Gaming wspiera walkę z koronawirusem!

Z inicjatywy trzech firm powstał projekt FoldingAtHome Poland, którego celem jest zrzeszenie jak największej ilości komputerów, przede wszystkim gamingowych w celu użyczenia wolnych zasobów procesorów oraz kart graficznych do celów badawczych w walce z koronawirusem.
Inicjatywa Folding@home powstała na Uniwersytecie Stanforda w Kaliforni. Jej ideą jest zachęcenie właścicieli komputerów do użyczenia ich mocy obliczeniowej w celach badawczych. Projekt wspomagał już między innymi prace nad lekami na choroby Alzheimera, Huntingtona, białkiem wirusa Ebola, czy nowotworami. Dane uzyskiwane w ramach projektu są udostępniane laboratoriom na całym świecie.
Dzisiaj, w dobie koronawirusa, Folding@home staje przed możliwie najtrudniejszym zadaniem w swojej historii – chce wykryć algorytm, który pozwoli zrozumieć w jaki sposób działają białka wirusowe SARS-Cov-2, co z kolei pomoże w stworzeniu skutecznej szczepionki na tę chorobę. Inicjatywę Folding@Home postanowiły wspólnie wesprzeć trzy podmioty – switchit, agencja gamingowa Fantasyexpo oraz WeWork tworząc team FoldingAtHome Poland.
Do akcji chcemy zaangażować drużyny esportowe, graczy oraz influencerów gamingowych,. Każdy może pomóc udostępniając wolne zasoby swoich komputerów. Mamy nadzieję, że na nasz apel odpowie wiele osób z naszego środowiska i wspólnie przyczynimy się do jak najszybszego powstania skutecznej szczepionki przeciw Covid-19.
Justyna Oracz, Head of Communications w Fantasyexpo
Fantasyexpo oraz switchit od lat aktywnie działają w obszarze esportu, gamingu oraz eventów. Posiadają zaplecze wydajnych komputerów gamingowych oraz doświadczenie w angażowaniu graczy i fanów esportu.
Niezbędną infrastrukturę do sprawnego działania sprzętu i przesyłu danych oferuje WeWork – międzynarodowa firma oferująca elastyczne przestrzenie do pracy, która udostępnia powierzchnię biurową warszawskiego Hotelu Europejskiego dedykowaną do wydajnej pracy wielu maszyn oraz transmisji danych. 1 kwietnia do sieci zostało podłączonych 120 gamingowych, super wydajnych komputerów, które pracują non stop.
Od jakiegoś czasu oprócz obsługi biznesowej firm, aktywnie wspieramy esport. Posiadamy flotę 150 niezwykle mocnych komputerów, z procesorami Intel Core i9-9900KF i kartami graficznymi GeForce RTX 2070 Super, 2080 oraz 2080Ti. Wspierając inicjatywę FoldingAtHome na początku uruchomiliśmy 120 naszych najmocniejszych jednostek, które generują moc ponad tysiąca dwustu teraflopsów. Komputery, które dotychczas służyły profesjonalnym graczom na turniejach, mogą pracować 24h na dobę w imię nauki! Mamy nadzieję, że ich moc oraz moc komputerów wszystkich, którzy się przyłączą do wspólnej akcji, zdziała wiele dobrego.
Mateusz Dykier, Business Development Manager z firmy Switchit
Na apel odpowiedziało już wiele osób. W ciągu tygodnia do projektu dołączyła prawie setka nowych maszyn i po tygodniu wydajnej pracy zrzeszonych jednostek polski projekt znajduje się już wśród 800 najlepszych zespołów na świecie, na 250 000 podobnych sieci. Inicjatywę wsparło wiele osób ze świata esportowego, wśród nich drużyna Actina Pact oraz Izako Boars a także gracze i fani tych drużyn.
Każdy może dołączyć do polskiego teamu i wesprzeć pracę nad szczepionką. Wystarczy zainstalować na komputerze program, który można pobrać z TEJ STRONY i dołączyc do zespółu FoldingAtHome Poland (team numer 250728). Aplikacja wykorzystuje wolne zasoby procesora oraz karty graficznej, może pracować w tle non stop.
Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.