Bariery bankowych aplikacji mobilnych – raport
Obecnie większość banków oferuje swoim klientom aplikacje mobilne. Nie oznacza to, że wszyscy klienci z nich korzystają. Symetria sprawdziła, dlaczego część użytkowników nie zainstalowało jeszcze aplikacji mobilnej swojego banku i w jaki sposób można ich do tego zachęcić.
Punktem wyjścia do powstania raportu „Mobilne Aplikacje Bankowe: Bariery” była seria 10 wywiadów pogłębionych (IDI), wspomaganych badaniami dzienniczkowymi. Przeprowadzone zostały w grupie zaawansowanych użytkowników smartfonów, korzystających regularnie z bankowości online, jednak nigdy wcześniej nie instalujących i nie korzystających z aplikacji mobilnej banku.
W raporcie wskazane zostały najbardziej istotne bariery w korzystaniu z aplikacji bankowych i konkretne rekomendacje, jak można je przełamać. Opisane zostały trudności dla użytkowników, a także praktyczne porady dla menadżerów produktów bankowych, jak skutecznie promować aplikacje mobilną.
Publikacja Symetrii jest pierwszym raportem w Polsce, poświęconym wyłącznie barierom w korzystaniu z aplikacji bankowych. Zwięzła forma (20 stron) pozwala na szybkie i łatwe zapoznanie się z wynikami badań.
„Tworząc raport Mobilne Aplikacje Bankowe: Bariery chcieliśmy przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie, które bariery w korzystaniu z bankowości mobilnej są najistotniejsze” – mówi Marcin Woźniczko, koordynator badania.
„W trakcie naszych badań okazało się, że większość barier odnosi się bezpośrednio do problemów związanych z User Experience a także kwestii komunikacji i wizerunku bankowości mobilnej.” – dodaje Woźniczko.
Zapraszamy do lektury raportu.
Aby ściągnąć bezpłatnie raport Symetrii, kliknij w poniższy link: