Jobflow – kampania oparta na memach
Pod koniec lipca w Warszawie wystartowała nowa, mobilna aplikacja do rekrutacji społecznościowej. Wejściu narzędzia do Polski, towarzyszy kampania online, która przewrotnie oparta została, na porażkach zawodowych. Czy pomysł przyciągnie użytkowników do nowego narzędzia? To okaże się już wkrótce.
Idea działań online Jobflow, bazuje na dostępnych na wielu portalach filmach, pokazujących nieudane działania pracowników, związane z wykonywaniem ich zadań. Przeładowane półki, które walą się pod ciężarem kolejnych opakowań czy pracownicy pracujący bez zabezpieczeń, których spotyka wypadek, to znane nam wszystkim memy, które mogą każdemu podsunąć pomysł na zmianę pracy.
Mimo że w pierwszym odruchu zabawne, skłaniają nas jednak do przemyślenia, co poszło nie tak? W wielu przypadkach nie taki jak trzeba, jest po prostu pracodawca. To jego w pierwszej kolejności trzeba zmienić, aby pracować w bardziej komfortowych warunkach.
W tej zmianie ma pomóc Jobflow. To innowacyjne narzędzie, łączące w sobie zalety znanych do tej pory w innych obszarach życia portali takich jak Twitter, Facebook czy Tinder. Jobflow dostępny jest bez żadnych opłat.
Zadaniem Jobflow jest maksymalnie uprościć poszukiwanie pracy i zatrudnienie w obszarze szybko nabywalnych prac (ang. blue collars). Aplikacja dostępna jest bez opłat w polskim Apple Store i Google Play (Android). Jej obsługa jest tak intuicyjna, że do rekrutacji i poszukiwania pracy wystarcza smartphone.
Wyróżnikiem narzędzia na rynku jest niewątpliwie feed, a więc tablica, która pokazuje bieżące oferty pracy publikowane w aplikacji. Umożliwia ona także, zarówno pracodawcom, jak i kandydatom, interakcję i promowanie siebie, nawiązywanie kontaktów i budowanie personal i employer brandingu.
Na początku działanie Jobflow obejmie Warszawę. Stopniowo, wraz ze wzrostem liczby użytkowników, Jobflow będzie udostępniany w kolejnych miastach w Polsce. Więcej na temat aplikacji można przeczytać na stronie: jobflow.pl oraz na jej profilach w mediach społecznościowych: Instagram: jobflow.pl i Facebook: JobflowCo.
Oprócz działań opartych na internetowych video zespół Jobflow przygotował również kampanię online opartą na narzędziach Google i Social Media: Facebook i Instagram. Podstawową grupą docelową są osoby w wieku 16-25 lat, które mogą myśleć o pierwszej pracy lub jej zmianie. Target grupa została jednak rozszerzona na starsze kategorie wiekowe i w całości obejmie także osoby od 26 do 45 roku życia.
Działania online skierowane do kandydatów, wspierane są również przez dotarcie do pracodawców z sektora MSP, do których obsługi rekrutacyjnej adresowane jest narzędzie. W tym celu, oprócz kampanii online dedykowanej pracodawcom, w Warszawie powstał specjalny zespół (”street team”), którego zadaniem jest docieranie do przedsiębiorców z branż: gastronomia, beauty, handel, usługi i wielu innych, którzy potrzebują rąk do pracy, z bezpośrednim przekazem dotyczącym Jobflow.
Właściciele portalu liczą, że ich unikalna oferta, która pozwala na darmową publikację ogłoszeń w aplikacji, przypadnie do gustu klientom, którzy już wkrótce będą musieli odbudowywać swoje zespoły, często zredukowane przez pandemię koronawirusa.
Źródło: informacja prasowa Jobflow