...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Facebook Pay w pigułce

Messenger Payment

Usługa płatności zintegrowana z Messengerem rozwijana jest już od dłuższego czasu. Jakich nowych funkcji można się spodziewać? Kiedy opcja dostępna będzie w Polsce?

Facebook Pay obejmuje największe platformy firmy takie jak Facebook, Instagram Messenger i Whatsapp. Mimo to nie ma na świecie kraju, w którym funkcja wspierana byłaby w każdej aplikacji jednocześnie.
Funkcjonalności analogicznie zależne są od regionu, w którym korzystamy z aplikacji jednak najwięcej nowości wprowadzane jest w Stanach Zjednoczonych gdzie system jest najbardziej rozbudowany. Z nadchodzącym tygodniem użytkownicy otrzymają dostęp do nowej opcji, jaką jest dzielenie się rachunkiem. Już rozbudowane płatności z poziomu Messengera pozwalają na wysyłanie znajomym pieniędzy, a dzięki nowej funkcji możliwe będzie stworzenie rachunku do podziału konwersacji grupowej.

Facebook Pay wspiera płatności przez karty debetowe, kredytowe oraz konto Paypal. I wbrew pozorom dostępny jest również w Polsce. Niestety nie z poziomu Messengera a jedynie Facebooka oraz Instagrama. W przypadku tej drugiej aplikacji funkcja mogłaby być wyjątkowo wygodna w korzystaniu, gdyby tylko więcej sklepów zdecydowało się na jej integrację. W niektórych krajach na przykład Anglii nawet duże marki decydują się na sprzedaż poprzez sklep wbudowany w aplikacji. Pozwala to oznaczyć produkty na zdjęciach, a następnie prowadzić ich sprzedaż bezpośrednio przez aplikację. Użytkownik ma możliwość połączenia swojego konta z wybranym rodzajem płatności oraz wybraniem adresu dostawy, dzięki czemu zakupy to dosłownie kilka kliknięć.

Od tego roku w Polsce możemy dodać swoje dane do płatności zarówno na Instagramie jak i na Messengerze. Daje to nadzieję że funkcje będą rozbudowane i dodawane wkrótce również i w naszym kraju. Oficjalnie jednak firma nie podzieliła się spodziewanym momentem uruchomienia usługi.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF