...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Najlepsze polskie kampanie społeczne

"Ta reklama jest zrobiona dla pieniędzy”, „Majewskich posadzili”, „Przyjaciół się nie wyrzuca”… Prezentujemy najlepsze polskie kampanie społeczne, które zostały nagrodzone lub wyróżnione w ostatnich dwóch edycjach Konkursu Kampania Społeczna Roku.

1) Reklama po prostu dla pieniędzy

Ta piosenka jest nagrana dla pieniędzy – śpiewał Grzegorz Ciechowski. Piosenka zespołu Republika została wykorzystana w fundraisingowej kampanii Fundacji Hospicyjnej.

Spot pokazuje, jakie są realne wydatki na funkcjonowanie hospicjum – od lekarstw i pieluch poprzez sprzęt medyczny do niezbędnych prac konserwacyjnych. Hasło kampanii jest proste i bezpośrednie: „Tak, ta reklama jest zrobiona dla pieniędzy. Bez nich trudno nam pomagać. Prosimy o Twój 1%.”Refren zaśpiewał Jacek Bryndal.

Nazwa kampanii: Ta reklama jest zrobiona dla pieniędzy

Nadawca: Fundacja Hospicyjna

Wykonawca: Mr. Bloom

Kategoria: Kampania Społeczna Roku 2013 w kategorii Kampanie 1 proc.

::

 

2) Majewscy w pudle

Akcja „Majewskich posadzili” jest częścią kampanii „Książki w Pudle”, która prowadzona jest przez Fundację ZMIANA. W polskich zakładach karnych nie ma nowych, wydanych w ostatnim czasie książek. Koszt zaopatrzenia placówek w nowe książki jest zbyt wysoki. Dlatego grupa miłośników czytelnictwa postanowiła walczyć o równy dostęp do tych dóbr kultury. Celem kampanii było zachęcenie mieszkańców Warszawy do oddawania swoich książek na rzecz zakładów karnych. Organizatorzy tak tłumaczyli nazwę akcji: Majewski to popularne nazwisko. Każdy z nas zna jakiegoś Majewskiego. Każdy z nas zna lub słyszał też o jakimś znajomym, który trafił do więzienia. Chcemy zwrócić uwagę na fakt, że w więzieniach siedzą ludzie, którzy po odbyciu kary mogą mieć szansę na nowe życie. Dzięki mądrym książkom dajemy szansę młodzieży, kobietom, matkom i mężczyznom, którzy chcą coś zmienić. Do akcji włączyły się znane osoby noszące to nazwisko: Alicja Majewska (piosenkarka) i Szymon Majewski (showman), którzy wzięli udział w promocyjnej sesji fotograficznej.

Nazwa kampanii: Majewskich posadzili

Nadawca: Fundacja Zmiana

Wykonawca: LokaLOVE

Kategoria: Kampania Społeczna Roku 2013 w kategorii Kampanie lokalne

::

 

3) STOP z miłości

Symbolem tej kampanii były niebieskie serca, których przygotowano ponad 2 miliony. Z gotowym lub osobistym tekstem, umieszczone w samochodzie, miały przypominać kierowcy, że jest kochany i ze względu na czekających na niego bliskich powinien jechać ostrożnie. Serca były rozdawane w oddziałach PZU przez agentów PZU, ale także na autostradzie A2. W ich dystrybucję włączyła się również policja. Elementami kampanii były także spot telewizyjny (z udziałem Marcina Dorocińskiego), outdoor i reklama na autobusach, prowadzono konkurs na najlepszy tekst na serce. Głównym założeniem kampanii społecznej „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” było pokazanie pozytywnego wpływu, jaki mogą mieć na kierowców ich bliscy.

Nazwa kampanii: Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym

Nadawca: Fundacja PZU

Wykonawca: VML Poland, On Board Public Relations, Fundacja PZU

Kategoria: Kampania Społeczna Roku 2014 w kategorii Kampanie Firm i Fundacji Firm

 

::

4) Chyra i niedźwiedź, Olszówka i koza

Artysta kabaretowy do spółki z krową przeżuwa trawę, a w tle pobrzmiewa rapowany apel o finansową pomoc dla zwierząt.

Agata Buzek, Edyta Olszówka, Maja Ostaszewska, Majka Jeżowska, Magda Cielecka, Andrzej Chyra, Jacek Poniedziałek, Krzysztof Skiba i Piotr Adamczyk zostali ambasadorami akcji „Paka dla bezdomniaka”. Rafał Zbieć wystąpił także w viralu wspierającym akcję.

