Jak zdobyć ambasadorów marki?

Employer branding to coraz bardziej popularny trend w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej firm, który ma na celu nie tylko zdobycie zaangażowanego pracownika, ale również promocję firmy czy wyłonienie ambasadorów marki. Jak to zrobić? Przeczytaj.

Jak pokazuje raport “Employer Branding w Polsce 2018” HRM Institute, 70% osób uczestniczących w procesie rekrutacji nie chce pracować w firmie o złej reputacji. 

  • Większość osób przed przystąpieniem do rekrutacji sprawdza opinie o pracodawcy w internecie. Jeśli pojawiają się negatywne komentarze – kandydat rezygnuje z wysłania dokumentów aplikacyjnych. Dlatego, warto mieć kilku ambasadorów marki, którzy o firmie będą mówić dużo i dobrze – mówi Marta Kamińska z coworkingu Solutions.Rent. 

Już wiesz, dlaczego tak ważne jest, kiedy to pracownicy polecają innym miejsce swojej pracy. Tylko jak sprawić, żeby tak rzeczywiście było? Mamy kilka podpowiedzi. 

Bądź szczery 

Chcesz zdobyć zaangażowanego i lojalnego pracownika? Bądź z nim szczery. Nie obiecuj idealnych warunków pracy, jeśli firma nie ma się czym pochwalić. Biuro w kamienicy z lat 20. nie brzmi za dobrze. Nie “owijaj w bawełnę” i nie kłam. Nie bez powodu mówi się, że kłamstwo ma krótkie nogi. Uwierz, nie chcesz się przekonać, jak dużo negatywnych komentarzy może pojawić się w sieci. 

Znajdź wyróżnik 

Postaraj się znaleźć Employer Value Proposition (EVP). Jest to wartość, która wyróżnia Twoją firmę wśród innych. Ergonomiczne krzesła, sprzęt dopasowany do potrzeb, prywatny masażysta, piątkowe śniadania? Pochwal się nimi w ogłoszeniu o pracę. Takie informacje  sprawią, że kandydat zainteresuje się ofertą i będzie miał o niej dobre zdanie już na początku procesu rekrutacji. 

Zadbaj o atmosferę 

Spraw, żeby kandydat poczuł się w firmie, jak u siebie. Na rozmowie kwalifikacyjnej opowiedz o zespole i atmosferze, jaką wspólnie tworzycie. Czasy się zmieniły, a młodsze pokolenie, oprócz warunków zatrudnienia i wynagrodzenia, przy wyborze miejsca pracy bierze pod uwagę także styl i komfort pracy. 

Angażuj innych

Pokolenie, które weszło na rynek pracy nie rozstaje się ze smartphonem. Wykorzystaj to. Zadbaj o responsywną, użyteczną i intuicyjną stronę www. Prowadź angażującą komunikację w social mediach. Przyszły pracownik chce zobaczyć markę od kuchni i poznać ją jeszcze przed zatrudnieniem. 

Dbaj o atmosferę 

Zatrudniłeś pracownika? Dbaj o niego. Spraw, aby w nowym środowisku czuł się po prostu dobrze. Możesz zorganizować dzień wprowadzający, spotkanie z zespołami projektowymi czy managerem. Przyjazna atmosfera i komfortowe warunki pracy sprawią, że zyskasz ambasadora marki. 

Firmy z wdrożoną strategią employer brandingową mogą pochwalić się mniejszą rotacją zatrudnionych. Większość pracodawców przyznaje, że takie działania wpływają na wzrost zaangażowania i zadowolenia wśród pracujących. A kiedy marka jest dobrze postrzegana przez byłych, obecnych i przyszłych pracowników zyskuje najlepszych ambasadorów. To jednak nie wszystko. Taka firma przyciąga lepiej wykwalifikowanych kandydatów i potrafi dłużej ich przy sobie zatrzymać. To z kolei przekłada się na lepsze wyniki finansowe i wyższe zyski.


Autor: Solutions.Rent 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF