Piszą dla nas
Pochwycić, utrzymać i zaangażować. Pomysłowa kampania ING | Poznaj sposób ITAKI na wymarzone wakacje! | Ergonomia wizytówką firmy | Czytanie ebooków stało się modne | Jednojęzyczność analfabetyzmem XXI wieku? – Jak zarządzać treściami... | Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych... | Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie. Zgłoszenia ruszyły! | Miastotwórczy charakter biznesu. Wywiad z Adamem Ringerem, prezesem... | „50-tka Kreatywnych z Multikino Media” – inauguracja | Ekonomia współpracy w Polsce 2016. Najnowszy raport | Polskie drużyny wygrywają w Konkursie Łazików Marsjańskich | Jak pokonać smog? Technologia poszukiwana | Smartfony i Facebook redefiniują marketing wideo | Narzędzia biznesmena: przydatne aplikacje mobilne cz.1 | Startup Hub Warsaw – ostatnie dni rekrutacji | Mobile główną platformą dla online video na świecie | Setki milionów złotych na innowacje w przemyśle kolejowym | Refunder, natychmiastowy zwrot gotówki za zakupy on-line dostępny w... | TOP 10 najpopularniejszych kampanii wideo tygodnia | Marketing sensoryczny zwiększa współczynnik optymizmu – rapor... | 3 rzeczy, o których warto pamiętać podczas zmiany sprzedawcy energ... | Jak skutecznie zarządzać produktami? | Skuteczne wideo – czyli jakie? | E-commerce zgodnie z prawem | Oto najpopularniejsze spoty w sieci | Jak zarabiać na mobile? | Rusza fundacja „Marki dla Polski” | Znamy już 50 najbardziej kreatywnych w biznesie! | „Wideo w sieci” – relacja z konferencji | „Wideo w sieci” | Wojciech Szpil – Mistrz gry | Jak współpracować z blogerami? | Facebook dla biznesu – raport | Przyszłość e-commerce | Showroom – moda na niezależną modę | Nowoczesność, postęp technologiczny i emocje | Zdefiniować content marketing | Żyjemy w złotym wieku reklamy | E-komunikacja: prelegenci | Słuchać i usłyszeć klienta | Sport, biznes, sponsoring – debata | Gala 50 kreatywnych w biznesie | Ranking: 50 kreatywnych w biznesie | Innowacyjność to wybieganie w przód | Blog Roku: poznaliśmy zwycięzców | Facebook ma 10 lat | Pięć rzeczy, których nie mówi Ci Twoja agencja online | Mężczyźni i kobiety według Discovery Networks | Marka a bloger – wideo z debaty | Co ciekawego w wakacyjnym numerze magazynu „Brief”? | Trójkąty do wzięcia

Medyczne wykorzystanie niemedycznych sprzętów

Google już od dawna za pomocą swojego narzędzia Flu Trends, przewiduje na podstawie wyników wyszukiwań, w jakim rejonie występuje największe prawdopodobieństwo wystąpienia epidemii grypy. Teraz Microsoft postanowił walczyć z epidemiami za pomocą... dronów.

Projekt Premionition, nad którym pracują specjaliści Microsoft, ma na celu wykrycie ognisk chorób zakaźnych, zanim te się rozpowszechnią. Tym samym zapobiegać ma poważnym epidemiom. Jak działać ma cały system?

Drony, które dotrzeć mogą w miejsca niedostępne dla człowieka, mają samodzielnie łapać komary, a następnie ze złapanch owadów mają być pobierane próbki krwi, które poddane zostaną analizie. Dzięki temu będzie można dowiedzieć się jakie zagrożenia, dla zdrowia i życia ludzi, także te dotąd nieznane, czają się w środowisku naturalnym. I im przeciwdziałać.

Specjaliści dopiero rozpoczęli prace nad wdrożeniem projektu. Kilka miesięcy temu zespół Microsoft przeprowadzał testy na wyspach położonych na Morzu Karaibskim, sprawdzając, możliwości dronów w zakresie łapania i transportowania owadów. Ale jak na razie cały proces nie może obyć się bez człowieka. Dlatego też zaangażowani w projekt twierdzą, że nim zostanie on w pełni wdrożony musi minąć jeszcze kilka lat.

Choć Microsoft chce dostosowywać w odpowiedni sposób istniejące już na rynku drony, nie zaś konstruować własne, to jednak wciąż wyzwaniem pozostaje kwestia autonomiczności funkcjonowania drona. Nadal trwają prace nad stworzeniem systemów wizyjno – komputerowych, które mają pomóc różnorodnym sprzętom świadomie odbierać bodźce z otoczenia. Uszczegółowić powinny się także przepisy związane z obecnością dronów w przestrzeni powietrznej, ale właśnie takie programy mogą doprowadzić do poważniejszego zajęcia się tematem dronów. Bo jak widać drzemie w nich ogromny potencjał.

::

Fot. Fotolia/ Stockr

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF