Jak zarobić na e-komunikacji? – relacja z konferencji
8 maja br. na Stadionie Narodowym w Warszawie odbyła się konferencja "Briefu" pt. "Jak zarobić na e-komunikacji?".
Spotkanie rozpoczął Kuba Antoszewski z Millward_Brown, który przedstawił wyniki najnowszej fali badania BriefIndex.
Następnie miała miejsce debata “Oczekiwania biznesowe względem e-komunikacji”, podczas której paneliliści dzielili się swoimi spotrzeżeniami na temat tego, jak prowadzić skuteczną komunikację marek w mediach elektronicznych, roli mediów społecznościowych oraz tego, jak powinna wyglądać efektywna współpraca klientów z agencjami specjalizującymi się w prowadzeniu działań marketingowych w sieci.
W rozmowie uczestniczyli:
-
Tomasz Machała, wydawca, Natemat.pl
-
Marcin Gruszka, rzecznik prasowy Play
-
Mikołaj Nowak, Fakty TVN
-
Małgorzata Walendziewska, Agora/Sociall
-
Marta Odrzywolska, Compress PR
-
Urszula Kifer, menadżer ds. internetu i mediów społecznościowych, Stadion Narodowy w Warszawie
-
Wojciech Bolanowski, dyrektor pionu bankowości elektronicznej, PKO Bank Polski
Następnie miały miejse cztery prelekcje dotyczące m.in.projektowania stron WWW i ich dostosowywania do potrzeb różnych użytkowników, w tym osób niepełnosprawnych, geotargetowania oraz e-mail marketingu.
Wystąpienia:
1) „Dobre praktyki tworzenia stron internetowych. Zasady tworzenia stron WWW przyjaznych dla wszystkich użytkowników sieci.” – Anna Jawor i Artur Marcinkowski (Koalicja Dojrzałość w Sieci)
2) „Skuteczna strona internetowa dla firmy” – Marcin Pawłowski (ClearSense)
3) „Marzenia marketerów o skutecznej geolokalizacji właśnie się spełniają. Mobilne narzędzia wsparcia sprzedaży w POS” – Karol Suchenek i (Mobehave)
4) „Skuteczna kampania e-mail marketingowa na przykładzie case C&A on-line” – Jarosław Nowak (Mail Media)
Po części merytorycznej każdy z uczestników spotkania mógł wziąć udział w spacerze z przewodnikiem po Stadionie Narodowym.
:: ::
Uzupełnienie tematyki konferencji stanowi raport opublikowany w majowym wydaniu miesięcznika „Brief”, w którym można przeczytać materiały eksperckie podzielone na cztery obszary: strony WWW, media społecznościowe, mobile oraz monitoring mediów.
Opisy działów tematycznych raportu “Efektywna komunikacja w internecie”:
Strony WWW
„Jeśli czegoś nie ma w internecie, to znaczy, że to nie istnieje” – to hasło pokazuje jak powszechne dla współczesnego człowieka jest szukanie informacji w sieci. Najwygodniejszą i wydawałoby się najprostszą formą prezentacji firmy, usługi lub produktu w sieci jest strona WWW, dlatego też temu zagadnieniu poświęcamy pierwszą część raportu “Efektywna komunikacja w internecie”.
W tej części prezentujemy nowe trendy w projektowaniu i tworzeniu stron WWW, mówimy, jakie cele biznesowe w dzisiejszych czasach mogą pełnić strony WWW oraz jaka jest rola stron internetowych w erze mediów społecznościowych.
Wybrane zagadnienia w część poświęconej stronom WWW:
-
Czy strony WWW nadal będą istotną formą prezentacji firmy, produktów i usług w sieci,czy może ważniejsze staną się profile na portalach społecznościowych?
-
10 kroków przygotowania dobrej strony
-
Strony najlepiej zaprojektowane pod względem usabilty
-
Jak projekt strony i jej przyjazność dla użytkownika przekłada się na korzyści biznesowe?
-
Jaki projekt strony jest właściwy do promocji produktu i usługi, a jaki do zamieszczania wartościowych treści (serwisy branżowe i informacyjne)?