Akcja polegała na przekazywaniu paczek żywnościowych zwierzętom przebywającym w schronisku w Korabiewicach. Mieszka tam wiele psów i koni; są koty, świnie, kozy, a nawet niedźwiedzie. Zgodnie z hasłem: „Daj piątaka na bezdomniaka” każdy mógł pomóc, przekazując na cele schroniska 5 złotych przy okazji zakupów w sklepie keko.pl. Do tej kwoty dokładali się producenci karm i artykułów dla zwierząt, by utworzyć przesyłkę żywnościową o większej wartości.

Nazwa kampanii: Paka dla Bezdomniaka

Nadawca: Fundacja VIVA! Akcja dla zwierząt, keko.pl

Wykonawca: AtomClick

Kategoria: Kampania Społeczna Roku 2013 w kategorii Kampanie CSR (w tym CRM) *obecnie tę kategorię zastąpiły kategorie Kampania Firm i Fundacji Firm, Programy Edukacyjne Firm, Akcje zaangażowane firm

   

   

::

5) Baranek, Dzieciak i sieciowe tarapaty

Baranek Loco nie jest zbyt ostrożnym użytkownikiem internetu. Na szczęście jego przyjaciel Dzieciak zawsze jest chętny, by mu pomóc i wspólnie znajdują wyjście z sytuacji. Seria filmów edukacyjnych, skierowanych przede wszystkim do dzieci z klas 4-6 oraz ich rodziców, pokazuje, jak chronić się przed cyberprzemocą, uzależnieniem od sieci, spamem, łańcuszkami i wirusami, czyli problemami, na które mogą natknąć się dzieci korzystające z internetu na komputerach lub smartfonach.

Nazwa kampanii: Dzieciaka i Loco przygody w sieci

Nadawca: Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji

Wykonawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Kategoria: Wyróżnienie w Konkursie Kampania Społeczna Roku 2013 w kategorii Kampanie instytucji publicznych

::

6) Psy i koty na śmieciarkach

Z samochodów do przewożenia odpadów spoglądały koty i psy.”Przyjaciół się nie wyrzuca”- przypominało mieszkańcom Łodzi tamtejsze Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania (MPO) oraz Klinika Weterynaryjna Gdańska 81 i Fundacja Niechciane i Zapomniane – SOS dla Zwierząt.

Organizatorzy podkreślali, że zwierzęta czują, myślą i przywiązują się do swoich opiekunów, a podjęcie się opieki nad psem czy kotem powinno być przemyślaną i odpowiedzialną decyzją, a nie impulsem czy spontanicznym gestem podyktowanym emocjami.

Nazwa kampanii: Przyjaciół się nie wyrzuca

Nadawca: Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania Łódź

Wykonawca: Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania, Fundacja Niechciane i Zapomniane – SOS dla Zwierząt oraz Klinika Weterynaryjna Gdańska 81.

Kategoria: Wyróżnienie w Konkursie Kampania Społeczna Roku 2013 w kategorii Kampanie lokalne

:: 

7) Polistyren ekstrudowany, ogniwa fotowoltaiczne… i stąd ten zegarek

Skąd ten elegancki zegarek i zgrabne buty? Z domu. Na zdziwione miny rozmówców bohaterowie ruszają z wyjaśnieniami, najpierw skomplikowanymi i precyzyjnymi, potem wprost – mieszkają w domach energooszczędnych lub pasywnych, które „oszczędzają na ich wydatki”. Celem kampanii było promowanie wśród Polaków idei budownictwa energooszczędnego i pasywnego oraz wykorzystania odnawialnych źródeł energii.

Nazwa kampanii: Dom, który dla mnie oszczędza

Nadawca: Ministerstwo Środowiska

Wykonawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Kategoria: Kampania Społeczna Roku 2014 w kategorii Kampanie o tematyce ekologicznej

::

Jeszcze do 15 marca trwają zgłoszenia w Konkursie Kampania Społeczna Roku 2015, organizowanego przez portal kampaniespoleczne.pl i Fundację Komunikacji Społecznej. Jury, w skład którego wchodzą specjaliści z dziedziny marketingu, reklamy i public relations, wybiorą najlepsze kampanie w 9 kategoriach. W konkursie mogą brać udział agencje reklamowe i public relations, organizacje pozarządowe, stowarzyszenia, instytucje publiczne, firmy i osoby prywatne, czyli wszyscy, którzy w roku 2015 zrealizowali kampanię społeczną. BRIEF jest patronem medialnym konkursu.

::

Przeczytaj także: 

6 NAJBARDZIEJ KREATYWNYCH KAMPANII SPOŁECZNYCH ZE ŚWIATA

NAJCIEKAWSZE POLSKIE I ZAGRANICZNE KAMPANIE SPOŁECZNE OSTATNICH LAT (WIDEO)

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF