devils.one łączy 4 marki w jednej kampanii streamerskiej (case study)

Stworzenie angażującej kampanii, która zachęci odbiorców do podjęcia działania jest coraz trudniejsze. Dlatego w poszukiwaniu rozwiązań dla marki Orbit, devils.one postanowiło zaangażować Stremcoi do stworzenia ciekawej kampanii, która umożliwiła rozdanie tysięcy punktów na dogry.pl! Jaki był tego efekt?

W ramach promowania organizacji esportowych, na łamach Brief Esports prezentujemy case study ich współpracy z markami.

Autor: Daria Rupniewska, devils.one

Co można zrobić mając do wykorzystania 120 tysięcy punktów na popularnej platformie?

Przed takim zadaniem postawił nas Orbit, który w ramach współpracy z dogry.pl i własnej akcji promocyjnej, podzielił się z nami kodami na punkty. W związku z naszym przekonaniem, że z platformy korzystają głównie osoby młode, postanowiliśmy dostosować do odbiorcy sposób komunikacji. Zdecydowaliśmy się na rozdanie kodów podczas transmisji u streamerów w naszej sieci, przy użyciu innowacyjnej technologii Streamcoi, która pozwala zarządzać treściami wielu streamerów w prosty i efektywny sposób ograniczając ich pracę do tego co robią najlepiej – czyli streamowania.

Przygotowaliśmy kreację, która co pół godziny pojawiała się podczas transmisji u wszystkich streamerów w sieci devils.one. W tym przypadku odbiorcy otrzymywali dodatkową gratyfikację w postaci kodu na dogry.pl – platformy umożliwiającej graczom zdobywanie nagród za granie w gry. Dzięki temu mechanizmowi, fani samoistnie czekali, aby zobaczyć reklamę!

Tylko jak stworzyć i wyświetlać animację, na której każdorazowo zmienia się kod?

Tutaj na pomoc przyszło narzędzie Streamcoi. W codziennych aktywnościach umożliwia nam wyświetlanie na wszystkich streamach z sieci devils.one zawsze aktualnych bannerów, wyświetlanie treści partnerów oraz promocję merchu w łatwy i skuteczny sposób, bez zaangażowania streamerów.

Przy tej akcji zespół Streamcoi przygotował dla nas specjalne rozwiązanie – mechanizm umożliwiający automatyczną podmianę się kodu od Orbit na kreacji. Za każdym razem gdy wyświetlaliśmy kreację na kilkunastu streamach jednocześnie, zmieniała się ona i pokazywała inny, indywidualny kod. Widzowie poszczególnych streamów mogli na nie polować i zawsze mieli pewność, że oglądając stream mają możliwość zdobycia go. Kiedy kod pojawiał sie na ekranie, w tym samym momencie na czacie wyskakiwała wiadomość z informacją o akcji i linkiem do strony docelowej.

Akcja promowana na social mediach devils.one, zaowocowała dużym zainteresowaniem młodych łowców nagród! Podczas minionego miesiąca, streamerzy DV1 streamowali ponad 16 000 godzin podczas, których wyświetlały się kreacje Orbit! CTR linku (czyli wskaźnik, jak często użytkownicy kliknęli w reklamę) kierującego do strony dogry.pl osiągnął ponad 2%.

W naszej organizacji stawiamy na rozwój młodych talentów, dlatego w kampanii znaleźli się nie tylko duzi streamerzy, ale również ci mniejsi! W ten sposób dajemy im możliwość zarobku i rozwoju swojej pasji, co jest kluczowe na wczesnym etapie tworzenia contentu.

Ten case doskonale udowadnia, jak reguła wzajemności, sprawdza się również w działaniach marketingowych i że warto jest zaproponować małe wynagrodzenie odbiorcy naszego komunikatu w zamian za podjęcie akcji wobec marki.

Komentarz Brief Esports: Współczesne profesjonalne organizacje esportowe posiadają odpowiednie narzędzia i kadrę managerską umożliwiającą kompleksową obsługę kampanii marketingowych od fazy strategii i konceptu kreatywnego, przez jego realizację za pomocą zrzeszonych w ramach organizacji zawodników, streamerów i influlencerów, aż po raportowanie na poziomie satysfakcjonujacym duże agencje, czy domy mediowe. To świetna metoda na skuteczne dotarcie do zaangażowanej grupy fanów organizacji i ich influencerów.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF