...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Dropbox celuje w miliard użytkowników

Wszystko oczywiście ma swój początek w rosnącej popularności urządzeń mobilnych. Ich użytkownicy korzystają z aplikacji a nie z pojedynczych plików, które muszą za każdym razem zapisywać. Marzeniem Drew Houstona, właściciela Dropboxa, jest możliwość korzystania z tych samych danych na różnych platformach i systemach operacyjnych. Na przykład grając w Angry Birds na iPadzie, możemy kontynuować  grę na Samsungu Galaxy.

W przyszłości może to doprowadzić do sytuacji, w któej nie będziemy korzystać z dysków pamięci na naszych komputerach – ponieważ Dropbox przejmie ich rolę. Obecnie korzysta z niego 175 mln użytkowników, którzy dziennie wysyłają nawet miliard plików. Czy to wystarczy, aby stać się równie wielką firmą co Facebook? Na pewno firma ma odpowiednie zasoby oraz  doświadczony zespół programistów, którzy pracowali w Google’u, Facebooku, Amazonie, Apple’u czy Microsofcie.

Według współzałożyciela Dropboxa, Arasha Ferdowsi, firmy, które nie dołączą do trendu korzystania z danych niezależnie od platformy czy oprogramowania, mogą wiele stracić.

Czy sądzicie, że Dropbox ma szansę okiełznać wszystkie systemy operacyjne i wprowadzić wspólny standard?

Źródło: wired.com

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF