...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Esportowcy zagrali dla Białorusi w turnieju #GramyDlaBiałorusi

21 września w Międzynarodowy Dzień Pokoju na Świecie rozegrany został esportowy turniej #GramyDlaBiałorusi, w którym udział wzięło 8 europejskich drużyn grających w grę CS:GO i rywalizujących ze sobą w imię zasad fair-play.

#GramyDlaBiałorusi to inicjatywa esportowego środowiska, które w geście solidarności z narodem białoruskim, zagrało w turnieju charytatywnym na rzecz Fundacji Białoruski Dom. Fundacja ta od wielu lat wspiera swój kraj w działaniach na rzecz demokracji i praw człowieka oraz rozwoju społeczeństwa obywatelskiego na Białorusi. Rozgrywkom towarzyszła zbiórka charytatywna.

Ponadto akcja będzie miała swoją kontynuację w serwisie TikTok, na którym wystartuje hashtag challenge #PlayForBelarus.

W rozgrywkach #GramyDlaBiałorusi udział wzięło osiem europejskich zespołów pochodzących z Polski, Białorusi, Węgier, Niemiec, Portugalii oraz Wielkiej Brytanii, reprezentujące zasady zdrowej rywalizacji, w której wzajemny szacunek oraz zasady fair-play są nadrzędnymi wartościami. Pula nagród turnieju wynosiła 150 000 PLN, z czego 50 000 PLN zasiliło bezpośrednio składkę na rzecz Fundacji Białoruski Dom, a o pozostałą kwotę toczyła się gra, w której pierwszą nagrodę zdobyła pochodząca z Niemiec drużyna Sprout a drugie miejsce zajęła białoruska formacja Nemiga.

Transmisja wydarzenia przeprowadzona była w wielu językach – oprócz polskiego dostępne były relacje w języku angielskim, białoruskim, rosyjskim, węgierskim, portugalskim, holenderskim, niemieckim oraz hiszpańskim. Dzięki temu kibice z całej Europy mogli oglądać rozgrywki w rodzimym języku oraz wesprzeć prowadzoną składkę. Łącznie turniej oglądany był przez 70 122 godziny i przyciągnął przed ekrany ponad 150 tys unikalnych widzów.

Inicjatywa została wsparta przez wielu influencerów, nie tylko gamingowych, którzy nie pozostają obojętni na losy narodu białoruskiego. Poparcia dla akcji udzielili Piotr ‘izak’ Skowyrski, Damian ‘ Nervarien’ Ziaja, Robert Burneika, Karol Paciorek i wielu innych.

Pełna energii i zapału manager marketingu z ponad 15-letnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w wielu branżach. Absolwentka WSB o specjalizacji Media masowe i komunikacja. Z sukcesami planuje i realizuje komunikację marek w obszarze esportu oraz gamingu i nie tylko. Skutecznie potrafi łączyć kanały i narzędzia komunikacji, by efektywnie i efektownie realizować cele projektów.

Justyna Oracz