Leady w firmach B2B – jak je pozyskiwać?

Lead sprzedażowy to potencjalny klient, który jest zainteresowany konkretnym produktem bądź usługą. W związku z tym od skuteczności pozyskiwania leadów w dużej mierze zależy sukces w sprzedaży. Jak zatem pozyskiwać leady B2B? Dlaczego warto to robić? Odpowiadamy.
Jak pozyskiwać leady B2B?
Pozyskiwanie leadów B2B to nic innego jak poszukiwanie klientów biznesowych zainteresowanych skorzystaniem z danego produktu bądź usługi. W jaki sposób można to robić? W praktyce możliwości jest naprawdę sporo, ponieważ leady B2B można pozyskiwać między innymi poprzez:
- reklamę w mediach społecznościowych, czyli na platformach takich, jak Facebook, Instagram, czy TikTok;
- kampanie Google Ads, czyli reklamę w wyszukiwarce;
- content marketing, który wraz z optymalizacją własnej strony pod kątem SEO pozwala zdecydowanie zwiększyć wielkość ruchu organicznego;
- oferowanie wartości dodanej, której przykładem może być darmowy ebook, czy film poradnikowy. Stanowi on wówczas pewnego rodzaju przynętę pozwalającą złowić potencjalnego klienta.
Dlaczego warto pozyskiwać leady B2B?
Firmy prowadzące sprzedaż w modelu B2B tak samo, jak przedsiębiorcy oferujący produkty bądź usługi dla klientów indywidualnych muszą pozyskiwać odpowiednią ilość leadów sprzedażowych. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że są to potencjalni klienci, a co za tym idzie od ich ilości uzależniona jest wielkość późniejszej sprzedaży. Oczywiście liczy się nie tylko ilość, ale również jakość pozyskiwanych leadów, ponieważ im będzie ona większa tym większa będzie sprzedaż. W związku z tym pozyskując leady sprzedażowe w modelu B2B należy kierować reklamę do odpowiedniej grupy docelowej, co zwiększa prawdopodobieństwo zainteresowania odbiorców sprzedawanymi produktami bądź usługami. W tym miejscu warto także podkreślić, że lepszy jest jeden lead wysokiej jakości, niż klika kontaktów do osób, które nie wyrażają konkretnego zainteresowania.
Podsumowując należy stwierdzić, że istnieją różne metody pozyskiwania leadów w modelu B2B. Wybierając je warto zatem wziąć pod uwagę specyfikę sprzedawanych produktów lub usług oraz możliwość dotarcia do konkretnej grupy docelowej.