Konkurs na identyfikację dźwiękową marki ZAiKS
![ZAiKS logo tło](https://brief.pl/wp-content/uploads/2021/04/ZAiKS-logo-tlo-880x440.png)
23 kwietnia to Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. UNESCO ustanowiło to święto, żeby promować czytelnictwo i ochronę własności intelektualnej. To symboliczna data: 23 kwietnia 1616 r. zmarł Miguel de Cervantes. W tym dniu, 52 lata wcześniej, urodził się William Shakespeare.
Ten dzień to także święto tych, których misją jest dbanie o prawa autorskie oraz praca na rzecz ludzi kultury i ich twórczości.
Stowarzyszenie Autorów ZAiKS zajmujące się tymi zagadnieniami obchodziło niedawno stulecie swojego istnienia. Światowy Dzień Książki i okrągła rocznica działalności zdaje się być idealnym momentem na dokonanie podsumowań i realizację nowych planów. Organizacja wkracza w nową erę– pełną wyzwań, choćby ze względu na pandemię, która panuje na świecie.
Jako stowarzyszenie stara się odpowiadać na zmieniające się potrzeby twórców i odbiorców kultury. Kreuje przestrzeń, która tworzy dobre możliwości do rozwoju i twórczości. Dlatego m.in. zmieniono stronę internetową, a w ciągu ostatniego roku usystematyzowano i uproszczono formalności, mechanizmy i narzędzia do załatwiania spraw oraz kontaktu z organizacją. Stworzono także kolejną w swojej historii wersję logotypu i hasła przewodniego ZAiKS-u.
ZAiKS masz zawsze pod ręką
Intuicyjna i przejrzysta analiza wynagrodzeń autorskich. Zgłaszanie koncertów. Katalog muzyczny i teatralny. Te i inne funkcjonalności nowego serwisu zaiks.online dostępne są teraz zarówno przez www, jak i aplikację na smartfony.
A wszystkie informacje potrzebne twórcom i tym, którzy chcą skorzystać z ich pracy, znajdziesz na nowej stronie zaiks.org, która została zaprojektowana tak, by wygodnie korzystać z niej również na urządzeniach mobilnych.
Brzmienie wyobraźni – konkurs na identyfikację dźwiękową ZAiKS-u
Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie na stworzenie dźwiękowego odpowiednika hasła „ZAiKS. Sprzyjamy wyobraźni”. Czekamy na identyfikację dźwiękową, której będziemy używać do opowiadania o ZAiKS-ie. Maksymalnie 3-sekundowy dźwiękowy znak marki oraz jego dłuższą wersję (7-12 sekund).
Nasze muzyczne logo powinno współgrać z naszym nowym znakiem graficznym, który jest żywy, zmienny, otwarty, i który zostawia miejsce na wyobraźnię widza, odbiorcy, słuchacza. Taka też powinna być nasza nowa identyfikacja dźwiękowa.
„Wiadomości” ZAiKS-u
Zapraszamy do przeczytania znakomitego, poświęconego kobietom, nowego numeru „Wiadomości” ZAiKS-u. O kobiecej sile mówi nasza okładkowa bohaterka Agnieszka Holland w rozmowie z Łukaszem Maciejewskim. O kobietach w literaturze pisze Justyna Sobolewska. O kompozytorkach – Aleksandra Chmielewska. Polecamy także teksty o twórczyniach szczególnie aktywnie działających w naszym stowarzyszeniu, a także o założycielce ZAiKS-u – Andzie Kitschman, pierwszej polskiej dyrygentce, która brawurowo torowała sobie drogę w świecie sztuki zdominowanym przez mężczyzn.
Źródło: ZAiKS