...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Eksperci spodziewają się szybkiego powrotu klientów do centrów handlowych

centrum handlowe

Odwiedzalność centrów handlowych w lutym, przed rozpoczęciem IV lockdownu, wynosiła średnio około 80% ubiegłorocznych wartości. Zdaniem ekspertów Cushman & Wakefield klienci wrócą do centrów handlowych po zniesieniu ograniczeń.

W I kw. 2021 r. jedynie cztery tygodnie lutego upłynęły bez znaczących ograniczeń w funkcjonowaniu centrów i parków handlowych. Styczeń to kontynuacja trzeciego, od rozpoczęcia pandemii, lockdownu, natomiast marzec rozpoczął się ograniczeniami wprowadzanymi regionalnie, w części województw, a zakończył pełnym ogólnopolskim czwartym już lockdownem.

Małgorzata DziubińskaLutowe dane o odwiedzalności (PRCH Footfall Index) potwierdzają trend, który dał się zauważyć już podczas zeszłorocznych okresów bez ograniczeń w funkcjonowaniu obiektów handlowych. Konsumenci dosyć szybko reagują na znoszenie obostrzeń w handlu, a odwiedzalność w lutym wynosiła średnio około 80% ubiegłorocznych wartości.

Małgorzata Dziubińska, Associate Director, Cushman & Wakefield

Wykres. Odwiedzalność centrów handlowych (udział % r/r; 2020/2019; 2021/2019; kolejne tygodnie po zniesieniu ograniczeń 4 maja 2020 r.)

centra handlowe wykres
Źródła: Cushman & Wakefield

Beata KokeliObserwując rynek handlu detalicznego w obecnej, covidowej rzeczywistości, nie obawiam się pozostawić tezy, że klienci wrócą do centrów handlowych. W okresie kolejnych lockdownów notujemy 11-12% wzrost dynamiki handlu ecommerce, lecz niemal natychmiast spada ona o kilka %, gdy tylko następuje otwarcie handlu stacjonarnego. Klienci potrzebują nie tylko zakupów – potrzebują doświadczać kupowania rzeczy. Pandemia nie tyle spowodowała, co przyspieszyła, konieczność zmian w podejściu do zakupów fizycznych i w zarządzaniu obiektami handlowymi oraz ich użytecznościami. Najbardziej dynamicznie rozwijające się trendy, które będą miały wpływ na model funkcjonowania centrów handlowych to digitalizacja, omnichannel, elastyczne formaty handlowe, ESG.

Beata Kokeli, Head of Retail Agency, Cushman & Wakefield

Pełny raport do pobrania pod linkiem: https://info.cushmanwakefield.com/l/263412/2021-04-30/3rn6r4


Źródło: Cushman & Wakefield

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF