iTaxi tworzy jedną z pierwszych w Europie sieci digitalowych mobilnych nośników reklamowych – mobility digital signage

67

iTaxi rozpoczęło budowę jednej z pierwszych w Europie mobility digital network. Nośniki reklamowe zostały umieszczone na dachach taksówek i są wyposażone w czujniki smogu oraz GPS. Sieć posiada dedykowane oprogramowanie do zdalnego zarządzania treścią. Od początku września rozwiązanie jest testowane w Warszawie. Docelowo ma być dostępne w największych miastach Polski.

Konsumenci z czasem przyzwyczaili się do formatów reklamowych, które są dostępne na rynku i większość z nich zaczęli odruchowo ignorować. Mobility digital network jest nowością w Polsce, dzięki czemu przyciąga uwagę oraz zwiększa prawdopodobieństwo dotarcia do grupy docelowej. Jak pokazują nasze dane, na terenie Warszawy podczas 1 km trasy styczność z ekranem zewnętrznym ma realnie ok. 50 osób. Przy czym dzięki wykorzystaniu naszych możliwości analitycznych marketerzy korzystający z sieci będą znali dokładną liczbę odbiorców.

Tomasz Soczówka, Strategic Advisory and Partnerships Manager, iTaxi

Zainstalowane na dachach samochodów nośniki są ekranami LED o rozdzielczości 312 x 104 px i wymiarach 96 x 32 cm. Można na nich wyświetlać reklamy statyczne oraz animacje. Urządzenia zostały wyposażone w GPS, czujniki smogu oraz korzystają z oprogramowania umożliwiającego mierzenie liczby kontaktów z ekranem na terenie miasta.

W iTaxi od samego początku korzystamy z najnowszych rozwiązań technologicznych. Teraz wchodzimy w kolejny, świetnie rokujący segment – reklamę zewnętrzną. Wierzę, że mobility digital network dzięki swojej mierzalności, możliwości personalizacji przekazu i automatyzacji wyświetlania w zależności od warunków zewnętrznych będzie bardzo popularnym rozwiązaniem. Obecnie testujemy kompatybilność nośników z samochodami oraz możliwości analityczne wdrożonego rozwiązania. Na chwilę obecną wszystko przebiega pomyślnie. Kolejnym krokiem będzie wdrożenie funkcjonalności, pozwalających na personalizację i automatyzację przekazów.

Jarosław Grabowski, CEO iTaxi

W trakcie najbliższych miesięcy iTaxi będzie stopniowo rozbudowywać rozwiązanie o kolejne funkcjonalności. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji treść komunikatów oraz moment ich wyświetlania będą mogły zostać dostosowane do danych zewnętrznych, takich jak: pogoda, lokalizacja czy jakość powietrza. Wsparciem przy tworzeniu tego rozwiązania jest Justtag. Do zarządzania kampaniami będzie służył dedykowany system. Będzie on również dostarczał marketerom danych, niezbędnych do raportowania wyników działań oraz optymalizacji kampanii, m.in.: liczby wyświetleń reklamy na nośnikach, liczby osób, które miały styczność z przekazem, w ujęciu czasowym i geograficznym. Reklamodawca będzie miał możliwość weryfikacji, czy dany użytkownik poruszał się pieszo, podróżował samochodem bądź komunikacją miejską, a w uzupełnieniu z danymi z innych źródeł – jakie są jego zachowania i potrzeby w świecie offline i online. Wszelkie dane pozyskane we współpracy z Justtag, posłużą do dokładnego raportowania, analiz prowadzonej kampanii i planowania dalszych działań.

Rozwiązanie, które tworzymy wspólnie z iTaxi to naprawdę ekscytująca innowacja na skalę europejską. Dołączamy do tego projektu, ponieważ widzimy w nim ogromny potencjał i wierzymy, że zostanie pozytywnie odebrany przez rynek. Widoczne są już pierwsze efekty naszej współpracy, a przecież to dopiero początek. Stawka jest wysoka, bo taka kombinacja narzędzi pozwoli nam jeszcze skuteczniej i dokładniej mierzyć efektywność kampanii.

Tomasz Chłodecki, CEO Justtag

Pierwszą firmą, która skorzystała z mobility digital network jest Huawei, jeden z największych producentów sprzętu elektronicznego. Obecnie prowadzi na nośnikach kampanię reklamową autorskiej platformy dystrybucji aplikacji – AppGallery.

Oferta Huawei AppGallery stale rośnie, dlatego szukamy ciągle nowych sposobów na atrakcyjne i przede wszystkim innowacyjne prezentowanie naszego sklepu użytkownikom. Bardzo cenimy sobie partnerstwo z iTaxi, dlatego jesteśmy szczególnie dumni, że jako pierwsi pojawimy się na nowych nośnikach.

Witold Walczak, dyrektor rozwoju ekosystemu w Huawei CBG Polska

Faza testowa jest zaplanowana na kolejne tygodnie, po tym czasie pojazdy iTaxi wyposażone w zewnętrzne ekrany reklamowe zaczną się pojawiać w największych miastach Polski.

Mobility digital network jest nowatorskim projektem i wierzymy, że będzie stanowić powiew świeżości na polskim rynku reklamowym ze względu na atrakcyjność przekazu i co ważne – jest odpowiedzią na zmiany regulacyjne, które niesie za sobą ustawa krajobrazowa. Mimo że warszawski projekt ustawy ostatecznie został uchylony, naszym zdaniem rynek reklamy zewnętrznej przejdzie duże zmiany nie tylko w stolicy, ale również na terenie całej Polski.
Reklamodawcy i marki już teraz szukają nowych i ciekawych rozwiązań, które ułatwią im dotarcie do konsumenta. Nośniki LED zainstalowane na dachach samochodów iTaxi są doskonałą alternatywą dla billboardów czy reklam na budynkach – nie ingerują w krajobraz miasta, a jednocześnie są przyjazne w odbiorze.

Sieć, którą tworzymy, jest w pełni mobilna. Pozwala na osiągnięcie statystycznie ok. 50 kontaktów netto przy każdym kilometrze. Kierowca realizując dziennie przejazdy na terenie miasta, pokonuje od 200 do 250 kilometrów, zatem przy obecnej flocie, liczącej 20 aut z zainstalowanymi nośnikami, docieramy z przekazem ok. 4-5 milionów razy w skali miesiąca w przestrzeni miejskiej. Wraz z firmą Justtag Group, która jest technologicznym partnerem projektu, rozwijamy oprogramowanie, które dostarczy szczegółowych danych na temat odbiorców. Reklamodawca będzie miał możliwość weryfikacji, czy użytkownik, który zobaczył reklamę, poruszał się pieszo, podróżował samochodem bądź komunikacją miejską, a w uzupełnieniu z danymi z innych źródeł – jakie są jego zachowania i potrzeby w świecie offline i online.

Mobility digital network, to nowe rozwiązanie na rynku Out-Of-Home, które daje możliwości dotąd nieosiągalne dla analogowych formatów reklamowych umieszczonych na terenie miast.. Dzięki posiadanemu zapleczu technologicznemu oraz nawiązanym partnerstwom możemy stale rozwijać i udoskonalać ten format, dostarczając reklamodawcom narzędzie, które ma szansę stać się przyszłością rynku reklamowego.

Specjalnie dla BRIEF Tomasz Soczówka, Strategic Advisory and Partnerships Manager w iTaxi


Źródło: Informacja prasowa iTaxi

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Akceptuję Dowiedz się więcej