Mobile marketing notuje wzrost o 1050 proc. w USA dla MŚP
Constant Contact opublikowało wyniki ankiety wśród przedstawicieli MŚP w Stanach Zjednoczonych. Respondentów zapytano o różnice w prowadzeniu biznesu na przestrzeni ostatnich pięciu lat. Ponad dziesięciokrotnie wzrosło wykorzystywanie mobile marketingu do celów promocyjnych i sprzedażowych.
Aż 84 proc. respondentów jako największą zmianę w prowadzeniu firmy wskazało częstsze wykorzystywanie onlinowych narzędzi promocyjnych i sprzedażowych. 59 proc. wskazało zaś niepewną koniunkturę na rynku.
Zapytano też czy obecnie prowadzenie biznesu jest łatwiejsze czy trudniejsze niż w 2008 roku.
59 proc. respondentów odpowiedziało, że trudniejsze, 30 proc. nie widzi różnicy, a tylko 12 proc. uważa, że jest łatwiejsze.
Ciekawą tendencję pokazują wyniki narzędzi internetowych wykorzystywanych dzisiaj i pięć lat temu. Wykorzystanie mobile marketingu wzrosło z 2 do 23 proc. Jednak przedstawiciele MŚP w Stanach Zjednoczonych wykorzystują email marketing (aż 98 proc.) oraz media społecznościowe (87 proc.). Jest to wyraźny znak, że te dwa narzędzia doskonale się uzupełniają.
Wyniki z całego badania są dostępne w formie pdf – ściągnij
Przeczytaj też: Klienci z social media mało wartościowi