia sprzedaż online, czy konwertuje produkty dostępne stacjonarnie w przestrzeń internetu. Dziś już prawie wszystko można dostać online – od codziennych zakupów spożywczych, po teleporady. Dzięki badaniom marketingowym online poznasz preferencje konsumentów i wzmocnisz pozycję firmy na rynku. Realizacja badania marketingowego w panelu badawczym Badanie-Opinii.pl umożliwia uzyskanie wiedzy o rynku, konsumentach i panujących trendach. Swoje badanie ukierunkujesz bezpośrednio do grupy docelowej. Dzięki czemu zaplanujesz dokładnie strategię marketingową, politykę cenową oraz skuteczną promocję marki! Badania market research to narzędzie umożliwiające za pomocą twardych danych, rzetelnych informacji i wielowymiarowej analizy, poznanie preferencji zakupowych klientów. Badanie ankietowe wśród konsumentów umożliwia na:

  • Diagnozowanie potrzeb i preferencji konsumenckich
  • Badanie zwyczajów konsumenckich
  • Badanie reklamy i opakowań
  • Badanie potencjału rynku
  • Badanie struktury rynku
  • Badanie świadomości marki
  • Badanie wrażliwości cenowej
  • Badanie pozycji rynkowej
  • Badanie segmentacji rynku

Segmentacja rynku, czyli jak wybrać najlepszy profil klienta

Epidemia COVID-19 zaczyna być już opanowana, co umożliwi konsumentom na realizację potrzeb nie tylko tych podstawowych. Jeśli zadbamy o właściwą strategię marketingową, istnieje duża szansa, że jako jedni z pierwszych będziemy gotowi do powiększenia swojego udziału w rynku. Nim to jednak zrobimy, poza posiadaniem produktu lub usługi, konieczne jest przeprowadzenie segmentacji rynku. Tłumacząc w prosty sposób, segmentacja to podział konsumentów na poszczególne grupy (segmenty), mające między sobą pewne charakterystyki (najczęściej demograficzne) i ze względu na nie należy mieć inne podejście w swojej strategii marketingowej. Segmentację rynku najczęściej opieramy o cechy geograficzne, demograficzne, behawioralne oraz psychograficzne. Często ten podział jest uzupełniany również o specyficzne cechy samego oferowanego produktu. Tłumacząc to na przykładzie, jeśli nasza firma oferuje pastę do butów, to na inne cechy produktu i reklamy będą zwracać uwagę mężczyźni, a na inne kobiety. Realizacja badania marketingowego w panelu Badanie-Opinii.pl pozwala na poznanie zależności, w jaki sposób dana grupa odbiorców postrzega produkt, reklamę, czy określoną kampanię społeczną. Przeprowadzając badanie ankietowe w panelu badawczym Badanie-Opinii.pl uzyskasz dostęp do:

  • Inteligentnego systemu profilowania grupy docelowej
  • Precyzyjnego docierana do grupy docelowej
  • Rozbudowanej i stale poszerzanej bazy konsumentów – ponad 100 tys.!
  • Ekspresowej realizacji badań marketingowych – nawet w 24h!
  • Stałej kontroli rzetelności udzielanych odpowiedzi przez konsumentów

Przeprowadzenie tak skonstruowanego badania ankietowego umożliwia stworzenie planu marketingowego, prognozy udziału w rynku oraz wyboru docelowych grup odbiorców. Umożliwia to na przygotowanie strategii marketingowej ukierunkowanej na potrzeby poszczególnej grupy docelowej oraz identyfikację ich indywidualnych potrzeb. Dotarcie do określonego typu konsumenta oraz prowadzenie skutecznej komunikacji z klientem, to okazja do podążania za trendami rynku poprzez jego obserwację.

Personalizacja działań marketingowych

Realizując badanie marketingowe online w panelu Badanie-Opinii.pl zyskasz możliwość precyzyjnego dotarcia do grupy docelowej. Wieloletnie rozwijanie naszego autorskiego rozwiązania pozwoliło zaoferować unikalne narzędzie do badań ankietowych online. Przeprowadzając badanie online, uzyskasz kompleksowe informacje o charakterystyce Twoich konsumentów. Dowiesz się, gdzie Twoja grupa docelowa robi zakupy, jaka liczba z nich posiada telefon na abonament, jak często jedzą na mieście, czy ilu z nich posiada samochód. W panelu Badanie-Opinii.pl zrealizujesz badanie market research na podstawie:

  • Danych demograficznych (np. miejsce zamieszkania, zarobki, płeć, wiek)
  • Sytuacji rodzinnej (np. stan cywilny, decyzyjność w sprawie zakupów)
  • Posiadanej pracy (np. wykonywana praca, status zawodowy)
  • Zwyczajów zakupowych (np. miejsca dokonywanych zakupów, częstotliwość)
  • Stylu życia (np. przywiązanie do marek, posiadane zainteresowania)
  • Urządzeń (np. odsetek osób posiadających laptop, czy telefon)

Tak precyzyjne dotarcie do grupy docelowej pozwoli na fachowe przeprowadzenie badania znajomości i wizerunku marki, pomiar elastyczności cenowej, ocenę materiałów reklamowych, czy koncepcji nowych produktów i opakowań. Dzięki temu uzyskasz dokładną odpowiedź na najważniejsze pytanie: dla kogo, jak i za ile wdrożyć nowy produkt na rynek.

Korzyści badania marketingowego online

Niezależnie od typu badania marketingowego, które chcesz przeprowadzić, jego realizacja w formie online ma wiele zalet. Po pierwsze, czas! Realizacja badania ankietowego online to okazja do zebrania feedbacku od konsumentów w bardzo krótkim czasie. Realizując badanie online, możesz je przeprowadzić nawet w 24h! Po drugie, konkurencyjne koszty – koszt od zrealizowanej ankiety to ok. 2-3 złote. Wśród innych zalet badania ankietowego online to gwarancja reprezentatywności próby, stała kontrola rzetelności udzielanych odpowiedzi, dostęp do bazy ponad 100 tys. aktywnych konsumentów oraz stałe wsparcie ekspertów w realizacji badania, którzy udzielą pomocy w przygotowaniu kwestionariusza ankiety oraz opracują raport badawczy. Uzyskane dane i ich odpowiednia analiza mają w biznesie kluczowe znaczenie. Niezależnie od rodzaju wybranego badania marketingowego, cel jest ten sam: poprawić swoje działanie, wzbudzić zainteresowanie i zapewnić satysfakcję z produktu dla konsumentów. Co w wymierny sposób przekłada się na zysk firmy i rozwój na rynku.

Badania marketingowe – poznaj preferencje konsumentów i wzmocnij pozycję firmy na rynku!