Czy zakup Blizzarda pomoże Microsoftowi zbudować ich Metaverse?

Od zakupu Activision Blizzard przez Microsoft za 70 miliardów minęły trzy tygodnie. Od tego czasu dostaliśmy kilka informacji o nowych projektach firmy, między innymi o całkowicie nowym uniwersum i grze mobilnej. Jednak jak się okazuje szef Microsoftu, Satya Nadella ma dużo większe oczekiwania co do współpracy.
Dyrektor Generalny giganta nie krył, że jest zainteresowany stworzeniem własnego metaverse. Już przy pierwszym wywiadzie po przejęciu Blizzarda informował, że współpraca pomoże postawić fundamenty pod wirtualną rzeczywistość Microsoftu.
Początkowo wizja Nadelli nie była do końca jasna i nie było wiadomo, jaki związek ma tworzenie metaverse i przejęcie wydawcy gier. Szef Microsoftu próbował ustosunkować się do tego:
Metaverse zasadniczo polega na tworzeniu gier. Chodzi o możliwość umieszczenia ludzi, miejsc oraz rzeczy, a następnie skupienie ich wszystkich w jednym miejscu przy pomocy jego silnika.
Satya Nadella, Dyrektor Generalny Microsoft
Bycie liderem na rynku gier ma wymusić od producenta tworzenie własnego wirtualnego świata. Koniec końców gracze będą chcieli angażować się w cyberprzestrzeni, co będzie równe, z tym że każda większa firma będzie chciała wprowadzać swoje własne metawersum.
Zapewne w przyszłości dowiemy się, jakie plany ma wobec Blizzarda dyrektor generalny.