BMW rozpoczyna współpracę z pięcioma organizacjami esportowymi!

Fot. BMW
390

BMW wzmacnia swoja obecność w esporcie poprzez rozpoczęcie współpracy z pięcioma czołowymi organizacjami esportowymi.

Niemiecki gigant motoryzacyjny nawiązał współpracę z pięcioma wiodącymi organizacjami esportowymi w skali globalnej – Cloud 9, Fnatic, FunPlus Phoenix, G2 Esports oraz T1 Entertainment & Sports, tym samym będzie mieć widoczność na trzech kontynentach – w Europie, Azji i Ameryce Północnej.

Organizacje otrzymają specjalnie przygotowane samochody w swoich barwach, którymi zawodnicy będą dojeżdżać na turnieje i treningi. Ponadto świadczenia obejmują branding na odzieży zawodników i liczne aktywności w różnych kanałach social media organizacji i zawodników.

Realizując globalne podejście do e-sportu, zdecydujemy się na współpracę z tymi kluczowymi organizacjami. Z drugiej strony chcemy pracować również na poziomie regionalnym, a te zespoły reprezentują kluczowe dla nas rynki. Ponadto, dzielimy wspólne wartości w wymiarze rozrywki i sportu, co również odegrało ważną role w procesie decyzyjnym.

Christophe Koenig, rzecznik BMW ds. marki i marketingu

Partnerstwo dotyczy wszystkich drużyn tych organizacji, z wyłączeniem strzelanek. Kluczowym obszarem współpracy wydaje się być gra League of Legends. Organizacje będą ze sobą współpracować przy tworzeniu kontentu, chociażby poprzez używanie wspólnych hashtagów na Instagramie, Twitterze, Facebooku, WeChat, czy wszelkich platformach livestreamingowych.

Fot. G2 Esports

BMW bez wątpienia jest dla nas najlepszym partnerem. Zawarcie takiej umowy jeszcze rok temu byłoby niespotykane. To pierwszy raz, kiedy drużyny e-sportowe na całym świecie łączą się w ramach jednego partnerstwa. Zamierzamy tworzyć zabawne i zapewniające rozrywkę treści wokół naszej rywalizacji.

Carlos „ocelote” Rodriguez, dyrektor generalny G2 Esports

Pierwsze kroki w esporcie BMW postawiło w 2017 roku, kiedy zostało partnerem europejskich rozgrywek League of Legends. W późniejszych latach zaangażowało się w działania simracingowe i rozpoczęło współpracę z jedną organizacją esportową.

Fot. T1 Entertainment & Sports

Szczegóły dotyczące czasu trwania umowy oraz warunków finansowych nie zostały ujawnione. To świetny przykład globalnych działań w esporcie prowadzonych przez dużą markę.

Marki motoryzacyjne stale zwiększają swoja obecność w esporcie. Wystarczy tylko wspomnieć, że Kia przedłużyła współpracę z League of Legends European Championship, Honda jest partnerem amerykańskiej drużyny Team Liquid, AUDI współpracuje z duńskim zespołem Astralis, a Mercedes współpracował z globalnymi strukturami ESL.

Simracing natomiast jest tematem, który jednoczy niemal wszystkie wiodące marki. O tym zjawisku pisaliśmy w artykule Simracing, czyli wirtualne wyscigi.

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej