Jak zdobyć tysiąc fanów na Facebooku?
Posiadanie fan page’a firmowego jest już niemal tak powszechne jak posiadanie strony WWW. Jego założenie zajmuje kilka minut, ale jak zdobyć pierwszych fanów?
Zdobycie tysiąca fanów na Facebooku jest o wiele trudniejsze niż 2 lub 3 lata temu. Od tamtego czasu wzrosła kilkukrotnie liczba użytkowników (obecnie ponad 1,2 mld) oraz fan page’y. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek jak tego dokonać:
Reklamy na Facebooku
Reklama na Facebooku jest oczywiście najłatwiejszym sposobem na zdobycie fanów. Obecnie oferuje olbrzymie możliwości targetowania, czyli docierania do wybranych grup docelowych. Nie ma problemu, aby pierwszym tysiącem naszych fanów byli na przykład mężczyźni w wieku 20-25 lat, fani motoryzacji a do tego użytkownicy iPhonów zamieszkali w Krakowie.
Oczywiście reklama na Facebooku jest płatna. Za jednego fana zapłacimy od kilkudziesięciu groszy do kilku złotych, w zależności od tego jakich chcemy mieć fanów (im targetowanie węższe tym zazwyczaj koszt reklamy jest większy). Jeśli jesteście zainteresowani tą formą zdobycia fanów to koniecznie spróbujcie kupić w kioskach wrześniowy numeru magazynu „Brief”, do którego dodaliśmy 32 stronnicowy raport „Facebook dla biznesu”. Magazyn z raportem będziemy też rozdawać uczestnikom konferencji E-commerce, która odbędzie się 7 października w Warszawie.
Zaproś znajomych
Przeciętnie użytkownik Facebooka ma przynajmniej 150 znajomych. To już coś! Zaprośmy naszych najbliższych i poprośmy, żeby udostępnili nasz fan page na swoich profilach. Oczywiście jeśli nasza strona na Facebooku dotyczy biegania, to nie namawiajmy tych znajomych, którzy wiodą statyczny tryb życia – chyba, że chcemy ich zainspirować. Pamiętajmy tylko o zdrowym rozsądku, czyli nie spamujmy codziennie i nie narzucajmy się.
Przeczytaj również: Jak prowadzić Instagrama
Dodaj wtyczkę na swojej stronie
Jeśli już posiadasz stronę WWW to nie zapomnij dodać na niej wtyczki zachęcającej do polubienia fan page’a. Wielu odbiorców strony z chęcią kliknie w przyciski „Lubię to”, aby być na bieżąco z naszymi statusami lub aby dodać swoją opinię na nasz temat. Jak to zrobić?
Wchodzimy na stronę Facebook for developers, wpisujemy URL naszego fan page’a, wybieramy format naszego like boxa i klikamy przycisk „Get code”. Otrzymany kod dodajemy w odpowiednim miejscu naszej strony WWW lub wysyłamy do programisty, który się nią zajmuje.
Bądź aktywny na innych stronach
Korzystaj ze stron WWW, które umożliwiają komentowanie swoich treści poprzez komentarze z profilami Facebookowymi. Dzięki nim możesz komentować zarówno jako profil prywatny, jak również jako fan page. Jednak musisz pamiętać o kilku regułach:
- Nie komentuj na siłę. Liczy się jakość, a nie ilość komentarzy.
- Komentarze powinny dotyczyć treści, które są przynajmniej zbliżone do tematyki fan page’a, którym komentujesz.
- Nie namawiaj w komentarzach do polubienia swojej strony w żaden sposób – zostanie to uznane za spam. Nie zamieszczaj też linków do swojej strony WWW.
Wtyczkę komentarzy facebookowych pod artykułami posiada między innymi serwis, który właśnie czytasz 😉
Zobacz: TikTok dla biznesu – czy warto w niego inwestować?
Działaj offline
Jeśli Twój biznes to punkt usługowy, sklep lub gastronomia, to nie zapomnij o poinformowaniu swoich klientów o możliwości polubienia Twojego fan page’a. Plakat w lokalu, na drzwiach, informacja w menu czy na paragonie – możliwości jest wiele! Możesz nawet wykorzystać naklejki z QR kodami na stolikach.
Oczywiście, aby klienci zadali sobie trud wyjęcia telefonu i polubienia fan page’a musisz im coś obiecać. Najlepszym i najprostszym sposobem jest obietnica informowania na Facebooku o zniżkach lub promocjach.
Do działań offline powinniśmy też zaliczyć obsługę klienta oraz jakość naszych produktów lub usług. Rekomendacja jest obecnie jedną z najsilniejszych broni w marketingu, która przekłada się nie tylko na sprzedaż czy leady, ale również na wejścia na stronę i liczbę fanów na Facebooku.
Dlaczego nie kupować fanów na Allegro?
Oczywiście istnieje możliwość kupienia fanów. Cena za jednego fana jest kilkukrotnie niższa od tej, którą zapłacimy gdy zdecydujemy się na użycie reklam w serwisie. Jednak taki fan jest zazwyczaj sztucznym profilem, za którym nie stoi prawdziwa osoba. Oczywiście nigdy nie stanie się naszym klientem, który kupi nasz produkt/usługę. Jedynym, dosyć wątpliwym zresztą, plusem kupowania fanów jest napompowanie ich liczby, co może być brane pod uwagę przez osoby, które wejdą na nasz fan page. Liczby działają na wyobraźnię ludzi, więc salon fryzjerski z 5 tys. fanów zostanie odebrany jako sprawniej działający od tego z 800 fanami na profilu. Podobnie oceniamy ludzi po wyglądzie przypisując więcej pozytywnych cech osobom atrakcyjnym fizycznie.
Na, aby zobaczyć liczbę fanów należy wejść na stronę fan page’a, a to nie zdarza się często, ponieważ większość naszych aktywności na Facebooku odbywa się na stronie głównej (newsfeedzie, strumieniu wiadomości).
Zobacz też: jak za darmo zwiększyć liczbę fanów na Facebooku << kliknij
::
Photo: © Krasimira Nevenova – Zobacz portfolio
Autor: Artur Roguski (Twitter, Facebook)