...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

HONOR przedstawił nowe badanie na temat nieudanych zdjęć – Europejczycy mają ich na smartfonie średnio 268

Pogoń za idealnym zdjęciem portretowym powoduje, że smartfony Europejczyków są często przepełnione niewykorzystanymi i niechcianymi zdjęciami. Globalna marka HONOR przeprowadziła ostatnio badanie, które wskazuje, że 75% mieszkańców Europy zazwyczaj robi wiele zdjęć, zanim zdecyduje się na wybór najlepszego ujęcia swojej ukochanej osoby. Oznacza to, że Europejczycy na swoich telefonach przechowują średnio 268 nieudanych zdjęć, podczas gdy 12% z nich ma ich na urządzeniu ponad 400.

Z przeprowadzonej ankiety wynika, że kobiety przechowują na swoich smartfonach ponad 100 nieudanych zdjęć, a średnia liczba fotografii nienadających się do wykorzystania to 330. W przypadku mężczyzn wynosi ona 224. Wiek również odgrywa ważną rolę w badaniu. Pokolenie Z zapisuje na swoich urządzeniach najwięcej nieudanych zdjęć, bo aż 360, podczas gdy osoby z przedziału 35-45 lat przechowują znacznie mniejszą liczbę 200 niewykorzystanych ujęć.

Bolączki związane z fotografowaniem

Wyniki badania marki HONOR pokazują, że prawie jedna trzecia Europejczyków w wieku od 18 do 45 lat czuje się zakłopotana, gdy zrobienie im dobrego zdjęcia zajmuje komuś zbyt dużo czasu, a co piąty (20%) frustruje się, gdy umiejętności fotograficzne jego przyjaciela lub krewnego nie są wystarczające.

Umiejętności fotograficzne to cecha, której ludzie szukają u swoich potencjalnych partnerów. Prawie jedna trzecia ankietowanych osób (30%) zadeklarowała, że czuje się wyjątkowo, jeśli ktoś chce zrobić im zdjęcie, a 13% z nich przyznaje, że są bardziej skłonni umówić się z kimś, kto potrafi robić dobre zdjęcia.

Dla małej grupy ankietowanych nieumiejętność robienia dobrych zdjęć może stać się nawet powodem do zerwania relacji. 6% przestało rozmawiać z kimś z powodu źle wykonanego zdjęcia, a 5% zakończyło swój związek, ponieważ nie podobało im się ich zdjęcie. 14% badanych osób zadeklarowało, że pokłóciło się z kimś z powodu zdjęcia, które nie przypadło im do gustu.

Idealny portret

Blisko połowa ankietowanych (46%) stwierdziła, że podczas robienia komuś zdjęć odczuwa dużą presję, żeby wykonać dobre ujęcie. Ponad jedna trzecia (36%) osób udzielających odpowiedzi przyznała za to, że nie wie, jak zrobić dobre zdjęcie portretowe.

Pomimo presji, aby zdjęcia przedstawiały tylko perfekcyjnie uchwycone ujęcia, 59% respondentów stwierdziło, że robienie dobrych fotografii portretowych poprawia im samopoczucie. Jedna trzecia badanych (34%) stwierdziła, że według nich dobre zdjęcie portretowe może opowiedzieć więcej o fotografowanej osobie. 49% lubi, gdy zdjęcie ujawnia czyjąś osobowość.

Uchwycenie istoty człowieka za pomocą fotografii portretowej jest formą sztuki, a wyniki naszych badań pokazują, że coraz więcej osób potrzebuje jej w codziennym życiu. Jako HONOR rozumiemy pasję i emocje towarzyszące tworzeniu wspaniałych portretów, dlatego jesteśmy podekscytowani zbliżającą się premierą naszej nowej serii HONOR 200. Dzięki zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji każdy może teraz osiągnąć wyjątkowe rezultaty, przekształcając codzienne chwile we własne dzieła sztuki. Dzięki nowym smartfonom HONOR ich użytkownicy mogą pożegnać się z nieudanymi zdjęciami i wejść w świat profesjonalnej fotografii portretowej”- mówi Zachary Jiang, Vice President w HONOR Europe.

Zaawansowane możliwości fotograficzne smartfonów pozwolą na wykonanie portretu, który w pełni odzwierciedla fotografowaną osobę. Seria HONOR 200, której premiera odbędzie się 12 czerwca, wyznaczy nowe standardy robienia zdjęć portretowych.

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Censuswide na zlecenie HONOR w maju 2024 r. Wzięło w nim udział ponad 10 000 konsumentów w wieku 18-45 lat z pięciu krajów: Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Hiszpania i Włochy. Z każdego kraju pochodziło 2000 respondentów.

 

### 

O firmie HONOR

HONOR jest czołowym, globalnym dostawcą inteligentnych urządzeń. Ambicją firmy jest to aby marka HONOR stała się ikoną branży technologicznej, która dzięki swoim zaawansowanym produktom i usługom stworzy nowy, inteligentny świat. Skupiając się na badaniach i rozwoju, firma angażuje się w rozwój technologii umożliwiającej ludziom na całym świecie wykraczanie poza własne granice, dając swobodę do osiągania swoich celów. Oferując gamę wysokiej jakości smartfonów, tabletów, laptopów i smartwatchy na każdą kieszeń, portfolio innowacyjnych i niezawodnych produktów HONOR pozwala ludziom stać się lepszą wersją siebie.

 

Żródło informacji: HONOR

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF