Kto zwycięży w digitalu? 56 nominacji do IAB MIXX Awards 2020

203

Jury IAB MIXX Awards spośród 116 zgłoszeń wyłoniło 56 nominacji do nagród. Laureatów konkursu na najlepsze digitalowe kampanie reklamowe poznamy 6 października.

O złote, srebrne i brązowe statuetki IAB MIXX Awards 2020 zawalczą 43 kampanie reklamowe, które otrzymały łącznie 56 nominacji w 15 kategoriach konkursowych. IAB MIXX Awards kierowany był zarówno do agencji, domów mediowych jak i reklamodawców, niezależnie od wielkości organizacji czy budżetu kampanii. Warunkiem wzięcia udziału było zrealizowanie projektu wykorzystującego przynajmniej jeden kanał digital.

Relacja z konsumentami to zobowiązanie zarówno na dobre, jak i złe czasy, a w tak trudnym dla wszystkich momencie chcemy szczególnie docenić firmy, które wciąż mają wiele do powiedzenia i zaoferowania. Dziękujemy za wszystkie zgłoszenia do udziału w czternastej edycji IAB MIXX Awards – konkursu, w którym co roku promujemy najlepsze dokonania na polu kreatywności i efektywności w kampaniach cyfrowych.

Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska, organizatora konkursu

Jury IAB MIXX Awards, złożone z kilkudziesięciu ekspertów – przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych i reklamodawców oceniało zgłoszone projekty jako całość, uwzględniając cztery kluczowe czynniki: strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, a także rezultaty i ROI.

Tegoroczne obrady jury MIXX były naprawdę wyjątkowe. Po raz pierwszy obradowaliśmy zdalnie: z pracy, z domu, z działki, czasami z samochodu jadąc na wakacje, ale przez kilka godzin byliśmy razem, żeby przedyskutować najlepsze digitalowe kampanie upływającego roku. Także oprócz wartości merytorycznej, spotkania najlepszych ekspertów z branży, po prostu dobrze było wszystkich zobaczyć i usłyszeć, że mają się dobrze!

Mimo pewnych ograniczeń jakie niesie za sobą dyskusja online, całość obrad przebiegła naprawdę sprawnie; nie zawsze się zgadzaliśmy, ale zawsze byliśmy otwarci do wysłuchania argumentów drugiej strony. I muszę powiedzieć, że nawet kilka razy udało się, w czasie dyskusji, kogoś przekonać do swoich racji, co w przyrodzie występuje naprawdę rzadko.

Wiele organizacji ma teraz pewne ograniczenia jeśli chodzi o zgłaszanie kampanii do konkursów, ale w tym roku poziom był nadal wysoki i myślę udało się nagrodzić kilka naprawdę wyjątkowych kampanii. Po raz kolejny udowodniliśmy sobie, że zarówno jeśli chodzi o użycie danych, czy pomysły kreatywne, możemy spokojnie konkurować o najwyższe laury również w międzynarodowych konkursach. Pozostaje mi tylko zaprosić na galę, z uwagą potem zapoznać się ze zwycięskimi casami i już powoli myśleć, żeby robić kampanie, które będziemy mogli zgłaszać za rok.

Filip Beźnicki, Digital Strategy Director w Havas Media Group i przewodniczący jury konkursu

 

Szczegółowa lista nominacji znajduje się poniżej:

Nazwa kampaniiKlient (Marka)Zgłaszający i Współzgłaszający
Best Use of Social Media
Człowiek, który na wszystkim oszczędzałING Bank ŚląskiGONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub
Jalapeno ChallengeMcDonald’sIsobar Polska, OMD
T-raperzy znad Wisły – Antysmog songOLX23HEROES, F25, OLX
„Żeby nie kusiło. Zostań w domu.” Porsche PolskaPorsche PolskaPHD, DDB Warszawa
Brand Awareness and Positioning
Dzień bez parawanuKompania Piwowarska (Tyskie)GONG, Kompania Piwowarska, Sputnik  Studio, Zenith, Tailor Made PR
Hulaj z głowąING Bank ŚląskiGONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub
T-raperzy znad Wisły – Antysmog songOLX23HEROES, F25, OLX
Ty jesteś zmianą, a my bankiem zmieniającego się świataBNP Paribas Bank PolskaPublicis, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More, Point of View, Feeders Agency
Tym, którzy…Grupa Maspex (Tymbark)Grupa Maspex
Commerce
Jak kampanią w światowy dzień zwierząt podnieść sprzedaż o ponad 55% mainstrimowych karm?MARS POLSKA (Pedigree i Whiskas)LVL UP MEDIA, Mars Polska, MediaCom Warszawa, BBDO, Blue Claud
Omnichannelowa aplikacja mobilna MultikinaMultikinoInfinity Group
Content Marketing
Hulaj z głowąING Bank ŚląskiGONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub
Łomża Swoją DrogąVan Pur (Łomża)Lulu Production, MediaCom Warszawa
Moje miejsce zawsze z LegiąGrupa Żywiec (Królewskie)Twin, Just, Starcom
T-raperzy znad Wisły – Antysmog songOLX23HEROES, F25, OLX
Cross Media Integration
Bank zielonych zmianBNP Paribas Bank PolskaPublicis, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More, Point of View, VMLY&R Poland, Feeders Agency
Kampania proekologiczna „Czy potrzebujemy aż petycji od naszych dzieci?”ING Bank ŚląskiGONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub, Brain
Moje miejsce zawsze z LegiąGrupa Żywiec (Królewskie)Twin, Just, Starcom
Tym, którzy…Grupa Maspex (Tymbark)Grupa Maspex
Data Driven & Precision Marketing
AUDIOBOOKI OD BPBPMindshare Polska, Justtag Group, mSpark
Jak dane własne PKO Banku Polskiego pozwoliły osiągnąć czterocyfrowy ROI?PKO Bank Polski (Miniratka)Havas Media (Havas Media Group), PKO Bank Polski
Wypożycz elektrycznego! – pierwszy w pełni elektryczny car sharing w Polsceinnogy Polska (innogy go!)Cube Group, Agencja Warszawa
Zbliża się koniec ważności ubezpieczenia komunikacyjnego? PKO Bank Polski ma dla Ciebie ofertę!PKO Bank Polski (PKO Ubezpieczenia Komunikacyjne)Havas Media (Havas Media Group), PKO Bank Polski
Games & eSport
Ghost Recon Breakpoint – Użyj i OżyjUbisoftGONG, Mindshare Polska
KFC na mapach CS:GO 2AmRest (KFC)Fantasyexpo
Kobieca liga esportowa jako innowacyjny touchpoint w walce z hejtem!The Coca-Cola Company (Sprite)MediaCom Warszawa , ESL GAMING POLSKA
Play Polska Liga Mobilna – Zapłać z Play w sklepie WargamingPlayMediaCom Warszawa, Fantasyexpo
Innovation & Smart Solution
Display Chat BotAtopik PolskaOpen Mobi
Dwie AretyBNP Paribas Bank PolskaFeeders Agency
KITT 2020MASTERCARD (Aukcje Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy)Isobar Polska, Mastercard, Carat Polska
Odcięci od świątStowarzyszenie mali bracia UbogichOLX, BBDO
Shake to PlayPlay (Aplikacja Play24)Plej, Play, MediaCom Warszawa
Launch
Karnet Wszystkomający do CityFitCityFitCityFit
Wkręć się w zoodle i pożegnaj nudę w kuchni!PhilipsCarat Polska
Wypożycz elektrycznego! – pierwszy w pełni elektryczny car sharing w Polsceinnogy Polska (innogy go!)Agencja Warszawa, Innogy Polska, Cube Group
Limited Budget
BLACK FRIDAYDecathlon PolskaPrzestrzeń, MullenLowe MediaHub
Korona Polskich SkałekDecathlon Polska (Simond by Decathlon)Neon Shake, MullenLowe MediaHub
RANO ZEBRANO i wyborczy #bazarek na TwitterzeRano ZebranoAgencja Warszawa
Trzy billboardy za SieradzemnaTemat.plnaTemat.pl
Offline Digitizing
Dzień bez parawanuKompania Piwowarska (Tyskie)GONG, Kompania Piwowarska, Sputnik Studio, Zenith, Tailor Made PR
Mural dla służby zdrowianaTemat.plnaTemat.pl
Symulakra – Rzeźba tworzona przez siły miastaScreen NetworkScreen Network, panGenerator
Trzy billboardy za SieradzemnaTemat.plnaTemat.pl
Online Marketing with Influencer
Kiedy znika brud, pojawiają się pomysły.Reckitt Benckiser (Cillit Bang)Chromatique Creative Agency
KITT 2020MASTERCARD (Aukcje Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy)Isobar Polska, Mastercard
#ZdalniDoPomocyING Bank ŚląskiGONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub
Performance Marketing
356 Dni Testów RenaultRenault PolskaOMD
Jak dane własne PKO Banku Polskiego pozwoliły osiągnąć czterocyfrowy ROI?PKO Bank Polski (Miniratka)Havas Media (Havas Media Group), PKO Bank Polski
“Tailor-made” oferty z eSkyeSky.pleSky.pl
Wypożycz elektrycznego! – pierwszy w pełni elektryczny car sharing w Polsceinnogy Polska (innogy go!)Cube Group, Agencja Warszawa
Zbliża się koniec ważności ubezpieczenia komunikacyjnego? PKO Bank Polski ma dla Ciebie ofertę!PKO Bank Polski (PKO Ubezpieczenia Komunikacyjne)Havas Media (Havas Media Group), PKO Bank Polski
Public Service, non-profit campaign & CSR
Bez jajOLXOLX
Dzień na UFundacja Rak’n’Roll Wygraj ŻyciePHD, DDB Warszawa, GARDEN OF WORDS, AVON COSMETICS POLSKA
Graj i pomagaj z #PajacykBezPrzerwyPolska Akcja Humanitarna (Program dożywiania dzieci Pajacyk)Polska Akcja Humanitarna, Kwadratowa Masakra,  Craftserve
Zmieniajmy na dobreFundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych SzpitaliPublicis
UX
Shake to PlayPlay (Aplikacja Play24)Plej, Play, MediaCom Warszawa

Oprócz nagród dla kampanii zostaną także wręczone statuetki za dokonania w kategoriach: Reklamodawca Roku, Agencja Roku, Dom Mediowy Roku. Dodatkowo, Kapituła konkursu rozważa przyznanie nagród w kategoriach: Człowiek Roku oraz Nagroda Specjalna IAB Polska za całokształt dokonań.

Laureatów poznamy 6 października. Wydarzenie jest organizowane przez IAB Polska.

Więcej informacji: www.mixx-awards.pl

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że za udział w nim posiadacze certyfikatów DIMAQ otrzymują punkty recertyfikacyjne.

Audytor konkursu: PwC

Współpraca: Newspoint, Havas Media Group


Źródło: Informacja prasowa IAB Polska

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej