...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

K2 Precise aktualizuje raport: „Core Web Vitals w e-commerce” i dodaje nowe funkcjonalności [RAPORT]

Raport Core Web Vitals

K2 Precise (Grupa K2) dokonała aktualizacji stworzonego przez siebie raportu „Core Web Vitals w e-commerce". Według nowych danych, w maju br. część e-sklepów przeprowadziła prace mające na celu poprawę stabilności wizualnej witryn. Obszar ten zoptymalizowało 250 z 5000 przebadanych serwisów.

Porównując dane z maja do tych pozyskanych przez K2 Precise w kwietniu br. zauważyć można, że część branży e-commerce rozpoczęła optymalizację swoich witryn pod kątem nowych wytycznych Google. W przypadku parametru związanego ze stabilnością wizualną strony (CLS – Cumulative Layout Shift), 250 z 5000 przebadanych sklepów poprawiło swoje wyniki i osiągnęło zalecany przez Google poziom 0,1. Dla pozostałych dwóch czynników wchodzących w skład Core Web Vitals, czyli szybkości ładowania największego pliku graficznego lub bloku tekstowego (LCP – Large Contentful Paint) oraz czasu potrzebnego na interakcję z witryną (FID – First Input Delay) w maju br. nie zarejestrowano znaczących zmian.

K2 Precise wprowadziła do swojego interaktywnego raportu także nowe funkcjonalności, a wśród nich m.in. możliwość sprawdzenia wyników CWV dla konkretnej kategorii tematycznej, opcję wyświetlania wyników dla wszystkich serwisów lub liderów danego obszaru oraz porównywarkę umożliwiającą odniesienie wyników własnej domeny do sklepów z poszczególnych kategorii.

Stworzony przez K2 Precise raport „Core Web Vitals w e-commerce” bada stopień zaawansowania poszczególnych serwisów e-commerce w realizacji wytycznych Google określonych wskaźnikami Core Web Vitals. Agencja wykorzystuje do tego dane pochodzące z Chrome UX Report oraz opublikowanego przez Senuto badania „E-commerce w Polsce 2021. Sklepy internetowe z najlepszym SEO”. Raport opiera się na próbie zawierającej TOP 5000 sklepów internetowych z największymi poziomami widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania. Spośród nich, co miesiąc, wyłaniani są liderzy zestawienia oraz witryny z najsłabszymi wskaźnikami.

Wprowadzenie wskaźników Core Web Vitals do rankingów wyszukiwania jest kolejnym krokiem Google w kierunku poprawienia doświadczeń użytkowników oraz podniesienia jakości prezentowanych wyników wyszukiwania. Dzięki tej zmianie Google chce ograniczać przekierowywanie internautów na strony, które nie spełniają podstawowych standardów jakościowych.

pobierz pełny raport


Źródło: K2 Precise

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF