Gry mobilne zastąpią Social Media? [RAPORT]
Coraz więcej młodych ludzi rezygnuje z social mediów. Zdecydowanie bliżej im do spędzania czasu w grach mobilnych
Według raportu sporządzonego przez AdColony pt. „Social Media vs. Mobile Games” na zlecenie Mobiem Polska, prawie 90% ankietowanych gra w gry mobilne. Coraz więcej osób odchodzi również od klasycznych platform społecznościowych. Ponad 60% pokolenia Z deklaruje, że miewa przerwy od social mediów, a aż jedna trzecia przestaje z nich korzystać na stałe.
W efekcie jedno z najpopularniejszych miejsc reklamy dla firm traci na liczbie odbiorców. Jak na to reagować? Zdaniem ekspertów z Mobiem Polska, nową, stale rosnącą platformą mogą być gry, a w szczególności gry mobilne.
Dzisiaj gry poza rozgrywką, mają równie ważny aspekt socjalizacji.
Za tym stwierdzeniem stoją ogromne liczby, które skłaniają do przemyśleń. Pandemiczny fenomen Animal Crossing pozwolił graczom oderwać się od rzeczywistości. Dzięki grze multiplayer gracze mogli spędzać czas ze znajomymi w bardziej przyjaznej wersji świata. Odgrywali tam sceny znane z normalnego życia takie jak ukończenie szkoły, śluby czy pogrzeby w wirtualnym wydaniu. Analogicznie wydarzenia takie jak wirtualne koncerty mają miejsce właśnie w grach. Zeszłoroczny koncert Travisa Scotta odbył się w Fortnite zbierając przed ekranami ponad 27 milionów graczy. Lil Nas X w ciągu dwóch dni koncertowania wygenerował 33 miliony wyświetleń, tym razem w Robloxie.
Za takie liczby i podejście użytkowników odpowiada to, jak czują się po scrollowaniu portali społecznościowych i jak na ich samopoczucie wpływają gry. Według badania przeprowadzonego przez AdColony aż 83% użytkowników kończy gry mobilne w dobrym nastroju, dla social mediów jest to niecałe 50%. Okazuje się również, że o 66% osób czuje się bardziej zestresowanych po przejrzeniu portali społecznościowych aniżeli po rozgrywce na telefonie.
Dlaczego warto reklamować się w grach mobilnych?
Okazuje się, że aż 71% użytkowników lepiej odbiera i zapamiętuje reklamę, którą świadomie uruchamiają. Promocja w grach mobilnych jest również bardziej akceptowalna niż na platformach takich jak YouTube czy też Google (33%). Najgorzej odbierane są banery na Snapchacie (3% akceptacji), w środku stawki znajduje się Facebook z aprobatą jedynie 25% ankietowanych
Źródło: Mobiem Polska