Największe kolaboracje – giganci promują się poprzez esport
W świat sportów elektronicznych wchodzą już naprawdę duże marki. Warto mieć to na uwadze, że popularność esportu wzrosła do takich rozmiarów, że niektóre znane organizacje, czy też całe turnieje, potrafią zebrać wokół siebie naprawdę ciekawych sponsorów. To kilka jednorazowych kolaboracji, czy też długotrwałych współprac, o których usłyszeć mogli nawet fani niezwiązani z esportem.
Fnatic x Gucci
Kolaboracja największej esportowej marki z jednym z najbardziej znanych domów mody opierała się na jednym przedmiocie. Limitowany zegarek z logiem i kolorystyką Fnatic można było nabyć za 1350 funtów. Zostało wyprodukowane zaledwie 100 sztuk, a nakład zszedł po ok. 48 godzinach.
Poza kolaboracją z luksusową marką, Fnatic dało fanom coś znacznie bardziej casualowego. Mowa tu o bluzach z odzieżową marką Champion. Również były to limitowane przedmioty, a ich cena wynosiła ok. 120$
BMW w e-sporcie
W kwietniu 2020 miała miejsce informacja, która mogła zaskoczyć nawet osoby ze środowiska esportowego. BMW, będącą bardzo szanowaną marką motoryzacyjną ogłosiła współpracę z Cloud9 (USA), G2, Fnatic (Europa) oraz FunPlus Phoenix (Chiny) i T1 (Korea). Umowa zakładała, że zawodnicy będą jeździć na mecze pojazdami spod szyldu BMW, będą mieli ich logo na koszulkach, oraz będą dodawać posty sponsorowane.
G2 x adidas
Adidas stał się głównym sponsorem G2 w 2021 roku. Drużyna podpisała z nimi dwuletnią umowę, a teraz, na wzór drużyn piłkarskich, na ich oficjalnych koszulkach widnieje logo. Dodatkowo, nowy merch jest dostępny także dla fanów. W oficjalnym sklepie pojawiła się bluza i spodnie z logiem g2 x adidas. Niestety nie posiadam informacji ile obecnie sprzedano sztuk.
Nike i kolekcja WORLDS 2020
Oficjalny sponsor na koszulkach drużyn z chińskiej ligi League of Legends LPL, model butów Air Force 1 z motywem League of Legends, a także cała kolekcja poświęcona Mistrzostwom Świata 2020. Nike chce inwestować w esport i pokazał to już właśnie zeszłoroczną kolekcją. Najlepiej oglądany turniej esportowy był świetnym momentem by wejść w tę branżę.
Illuminar x LODIS
Pierwsza kolaboracja z rodzimych stron w zestawieniu, to lody promowane marką Illuminar. Promocja odbyła się na łamach PLE, gdzie pierwsze osoby mogły spróbować smaku nowych lodów, a wśród nich znalazły się takie osobistości jak Marcin Gortat czy Piotr “Izak” Skowyrski (a także wielu innych!). Sama kampania promocyjna przyniosła ogromne korzyści w postaci zasięgów: posty zobaczyło ok. 135 tys osób, a o akcji pisały takie portale jak Interia (Esporter) oraz Onet (Esportmania).
Autor: Adam Daniluk