Immersion VR autorem innowacyjnej aplikacji MISSION TO MARS AR

Lądowanie Perseverance na Marsie

Immersion VR, polskie studio VR/AR realizujące projekty dla globalnych marek, prezentuje innowacyjny projekt w rozszerzonej rzeczywistości (AR), umożliwiający eksplorację Marsa. Aplikacja spółki – MISSION TO MARS AR – jest częścią promocji filmu dokumentalnego wyprodukowanego przez Smithsonian Channel, dotyczącego lądowania Perseverance na Czerwonej Planecie. Łazik zakończy swoją międzyplanetarną podróż 18 lutego. Kilka dni wcześniej premierę będzie miał telewizyjny dokument – MAKING TRACKS ON MARS. Piotr Baczyński, prezes zarządu Immersion VR został wyróżniony trzykrotnie w rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Głównym elementem stworzonej przez nas aplikacji są interaktywne doświadczenia wykorzystujące technologię rozszerzonej rzeczywistości. Każde z nich przedstawia inny element tegorocznej misji na Marsa – od startu, poprzez lądowanie, aż po wizję przyszłej kolonizacji planety. Aplikację uzupełniają ciekawe informacje dotyczące historii wypraw na Marsa wraz ze zdjęciami i materiałami video dostarczonymi przez Smithsonian Channel.

Piotr Baczyński, prezes zarządu spółki Immersion VR

Łazik Perseverance
Źródło: InnerValue Investor Relations

Łazik Perseverance wystartował na Marsa w lipcu 2020 r. Wyczekiwane przez cały świat lądowanie pojazdu zostało zaplanowane na 18 lutego. Celem lotu jest eksploracja geologicznego zróżnicowania Czerwonej Planety, poszukiwanie oznak dawnego życia marsjańskiego oraz zebranie próbek skał. Łazik prześle też na Ziemię informacje o składzie mineralogicznym powierzchni Marsa. 14 lutego na Smithsonian Channel, premierę będzie miał telewizyjny dokument – MAKING TRACKS ON MARS, klip video z filmu dostępny będzie także w aplikacji Immersion VR.

Prace nad konceptem aplikacji rozpoczęły się we wrześniu ub. roku. To drugi projekt, który robimy we współpracy ze Smithsonian Channel – poprzedni, poświęcony misjom na Księżyc Apollo’ s Moon Shot AR został nominowany do nagrody EMMY, Webby czy SXSW. Każdy z elementów aplikacji był konsultowany z NASA oraz ze Smithsonian Institute – państwową organizacja ze Stanów zrzeszającą najbardziej rozpoznawalne Muzea na świecie, w tym Air and Space Museum w Waszyngtonie.

Bartosz Rosłoński, członek zarządu Immersion VR

Od 12 lutego aplikację MISSION TO MARS AR można pobrać bezpłatnie w sklepach Apple App Store i Google Play.

Smithsonian Channel z założenia tworzy dużo treści edukacyjnych i popularnonaukowych, chce docierać do ludzi, którzy interesują się historią i otaczającym nas światem. Sama aplikacja ma również promować film dokumentalny i ma być celebracją tego dużego i przełomowego pod kątem technologicznym wydarzenia.

Bartosz Rosłoński, członek zarządu Immersion VR

Myślę, że podróże w kosmos są marzeniem człowieka odkąd spojrzał w gwiazdy. Do dzisiaj stopa człowieka stanęła na razie tylko na Księżycu Ziemi. Ale w satelity, sondy i łaziki latają dużo dalej. Mars to drugi w Układzie Słonecznym obiekt, w którego stronę wysyłano sondy. Pierwsza próba nastąpiła ponad 70 temu. To w 1960 roku ZSRR wysłało w stronę Marsa swoją sondę Marsnik. Amerykański Mariner 2 przeleciał obok Wenus. Potem Związek Radziecki i Stany Zjednoczone wysłały kilkanaście orbiterów, lądowników i łazików. Ostatnia misja NASA to InSight – lądownik przygotowany przez Jet Propulsion Laboratory, przy współpracy z francuską agencją CNES i niemiecką DLR. Mechanizm udarowy penetratora – nieoficjalnie zwany „Kretem” – został wykonany przez inżynierów z Centrum Badań Kosmicznych PAN i firmy Astronika z Polski. Niestety misja nie zakończyła się wysłaniem próbek na Ziemię. 18 lutego ląduje kolejny łazik – Perseverance – ma on za zadanie pobrać próbki z krateru Jezero. 

Jeżeli zastanawiacie się czemu usilnie staramy się dotrzeć na Marsa i pobrać próbki, to mamy na to odpowiedź. Po pierwsze biznes – pierwiastki ziem rzadkich. Jeżeli okaże się, że można stosunkowo niedrogo dotrzeć do nowego, być może zasobnego złoża drogich i niezbędnych w rozwoju innowacyjnym pierwiastków, ten kto tego uczyni stanie się bardzo bogaty. Można to porównać do nowej gorączki złota, albo odkrycia złóż ropy naftowej. Druga kwestia to znalezienie miejsca, gdzie można żyć – poza Ziemią. Porównałbym to do siedziby zastępczej korporacji. Każdy kto pracował w biurze bezpieczeństwa banku wiem o czym mówię. 
Perseverance nie ma niestety polskiego kreta, ale polskie studio – Immersion VR stworzyło aplikację – MISSION TO MARS AR – część filmu dokumentalnego wyprodukowanego przez Smithsonian Channel, dotyczącego lądowania łązika na Czerwonej Planecie.

 

Bartosz Sokoliński, Dyrektor Zarządzający  Ds. Innowacji i Technologii w Agencji Rozwoju Przemysłu


Źródło: Immersion VR

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF