BRIEF BRIEF.PL
BRIEF
    • Aktualności
    • Styl życia
    • Technologie
    • Wiedza
    • Esports
    • 50 Kreatywnych
    • Kontakt
BRIEF BRIEF.PL
  • Aktualności
  • Styl życia
  • Technologie
  • Wiedza
  • Esports
  • 50 Kreatywnych
  • Kontakt
BRIEF BRIEF.PL

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

  • Kategorie
    • Aktualności
    • Styl życia
    • Technologie
    • Wiedza

Skontaktuj się z nami

  • redakcja@brief.pl
  • Autor: BRIEF
  • 9 października 2019

Kompetencje przyszłości – kreatywność / twórcza energia

ludzie tworza sztuke kreatywnosc

Automatyzacja, robotyzacja i sztuczna inteligencja wkraczają coraz śmielej w kolejne obszary naszej pracy zawodowej. Są jednak kompetencje, które niezależnie od poziomu rozwoju technologii bardzo długo będą odgrywały kluczowe znaczenie i trudno będzie je zastąpić lub wyeliminować. Na rynku pracy czy w społeczeństwach przyszłości - będą stanowiły o sukcesie.

O kreatywności napisano wiele książek, opracowań i raportów ale poniższa definicja bardzo zgrabnie pokazuje to co najważniejsze. Zagadnienie – bardzo obfite i szerokie – od wielu lat przedmiotem badań psychologów, ekonomistów i socjologów. Kreatywność czy twórczość to pojęcia często używane zamiennie lub jako synonimy.

kreatywność – proces umysłowy pociągający za sobą powstawanie nowych idei, koncepcji lub nowych skojarzeń, powiązań z istniejącymi już ideami i koncepcjami. Myślenie kreatywne to myślenie prowadzące do uzyskania oryginalnych rozwiązań.

Zdolność do twórczej i kreatywnej pracy, pozwala na wychodzenie poza granice tego co dobrze znane, stworzone i poznane przez ludzki umysł. Kreatywność pomaga pisać spektakularne, nowatorskie scenariusze filmowe, programować nowe aplikacje technologiczne czy artystycznie tworzyć dzieła sztuki. Jest początkiem wszelkich działań mających za zadanie stworzenie czegoś-z-niczego.

Jesteśmy bombardowani tak dużą liczbą nowych rozwiązań, reklam, informacji i przekazów, że do naszej świadomości przebijają się tylko niektóre treści. Zwracamy uwagę na to co dla nas nowe lub z różnego względu – ciekawe. Oczywiście to bardzo subiektywny wyróżnik ale kiedy twórca przekazu bawi się z naszymi zdolnościami poznawczymi – formą, treścią, koncepcją, kształtem – szybko potrafimy dostrzec tę wyjątkowość.

Czytaj podobne  Warszawski biurowiec Lighthouse sprzedany

Oryginalność nadaje rytm procesom twórczym – niezależnie od dziedziny z jaką się stykamy. Kreatywna energia jest bowiem wskazana w biznesie, sztuce, produkcji, ale także w rodzicielstwie, edukacji czy komunikacji. Często koncepty kreatywne łączą ze sobą różne dziedziny nauki, sztuki, literatury co korzystnie wpływa na odbiór i sentyment emocjonalny wobec efektów naszej pracy twórczej.

Żyjemy w świecie, o którym mówi się, że “wszystko już było”. Nie zgodzę się z tą tezą – wszystko to co nas otacza jest tak dobre i ciekawe jak innowacyjna energia ich twórców, nas samych.

Zdecydowanie zachęcam do przyjrzenia się rankingowi “50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie”. Magazyn brief.pl od ponad 10 lat przygląda się komercyjnym projektom i ocenia je pod kątem “kreatywności zastosowanej”.

Rozmach z jakim przedsiębiorcy, wizjonerzy i artyści od wielu lat wdrażają w życie swoje pasje i pomysły pozwala mi wierzyć, że kreatywność jako cecha będzie nadal najbardziej pożądaną kompetencją na przestrzeni najbliższych kilkunastu lat.

Co więcej, jestem przekonany, że jeśli będziemy odpowiednio dbali o własną kreatywność to zapewnimy sobie twórczą energię do nowatorskiej i skutecznej realizacji naszych celów – osobistych i biznesowych.

Czytaj podobne  10 lat minęło jak jeden dzień!

Czego sobie i Wam życzę.


Autor: 

Paweł Zawadzki

Paweł Zawadzki – z wykształcenia psycholog, zawodowo od 10 lat związany z marketingiem, komunikacją i produkcją angażujących treści wideo. Nagradzany za międzynarodowe projekty komunikacyjne (między innymi: Digital Channel Award w Berlinie oraz Phygital Distribution & Experience w Lizbonie). Pracował dla ogólnopolskich telewizji jako koordynator i kierownik produkcji. Na rynku agencji kreatywnych efektywnie prowadzi projekty dla takich marek jak Pekao S.A czy Allegro. Obecnie zarządza agencją i domem produkcyjnym “Większe Logo” zapewniając kompleksowe wsparcie produkcyjne na potrzeby digital marketingu.

 

  • Styl życia
  • Technologie
  • Wiedza
Udostępnij:

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF
Poprzedni
« Great Place to Work® ogłosił listę 25 Najlepszych Miejsc Pracy na świecie
Następny
Grupa SARE zmienia nazwę na Digitree Group i przedstawia nowy logotyp »

Partnerzy BRIEF

BRIEF.PL
  • Facebook 46K
  • Linkedin 12K
  • Twitter 5,5K
  • Youtube 2K

CREATED BY WISE CAT MEDIA - 2024

  • Kontakt
  • Polityka prywatności