...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Marko, nie marnuj potencjału istniejących już akcji społecznych w swojej strategii CSR

Działania z zakresu CSR nie zawsze muszą być budowane od zera. Równie wartościowe są takie, dzięki którym nowy wymiar otrzyma akcja, od dawna próbująca zmieniać rzeczywistość.

Wsparcie dla programów społecznych, organizacji pożytku publicznego, czy organizacji pozarządowych może stanowić dla firm istotny punkt wyjścia, jeśli te chcą przyjąć strategię CSR.

Jeśli temat poruszany przez zewnętrzną organizację jest bliski danej marce, poprzez dzielenie tych samych wartości czy zauważanie obszarów niezbędnych do poprawy, włączenie się w tego rodzaju działania może przynieść obu stronom wiele korzyści. Działania marki mogą w ten sposób zostać zauważone szybciej przez otoczenie, jej wkład może mieć większe znaczenie, a organizacja może zyskać dzięki takiej współpracy zarówno doraźne, jak i długotrwałe efekty, nie tylko materialne. 

Przykładem takiej współpracy jest rozpoczęta we wrześniu kooperacja Whirlpool i Polskich Banków Żywności. Celem akcji jest wspólna edukacja, która ma na celu zmniejszenie zjawiska marnowania żywności i jej nieprawidłowego przechowywania.

W Polsce, każdego roku marnuje się około 9 ton żywności. Liczba ta robi ogromne wrażenie, zaś jeszcze lepiej obrazuje to niechlubne zjawisko kwota ok. 2000 zł, które co miesiąc do kosza, wraz z zepsutym jedzenie, wyrzuca czteroosobowa rodzina. By temu zapobiec Federacja Polskich Banków Żywności od 1997 roku m.in. edukuje i promuje postawy przeciwdziałania marnowaniu żywności.

Nowym etapem tych działań było wejście w kooperację z producentem sprzętów AGD. Whirpool w ramach swojej Akademii Kulinarnej przeprowadził kilkudniowe warsztaty, których celem było podniesienie kompetencji trenerskich dla Kadry Banków Żywności. W ten sposób mogli oni poszerzyć swoją wiedzę w zakresie ekonomicznego gotowania i planowania zakupów, a właśnie to w rezultacie przekłada się na niemarnowanie żywności i utrzymywanie na dłużej jej wartości odżywczych.

::

Jak nie marnować żywności?

Dodatkowo marka wypracowała wraz z organizacją podręcznik, w którym zawarte są porady pozwalające Polakom lepiej planować konsumpcję i zakupy. Oto kilka rad, które wypracowane zostały w ramach wspólnej akcji, a które mogą przydać się każdemu z nas:

1. Zanim zrobisz zakupy przyszykuj menu dla swojej rodziny na kilka nadchodzących dni. Uwzględnij wszystkie posiłki, które jecie oraz dokładnie się nad nimi zastanów np. ile ziemniaków potrzebujesz na obiad dla trzyosobowej rodziny?

2. Przed zrobieniem listy zakupów zajrzyj do lodówki – czy przygotowane przez Ciebie menu da się zmodyfikować tak, aby użyć jak największej liczby produktów, które się w niej znajdują? Sprawdź datę przydatności do spożycia jedzenia, które masz w lodówce i którego planujesz użyć.

3. Zrób bardzo dokładną listę zakupów – jeżeli kupujesz w małych sklepach zrób zakupy na dwa-trzy dni, jeśli w dużych to na pięć lub cały tydzień.

4. Przed wyjściem do sklepu koniecznie coś zjedz! Będąc głodnym podświadomie kupujemy nawet 20% produktów więcej niż planowaliśmy przed wyjściem z domu.

5. W sklepie staraj się nie korzystać z promocji takich jak „Dwa w cenie jednej” – to złudna oszczędność. Chyba, że oferta dotyczy produktów z długim terminem ważności.

6. Koniecznie zawsze sprawdzaj jaki termin ważności ma produkt, który chcesz zakupić.

::

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak Twoja firma może wprowadzać strategię CSR, nie posiadając przy tym dużych budżetów, przyjdź na konferencję organizowaną przez Brief 29 września, w siedzibie Dentsu Aegis Network Polska przy ul. Czerskiej 12 w Warszawie. Dowiedz się więcej.

::

Fot. Fotolia/ weerapat1003 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF