...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jak zarobić na e-komunikacji? – relacja z konferencji

8 maja br. na Stadionie Narodowym w Warszawie odbyła się konferencja "Briefu" pt. "Jak zarobić na e-komunikacji?".

Spotkanie rozpoczął Kuba Antoszewski z Millward_Brown, który przedstawił wyniki najnowszej fali badania BriefIndex. 

Następnie miała miejsce debata “Oczekiwania biznesowe względem e-komunikacji”, podczas której paneliliści dzielili się swoimi spotrzeżeniami na temat tego,  jak prowadzić skuteczną komunikację marek w mediach elektronicznych, roli mediów społecznościowych oraz tego, jak powinna wyglądać efektywna współpraca klientów z agencjami specjalizującymi się w prowadzeniu działań marketingowych w sieci.

 

W rozmowie uczestniczyli:

  • Tomasz Machała, wydawca, Natemat.pl

  • Marcin Gruszka, rzecznik prasowy Play

  • Mikołaj Nowak, Fakty TVN

  • Małgorzata Walendziewska, Agora/Sociall

  • Marta Odrzywolska, Compress PR

  • Urszula Kifer, menadżer ds. internetu i mediów społecznościowych, Stadion Narodowy w Warszawie

  • Wojciech Bolanowski, dyrektor pionu bankowości elektronicznej, PKO Bank Polski

 

Następnie miały miejse cztery prelekcje dotyczące m.in.projektowania stron WWW i ich dostosowywania do potrzeb różnych użytkowników, w tym osób niepełnosprawnych, geotargetowania oraz e-mail marketingu.

Wystąpienia:

1) „Dobre praktyki tworzenia stron internetowych. Zasady tworzenia stron WWW przyjaznych dla wszystkich użytkowników sieci.” – Anna Jawor i Artur Marcinkowski (Koalicja Dojrzałość w Sieci)

2) „Skuteczna strona internetowa dla firmy” – Marcin Pawłowski (ClearSense)

3) „Marzenia marketerów o skutecznej geolokalizacji właśnie się spełniają. Mobilne narzędzia wsparcia sprzedaży w POS” – Karol Suchenek i (Mobehave)

4) „Skuteczna kampania e-mail marketingowa na przykładzie case C&A on-line” – Jarosław Nowak (Mail Media)

Po części merytorycznej każdy z uczestników spotkania mógł wziąć udział w spacerze z przewodnikiem po Stadionie Narodowym.

:: :: 

Uzupełnienie tematyki konferencji stanowi raport opublikowany w majowym wydaniu miesięcznika „Brief”, w którym można przeczytać materiały eksperckie podzielone na cztery obszary: strony WWW, media społecznościowe, mobile oraz monitoring mediów.

Opisy działów tematycznych raportu “Efektywna komunikacja w internecie”:

 

 

Strony WWW

 

„Jeśli czegoś nie ma w internecie, to znaczy, że to nie istnieje” – to hasło pokazuje jak powszechne dla współczesnego człowieka jest szukanie informacji w sieci. Najwygodniejszą i wydawałoby się najprostszą formą prezentacji firmy, usługi lub produktu w sieci jest strona WWW, dlatego też temu zagadnieniu poświęcamy pierwszą część raportu  “Efektywna komunikacja w internecie”.

 

W tej części prezentujemy nowe trendy w projektowaniu i tworzeniu stron WWW, mówimy, jakie cele biznesowe w dzisiejszych czasach mogą pełnić strony WWW oraz jaka jest rola stron internetowych w erze mediów społecznościowych.

 

Wybrane zagadnienia w część poświęconej stronom WWW:

  • Czy strony WWW nadal będą istotną formą prezentacji firmy, produktów i usług w sieci,czy może ważniejsze staną się profile na portalach społecznościowych?

  • 10 kroków przygotowania dobrej strony

  • Strony najlepiej zaprojektowane pod względem usabilty

  • Jak projekt strony i jej przyjazność dla użytkownika przekłada się na korzyści biznesowe?

  • Jaki projekt strony jest właściwy do promocji produktu i usługi, a jaki do zamieszczania wartościowych treści (serwisy branżowe i informacyjne)?

  • Analiza ruchu na stronie i ścieżek użytkowników na stronie

  • Co zrobić, aby nasza strona WWW znalazła się na pierwszej stronie w wyszukiwarce Google

Media społecznościowe

 

Media społecznościowe rozwijają się w Polsce w bardzo szybkim tempie. Portale, takie jak Facebook, Twitter czy Google+ są rozpoznawalne przez niemal każdego użytkownika internetu. W związku z tym, coraz więcej firm uświadamia sobie znaczenie obecności w mediach społecznościowych i za ich pośrednictwem stara się prowadzić komunikację z konsumentami.

 

Okazuje się jednak, że chociaż w mediach społecznościowych obecnych jest coraz więcej firm, tylko niewielka część z nich posiada jasną strategię działań w obrębie internetowych społeczności. Dlatego podejmując wyzwanie prowadzenia komunikacji za pośrednictwem Facebooka, Twittera czy Google+, trzeba przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie, które z tych platform są najbardziej skuteczne w Polsce oraz jakich korzyści można się spodziewać z prowadzenia komunikacji za ich pośrednictwem? Jakie trudności mogą napotkać marketerzy wybierający tę formę komunikacji i jak można je rozwiązać?

 

Należy również pamiętać, że nie każda branża, produkt czy usługa ma szansę na osiągnięcie sukcesu w mediach społecznościowych. O które branże chodzi? Na to i wyżej postawione pytania odpowiadamy w naszym raporcie.

 

Mobile

 

Telefon komórkowy z ekranem dotykowym i możliwością instalowania aplikacji staje się w Polsce coraz bardziej powszechnym medium. Co najważniejsze, towarzyszy nam niemal cały dzień, a dzięki możliwości łączenia się z internetem mamy dostęp do niezliczonej liczby informacji.

 

Według badań Nielsena z 2012 roku, z roku na rok liczba użytkowników aplikacji mobilnych ulega podwojeniu. Proporcjonalnie wydłuża się też czas, jaki użytkownik poświęca na korzystanie z  aplikacji na swoim telefonie czy tablecie. Pamiętajmy, że również często korzystamy z mobilnych stron WWW, a w media planach pojawia się kolumna z formatami na smartfony.

 

Urządzenia mobilne odgrywają też ogromne znaczenie w sposobie korzystania z mediów społecznościowych. Dzięki nim możemy komunikować całemu światu gdzie jesteśmy, co robimy czy nawet na temat tego, co jemy. Firmy prześcigają się w wymyślaniu kampanii, które wykorzystują tę synergię technologii mobilnych z mediami społecznościowymi.

 

Część dodatku poświęcona marketingowi mobilnemu ma za zadanie przedstawić najnowsze rozwiązania w tej dziedzinie oraz wskazać korzyści, jakie niosą  one dla biznesu. Podpowie też jak wykorzystać na rynku polskim urządzenia mobilne do komunikacji z klientem końcowym.

 

Monitoring mediów

 

Internet jest medium, w którym w każdej minucie pojawiają się setki opinii na temat produktów i usług. Część z nich jest anonimowa, autorów części z nich można zidentyfikować i nawiązać z nimi kontakt. Rozwój mediów społecznościowych dodatkowo wzmaga to zjawisko.

Warto być na bieżąco z tym, co mówi się w internecie na nasz temat, jak również na temat naszej konkurencji. Dzięki temu jesteśmy w stanie regularnie dopasowywać się do zmieniającej się sytuacji na rynku. Jakie korzyści biznesowe możemy osiągnąć za pomocą kampanii opartych na monitorowaniu internetu? Jaki jest koszt takich działań? Pokażemy to w raporcie na wybranych przykładach najbardziej znanych kampanii na świecie.

 

Na rynku polskim jest wiele narzędzi, które możemy wykorzystać do monitorowania mediów. Konkurencja sprawia, że z każdym dniem są one coraz lepsze i dokładniejsze. Dzięki temu nasze rodzime narzędzia są coraz chętniej wykorzystywane poza Polską.

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF