Jak zarobić na e-komunikacji? – relacja z konferencji
8 maja br. na Stadionie Narodowym w Warszawie odbyła się konferencja “Briefu” pt. “Jak zarobić na e-komunikacji?”.
Spotkanie rozpoczął Kuba Antoszewski z Millward_Brown, który przedstawił wyniki najnowszej fali badania BriefIndex.
Następnie miała miejsce debata “Oczekiwania biznesowe względem e-komunikacji”, podczas której paneliliści dzielili się swoimi spotrzeżeniami na temat tego, jak prowadzić skuteczną komunikację marek w mediach elektronicznych, roli mediów społecznościowych oraz tego, jak powinna wyglądać efektywna współpraca klientów z agencjami specjalizującymi się w prowadzeniu działań marketingowych w sieci.
W rozmowie uczestniczyli:
Tomasz Machała, wydawca, Natemat.pl
Marcin Gruszka, rzecznik prasowy Play
Mikołaj Nowak, Fakty TVN
Małgorzata Walendziewska, Agora/Sociall
Marta Odrzywolska, Compress PR
Urszula Kifer, menadżer ds. internetu i mediów społecznościowych, Stadion Narodowy w Warszawie
Wojciech Bolanowski, dyrektor pionu bankowości elektronicznej, PKO Bank Polski
Następnie miały miejse cztery prelekcje dotyczące m.in.projektowania stron WWW i ich dostosowywania do potrzeb różnych użytkowników, w tym osób niepełnosprawnych, geotargetowania oraz e-mail marketingu.
Wystąpienia:
1) “Dobre praktyki tworzenia stron internetowych. Zasady tworzenia stron WWW przyjaznych dla wszystkich użytkowników sieci.” – Anna Jawor i Artur Marcinkowski (Koalicja Dojrzałość w Sieci)
2) “Skuteczna strona internetowa dla firmy” – Marcin Pawłowski (ClearSense)
3) “Marzenia marketerów o skutecznej geolokalizacji właśnie się spełniają. Mobilne narzędzia wsparcia sprzedaży w POS” – Karol Suchenek i (Mobehave)
4) “Skuteczna kampania e-mail marketingowa na przykładzie case C&A on-line” – Jarosław Nowak (Mail Media)
Po części merytorycznej każdy z uczestników spotkania mógł wziąć udział w spacerze z przewodnikiem po Stadionie Narodowym.
:: ::
Uzupełnienie tematyki konferencji stanowi raport opublikowany w majowym wydaniu miesięcznika “Brief”, w którym można przeczytać materiały eksperckie podzielone na cztery obszary: strony WWW, media społecznościowe, mobile oraz monitoring mediów.
Opisy działów tematycznych raportu “Efektywna komunikacja w internecie”:
Strony WWW
“Jeśli czegoś nie ma w internecie, to znaczy, że to nie istnieje” – to hasło pokazuje jak powszechne dla współczesnego człowieka jest szukanie informacji w sieci. Najwygodniejszą i wydawałoby się najprostszą formą prezentacji firmy, usługi lub produktu w sieci jest strona WWW, dlatego też temu zagadnieniu poświęcamy pierwszą część raportu “Efektywna komunikacja w internecie”.
W tej części prezentujemy nowe trendy w projektowaniu i tworzeniu stron WWW, mówimy, jakie cele biznesowe w dzisiejszych czasach mogą pełnić strony WWW oraz jaka jest rola stron internetowych w erze mediów społecznościowych.
Wybrane zagadnienia w część poświęconej stronom WWW:
Czy strony WWW nadal będą istotną formą prezentacji firmy, produktów i usług w sieci,czy może ważniejsze staną się profile na portalach społecznościowych?
10 kroków przygotowania dobrej strony
Strony najlepiej zaprojektowane pod względem usabilty
Jak projekt strony i jej przyjazność dla użytkownika przekłada się na korzyści biznesowe?
Jaki projekt strony jest właściwy do promocji produktu i usługi, a jaki do zamieszczania wartościowych treści (serwisy branżowe i informacyjne)?
Analiza ruchu na stronie i ścieżek użytkowników na stronie
Co zrobić, aby nasza strona WWW znalazła się na pierwszej stronie w wyszukiwarce Google