EsportsNext, czyli efektywny marketing dla B2B

W dniach 21-22 września odbywa się konferencja EsportsNext, która pozwala na efektywny networking i wymianę eksperckiej wiedzy pomiędzy ekspertami z Ameryki i Europy

Początki esportu nie były wyrafinowane, ale rozwijał się on bardzo szybko. Wespół z tym szedł marketing. Na początku były to sponsoringi w postaci sprzętu i peryferiów dla graczy. Wraz ze wzrostem popularności oraz liczby widzów firmy zaczęły inaczej patrzeć na ten rodzaj sportu. Drużyny przeszły bardzo dużą zmianę od własnej roboty koszulek, po profesjonalne ubrania tworzone przez duże globalne marki. Drużyny doskonale wykorzystują dostępne narzędzia, tak jak Fnatic, będące jednym z liderów rynku.

W tym momencie wiele się dzieje w obu rodzajach sportu. Tradycyjny sport mocno ucierpiał, oczywiście ze względu na pandemie. Esport natomiast bardzo się rozwinął i coraz śmielej wchodzi do mainstreamu. Tradycyjny sport podpatruje, co się dzieje w esporcie i próbuje to przenieść na swoje podwórko. W szczególności dotyczy to rozwoju lokalnych turniejów.

Ważnym w marketingu esportowym jest znalezienie partnera, który sam posiada partnerów z mocnym zapleczem. Dzięki temu zostaje się zauważonym. Partnerstwo nie polega tylko na pieniądzach, a raczej na obupólnej współpracy. Często wyeksponowanie siebie nawzajem przynosi znacznie większą wartość niż wymiana świadczeń. Dzięki temu jest się zauważonym i ma się dostęp do większej ilości zasobów.

Konsument esportowy jest bardzo wyczulony na szczery przekaz. W esporcie trzeba bardzo uważać ze swoim produktem, czy to fizycznym, czy np. utworem, jeżeli jesteś artystą. To, że masz dobry i znany utwór, nie oznacza, że trafisz do społeczności. Różnica między esportem a sportem tradycyjnym jest taka, że musi być jakiś wspólny mianownik między tym, co robisz i społecznością. Musisz być wiarygodny.

Bardzo ważne dla firm chcących komunikować się w esporcie jest zrozumienie go. Jeżeli odrobiłeś swoją, ale skłonny jesteś wysłuchać, co społeczność ma do powiedzenia, to z pewnością sami pomogą i powiedzą, co się nada. Najważniejsze to autentyczność.

Jako marki należy pamiętać, że nie można traktować esportu wyłącznie jako próby dotarcia do nowego odbiorcy. Poziom sprawdzania intencji w esporcie jest bardzo wysoki i społeczność uważnie bada ruchy firm chcących wejść na rynek.

Konferencje takie jak EsportsNext pozwalają zrozumieć rynek esportu i są idealną okazją do networkingu dla wszystkich profesjonalistów związanych bezpośrednio, lub pośrednio z tą branżą.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF