Gridaly, start-up technologiczny realizatorem Dnia Otwartego UW 2021 Online
Networking to główne założenie każdego wydarzenia o charakterze konferencyjno-targowym. W dobie pandemii koronawirusa, kiedy eksperci zalecają izolację oraz dystans społeczny, potrzebne jest rozwiązanie, które umożliwi realizację swoich celów biznesowych bez wychodzenia z domu. Z takim rozwiązaniem przychodzi start-up Gridaly, który stworzył wirtualną przestrzeń konferencyjno-targową pozwalającą zorganizować wydarzenie z dowolnego miejsca na świecie.
Od kilku lat widoczna jest intensyfikacja działań w sektorze organizacji wydarzeń publicznych. Oprócz imprez o charakterze typowo rozrywkowym sporą część sektora stanowią wydarzenia branżowe, takie jak targi i konferencje, które kierowane są do węższego grona potencjalnie zainteresowanych uczestników. Uczestnictwo w targach czy konferencji często ma konkretny cel – rozwijanie biznesu, poszerzanie sieci kontaktów, zdobywanie i wymianę wiedzy.
Gridaly to rozwiązanie skierowane do organizatorów wydarzeń o charakterze targowym i konferencyjnym, które dzięki skalowanej infrastrukturze chmurowej pozwala zorganizować taki event dla tysięcy, a nawet setek tysięcy uczestników z dowolnego miejsca na świecie. Platforma oferuje możliwości streamingowe dopasowane do skali wydarzenia, tak więc równolegle jest w stanie obsługiwać nawet kilka transmisji na żywo oraz nieograniczoną ilość pokoi warsztatowych. Wystawcy mogą korzystać z wielu opcji eksponowania swojego brandingu w ramach wirtualnego stoiska, tym samym zwiększając rozpoznawalność swojej marki wśród potencjalnych klientów. Przede wszystkim jednak Gridaly stawia na networking. Dzięki takim funkcjonalnościom jak wbudowany czat, umawianie się na spotkania oraz rozmowy audio i video uczestnicy mogą nawiązywać i wzmacniać relacje nie tylko w trakcie, ale również przed i długo po samym wydarzeniu. Co więcej, zastosowanie sztucznej inteligencji umożliwiło match-making networkingowo-contentowy, przez co odwiedzający mogą szybciej dotrzeć do konkretnych firm i produktów oraz poznawać ludzi o podobnych zainteresowaniach.
Michał Ratajczak posiada szerokie doświadczenie w marketingu, które zdobywał, prowadząc projekty dla państwowych i międzynarodowych klientów. Z kolei Bartosz Szuryga jest specjalistą IT i właścicielem software house’u, który od 2014 roku tworzy rozwiązania technologiczne dla wielu branż, w tym branży eventowej. Ratajczak i Szuryga postanowili połączyć siły, a ich wspólny wysiłek zaowocował powstaniem platformy Gridaly.
Podobnie jak w zeszłym roku, Uniwersytet Warszawski zdecydował się zorganizować swój dzień otwarty w Internecie. Tym razem postawiono jednak na platformę do organizacji eventów online Gridaly, która w dużym stopniu pozwoli przyszłym studentom doświadczyć tego, czego mogliby spodziewać się podczas stacjonarnego wydarzenia. Platforma została w pełni dostosowana do charakteru wydarzenia – przyszli studenci z łatwością znajdą na niej interesujące ich kierunki studiów, jednostki czy organizacje studenckie, a także szybko dotrą do wszelkich materiałów związanych z wymarzonymi studiami. Bogaty wybór narzędzi networkingowych (jak chociażby wbudowany czat, funkcja umawiania się na spotkania czy też rozmowy video) pozwoli młodzieży nie tylko na bliski kontakt z przedstawicielami uczelni, ale również na nawiązanie nowych znajomości z rówieśnikami oraz poznanie opinii starszych kolegów i koleżanek.
Nasz Dzień Otwarty to z punktu widzenia przyszłych studentów UW najważniejsze wydarzenie – pozwala młodzieży poznać zasady rekrutacji i poszerzyć wiedzę o wymarzonym kierunku studiów, a tym samym podjąć ostateczną decyzję lub upewnić się co do słuszności życiowego wyboru. Dzień Otwarty UW to także świetna okazja do rozmowy ze starszymi kolegami, którzy zainteresowanym opowiedzą o tym, jak z ich perspektywy wyglądają studia i życie studenckie. Niestety, obecnie nie jest możliwe zorganizowanie Dnia Otwartego UW w formule, jaką znaliśmy od lat, dlatego też zdecydowaliśmy się na wybór platformy eventowej Gridaly, która umożliwia nam przeniesienie wydarzenia do świata wirtualnego niemalże w całości.
Aleksandra Kowalska z Biura Promocji UW
Źródło: Gridaly