Dlaczego marki FMCG powinny angażować się w esport? Na podstawie Monte Snack

73% graczy w trakcie rozgrywek regularnie sięga po jedzenie lub różnego rodzaju napoje. To wyraźny sygnał dla marek FMCG o ogromnej przestrzeni do promocji w ogromnej grupie odbiorców.

Branża gier,  jako gałąź biznesu odnotowała w ostatnich latach bardzo dynamiczny wzrost na polach jej wartości rynkowej, a także zainteresowania jakim cieszy się wśród społeczności. Sam gaming stał się bardzo powszechny i tak jak każda inna, prężnie rozwijająca się dziedzina rządzi się swoimi prawami, a w jej wnętrzu panują różnego rodzaju trendy i zasady, którymi chcące odnieść sukces podmioty powinny się kierować. W dzisiejszych czasach, marki zdają się wręcz ścigać w tworzeniu metod reklamy, które są coraz bardziej nowatorskie i angażują społeczność na wysokim poziomie. Tworzone jest coraz więcej kampanii dedykowanych gamingowi, a więc branża stała się przedmiotem zainteresowania już nie tylko graczy, lecz także i biznesu. Dobrze dobrane formy promocji, odpowiadające specyfice dziedziny to jeden z kluczy do sukcesu, którym bez wątpienia jest zrozumienie potrzeb grupy docelowej i jak najbardziej bezpośrednie trafienie do niej.

Statystyki dotyczące liczby widzów esportowych zmagań, które są jednym z istotnym elementów branży gamingowej mówią same za siebie. Od lat obserwujemy stały wzrost liczby osób oglądających takie rozgrywki, a jak wynika z raportu udostępnionego przez Newzoo, w najbliższych latach ta tendencja utrzyma się. Dokładne statystyki przedstawia poniższy wykres.

fot. Newzoo

Jednym ze sposobów, w jaki można zaangażować się w świat gamingu jest tworzenie własnych turniejów bądź lig, w których gracze będą mogli ze sobą rywalizować. Takim akcjom rzecz jasna towarzyszy promocja organizatora, czyli firmy, które chce się w ten sposób zareklamować. Jest to dobrze odbierany sposób promocji, a historia pokazuje, że w tego typu akcje, gamingowa społeczność angażuje się chętnie. W celu zmaksymalizowania efektów prowadzonych kampanii, warto przyglądnąć się również statystyce, która z perspektywy marketingowej może okazać się bardzo istotna i otwierać drzwi do świata gamingu jeszcze większej gamie podmiotów. Jak bowiem wynika z badań Newzoo przeprowadzonych na podstawie analizy zachowań konsumenckich społeczności graczy, aż 73% z nich w trakcie rozgrywek regularnie sięga po jedzenie lub różnego rodzaju napoje. Najciekawsze dane przedstawia wykres, informujący nas o rodzajach  produktów, które gracze wybierają najczęściej

fot. Newzoo

Wynika z tego, iż producenci przekąsek, mogą śmiało szukać swoich szans w branży gamingowej. Konkretne przykłady, takie jak Monte Snack, które  organizuje serię turniejów Monte Snack #BRB Cup jest doskonałym tego przykładem. Znajomość środowiska i dobrane na tej podstawie aktywności bezpośrednio przekładają się na efekty danej kampanii.

Marka Monte Snack podjęła wyzwanie dotarcia do obu grup – graczy oraz fanów esportu organizując serię turniejów esportowych Monte Snack #BRB Cup skierowanych zarówno do amatorów stawiających pierwsze kroki w sportach elektronicznych, jak i dla profesjonalnych graczy. Mnogość tytułów dostarczy rozrywki dla szerokiej grupy fanów gamingu, dla których zostały przewidziane także atrakcyjne nagrody. W serii Monte Snack #BRB Cup zaplanowane są rozgrywki w takie gry jak League of Legends, Team Fight Tactics, Legends of Runeterra, Fortnite oraz gry mobilne – Brawl Stars i Clash Royale. Dzięki dywersyfikacji w obrębie tytułów gier zmaksymalizowane jest dotarcie do graczy i fanów poszczególnych tytułów. Poza szeregiem turniejów online, dodatkowo zostanie przeprowadzona Monte Snack #BRB Casters Academy, który ma na celu wyłonić młode talenty sceny komentatorskiej. Dla trzech najbardziej obiecujących casterów przewidziane są nagrody, którymi będą profesjonalne zestawy spikera, a najlepszy z nich dodatkowo będzie mógł skomentować wraz z Damianem ‘Nervarienem’ Ziają rozgrywki finałowe Monte Snack #BRB Triathlon League of Legends w profesjonalnym studio w Krakowie.

 

Pełna energii i zapału manager marketingu z ponad 15-letnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w wielu branżach. Absolwentka WSB o specjalizacji Media masowe i komunikacja. Z sukcesami planuje i realizuje komunikację marek w obszarze esportu oraz gamingu i nie tylko. Skutecznie potrafi łączyć kanały i narzędzia komunikacji, by efektywnie i efektownie realizować cele projektów.

Justyna Oracz