Czy sztuczną inteligencję irytuje reklama Shopee?
Od kilku tygodni widzimy i słyszymy reklamę Shopee zrealizowaną w rytmie znanej wielu rodzicom piosenki „Baby Shark”.
Ze względu na swoją wszechobecność w wielu kanałach, komunikacja zwróciła uwagę zarówno konsumentów, jak i branży marketingowej, a zdania na jej temat są podzielone.
Jednych reklama irytuje swoją wszechobecnością i powtarzalnością melodii, inni zaczynają bezwiednie ją nucić razem ze swoimi dziećmi.
Marketingowcy również są podzieleni – jedni uważają, że reklama niemal na siłę „wtłoczy” nazwę Shopee do głów konsumentom (trwale zbuduje świadomość marki), inni oceniają efekt jej działania jako krótkotrwały – marka zostanie zapomniana wraz z zakończeniem emisji.
Kantar Polska, dzięki rozwiązaniu LINK A.I., które wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji do oceniania potencjału reklam postanowił sprawdzić wpływ reklamy na markę.
Korelacja przewidywań Link A.I. w obszarze kluczowych miar utrzymuje się na poziomie około 0.96-0.98 z opiniami konsumentów.
Co dla reklamy Shopee wynika z badania LINK A.I.?
- Reklama silnie i skutecznie zachęca do wejścia w interakcję z marką np. poprzez ściągnięcie aplikacji, co zwiększa prawdopodobieństwo wzrostu sprzedaży w krótkim terminie. Efekt ten potwierdzają dane Mediapanel dotyczące liczby użytkowników – w kwietniu Shopee zanotowało największy procentowy wzrost liczby użytkowników wśród platform e-commerce.
- Silnie angażuje dzięki m.in. zastosowanemu podkładowi muzycznemu.
- Perswazyjność jest budowana przez komunikaty trafiające w potrzebę konsumentów („dostawa za 0 zł, produkty od 1zł”)
- Ale irytuje – nie sprawia, że marka staje się znacząca dla konsumentów
źródło: Kantar