-
Analiza ruchu na stronie i ścieżek użytkowników na stronie
-
Co zrobić, aby nasza strona WWW znalazła się na pierwszej stronie w wyszukiwarce Google
Media społecznościowe
Media społecznościowe rozwijają się w Polsce w bardzo szybkim tempie. Portale, takie jak Facebook, Twitter czy Google+ są rozpoznawalne przez niemal każdego użytkownika internetu. W związku z tym, coraz więcej firm uświadamia sobie znaczenie obecności w mediach społecznościowych i za ich pośrednictwem stara się prowadzić komunikację z konsumentami.
Okazuje się jednak, że chociaż w mediach społecznościowych obecnych jest coraz więcej firm, tylko niewielka część z nich posiada jasną strategię działań w obrębie internetowych społeczności. Dlatego podejmując wyzwanie prowadzenia komunikacji za pośrednictwem Facebooka, Twittera czy Google+, trzeba przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie, które z tych platform są najbardziej skuteczne w Polsce oraz jakich korzyści można się spodziewać z prowadzenia komunikacji za ich pośrednictwem? Jakie trudności mogą napotkać marketerzy wybierający tę formę komunikacji i jak można je rozwiązać?
Należy również pamiętać, że nie każda branża, produkt czy usługa ma szansę na osiągnięcie sukcesu w mediach społecznościowych. O które branże chodzi? Na to i wyżej postawione pytania odpowiadamy w naszym raporcie.
Mobile
Telefon komórkowy z ekranem dotykowym i możliwością instalowania aplikacji staje się w Polsce coraz bardziej powszechnym medium. Co najważniejsze, towarzyszy nam niemal cały dzień, a dzięki możliwości łączenia się z internetem mamy dostęp do niezliczonej liczby informacji.
Według badań Nielsena z 2012 roku, z roku na rok liczba użytkowników aplikacji mobilnych ulega podwojeniu. Proporcjonalnie wydłuża się też czas, jaki użytkownik poświęca na korzystanie z aplikacji na swoim telefonie czy tablecie. Pamiętajmy, że również często korzystamy z mobilnych stron WWW, a w media planach pojawia się kolumna z formatami na smartfony.
Urządzenia mobilne odgrywają też ogromne znaczenie w sposobie korzystania z mediów społecznościowych. Dzięki nim możemy komunikować całemu światu gdzie jesteśmy, co robimy czy nawet na temat tego, co jemy. Firmy prześcigają się w wymyślaniu kampanii, które wykorzystują tę synergię technologii mobilnych z mediami społecznościowymi.
Część dodatku poświęcona marketingowi mobilnemu ma za zadanie przedstawić najnowsze rozwiązania w tej dziedzinie oraz wskazać korzyści, jakie niosą one dla biznesu. Podpowie też jak wykorzystać na rynku polskim urządzenia mobilne do komunikacji z klientem końcowym.
Monitoring mediów
Internet jest medium, w którym w każdej minucie pojawiają się setki opinii na temat produktów i usług. Część z nich jest anonimowa, autorów części z nich można zidentyfikować i nawiązać z nimi kontakt. Rozwój mediów społecznościowych dodatkowo wzmaga to zjawisko.
Warto być na bieżąco z tym, co mówi się w internecie na nasz temat, jak również na temat naszej konkurencji. Dzięki temu jesteśmy w stanie regularnie dopasowywać się do zmieniającej się sytuacji na rynku. Jakie korzyści biznesowe możemy osiągnąć za pomocą kampanii opartych na monitorowaniu internetu? Jaki jest koszt takich działań? Pokażemy to w raporcie na wybranych przykładach najbardziej znanych kampanii na świecie.
Na rynku polskim jest wiele narzędzi, które możemy wykorzystać do monitorowania mediów. Konkurencja sprawia, że z każdym dniem są one coraz lepsze i dokładniejsze. Dzięki temu nasze rodzime narzędzia są coraz chętniej wykorzystywane poza Polską.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.