Burger King z genialną akcją marketingową „Stevanage Challenge”
Burger King wykorzystał sponsoring prawdziwej drużyny sportowej Stevenage FC, do przeprowadzenia szerokiej kampanii digitalowej w oparciu o grę FIFA 20.
Burger King przeprowadził świetną akcje promocyjną z wykorzystaniem gry FIFA. Został koszulkowym sponsorem prawdziwej czwartoligowej angielskiej drużyny Stevenage FC zyskując tym samym widoczność na oficjalnych koszulkach, które znalazły się również w cyfrowej wersji FIFA.
Następnie rozpoczął „Stevenage Challenge”, gdzie gracze grający jako Stevenage FC byli nagradzani kuponami na burger w zamian za strzelone bramki, którymi podzielili się na swoim profilach Twitter. Doprowadziło to do tego, że dość przeciętny Stevenage FC był najczęściej wybieranym klubem w „Trybie Kariery” w grze FIFA 20, klub zyskał ogromną popularność i wyprzedał wszystkie koszulki realnego klubu.
https://www.youtube.com/watch?v=Mt62ja1oY4Q&ab_channel=BURGERKING
Oglądając case study video z poniższego tweeta można zapoznać się z dokładnym mechanizmem akcji promocyjnej.
I love Burger King's creativity.
• Sponsors Stevenage FC
• To get their logo in FIFA 20
• Challenges gamers to play as Stevenage, score goals, and share on Twitter
• Stevenage most used team in “career mode”
• Shirts sell out IRL pic.twitter.com/1px3OHld5U— Harry's Marketing Examples (@GoodMarketingHQ) September 22, 2020