Impact ma impakt
Tytuł tego artykułu nie jest przypadkowy. Agencja The Way po przejęciu marki Impact rozwinęła ją do poziomu mocno znaczącego przedsięwzięcia na skalę europejską. Przybyliśmy na Impact’22 ze studiem VTV dla Brief.pl w przeddzień rozpoczęcia konferencji. To co nas urzekło to fantastyczna organizacja. Wszyscy członkowie zespołu byli bardzo dobrze poinformowani i oferowali pomoc na każdym kroku. Bez przesady mogę stwierdzić, że organizacja była super. To tyle w kwestii organizacji.
Merytorycznie, towarzysko w zrównoważonej luźnej atmosferze.
Yuval Noah Harrari swoim wystąpieniem otworzył tegoroczny Impact. Prezentacja Yuvala była niezwykle aktualna, a jej treść sprowokowała mnie do zweryfikowania mojego podejścia do globalizacji i nacjonalizmu. Tu za przykład podał Prezydenta Wolodimira Żeleńskiego który wygrał wybory w Ukrainie pochodząc z rosyjskojęzycznego domu zdobywając około 70% poparcia społecznego a dziś walczy z Rosją w obronie swojego kraju i zachowuje pełne społeczne poparcie. To pokazuje, że ukraiński nacjonalizm jest na tyle oświecony, że nie dotyka różnic etnicznych ani źródeł pochodzenia, a koncentruje się na deklaratywnej przynależności narodowej. Samo pojęcie globalizmu również zostało zawężone do uwspólnienia zasad moralnych i praw których narody miałyby przestrzegać. Harrari użył metafory aby zobrazować pojęcie globalizacji opisując je na przykładzie mistrzostw świata w piłce nożnej gdzie spotykają się ze sobą różne nacje, grają w jedną grę, wobec tych samych zasad jednocześnie zachowując tożsamość narodową. Świat ewidentne się zmienił, widzimy to wszyscy, dlatego tym bardziej należy dziś mądrze go odbudować. Autor wskazał kilka znaczących zmian między innymi wzrost nakładów na edukacje o czyni świat dojrzalszym.
Mnóstwo merytorycznej treści.
Swoje wystąpienia pośród ok. 500 prelegentów mieli między innymi Premier Mateusz Morawiecki, Erin Meyer, Carl Bildt. Ze świata biznesu bardzo ciekawie mówił Tomasz Suchański (Żabka), Anna Zielińska (Stor9) oraz Przemysław Gdański (BNP Paribas).
Sam miałem przyjemność poprowadzić dwa panele w ścieżce marketingowej więc nie udało mi się zobaczyć wszystkich interesujących wystąpień. Pierwszy panel poprowadziłem z Mateuszem Matysiakiem (GG League) oraz Asią Marks (Gamerhash). Poruszyliśmy temat oczekiwań społeczności graczy (dot. Gier Wideo) wobec współpracy z markami. Co jest ważne w tej relacji, czego unikać i jak działać aby komunikacja marketingowa w gamingu i esporcie była skuteczna. Kolejna rozmowa to fireside chat w którym rozmawiałem z Prezesem Wyborowa Pernod Ricard Andrzejem Szumowskim o employer brandingu i kulturze organizacyjnej w kontekście pozyskiwania talentów do pracy. Bardzo dziękuję moim rozmówcom i wszystkim którzy nas słuchali. Drugiego dnia tłumy przyciągnął Robert Kubica, sala pękała w szwach a Orlen dodatkowo przygotował atrakcje na Torze Poznań.
Uczestnicy chętnie mówili o swoich wrażeniach.
W naszym studiu VTV dla Brief.pl do rozmowy zaprosiłem między innymi Stefana Batorego (Booksy) oraz Marcina Bruszewskiego (Zwolnieni z Teorii) do podzielenia się swoją opinią na temat Impact’22. Wniosek jest jeden – warto być na Impact, ponieważ poza warstwą merytoryczną wydarzenie oferuje ogromny potencjał networkingowy. Sporo tego odbywa się podczas imprezy organizowanej przez MasterCard.
Zachęcam do śledzenia publikacji na Brief.pl, gdzie systematycznie będziemy udostępniali dla Was relacje z wydarzenia, wywiady oraz ciekawsze wystąpienia.
Spędziłem 20 lat w reklamie i marketingu. Założyłem, rozwinąłem i sprzedałem agencję kreatywną, prowadziłem własny coworking, po drodze angażowałem się w startupy. Promuję polską kulturę w azji poprzez sztukę filmową i content telewizyjny. Od 2017 roku jestem związany z BRIEF. W 2017 roku przeprowadziłem rekonstrukcję redakcji oraz digitalizację wydawnictwa na BRIEF.PL. W 2020 roku ruszył nowy serwis BRIEF ESPORTS którego jestem wydawcą. Od 2010 roku jestem związany z rynkiem startupów w Polsce. Jestem mentorem startupowym. Współtworzę wraz z Grzegorzem Kiszlukiem największy i najstarszy Polski ranking kreatywności aplikowalnej – 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Jestem fanem i propagatorem esportu i gamingu jako narzędzia komunikacji marketingowej.