Facebook promuje linki
Jest to kolejna zmiana w serwisie, która ucieszy firmy inwestujące w angażujące treści na swoich stronach WWW i blogach. Jednocześnie Facebook zmniejszy zasięg wpisów, które nie są wartościowe dla czytelników. Jak tego dokona?
Po pierwsze serwis, a dokładnie mechanizm odpowiadający za zasięg wpisów, będzie sprawdzał czas jaki spędzimy na danym artykule, do którego link został zamieszczony na Facebooku. Jeśli w przeciągu kilku sekund wrócimy z powrotem do przeglądania strumienia wiadomości to link do artykułu zostanie zakwalifikowany jako mało interesujący.
Dzięki temu samemu mechanizmowi Facebook zamierza rozpoznawać teksty, które mają chwytliwy, zachęcający do kliknięcia tytuł, ale nie przedstawiają wartości merytorycznej dla użytkowników.
::
Jak prowadzić fan page?
::
Po drugie serwis będzie brał pod uwagę również nasze zaangażowanie. Treści częściej komentowane i udostępniane będą nagradzane większym zasięgiem wśród użytkowników Facebooka.
Dodatkowo Facebook będzie nagradzał większym zasięgiem wpisy w postaci bezpośrednich linków, kosztem zdjęć, które w swoim opisie będą zawierały link do materiału. Według badań, pierwszy sposób zamieszczania linków jest dwukrotnie skuteczniejszy.
::
Photo: © boygostockphoto – Zobacz portfolio
Źródło: newsroom.fb.com/news