Nauczyciele zwracają się ku grom wideo, aby usprawnić naukę w pandemii [BADANIE]

G2A Academy

G2A.COM ogłosiło dziś wyniki najnowszego badania przeprowadzonego przez niezależną firmę badawczą Censuswide, z którego wynika, że coraz więcej nauczycieli sięga po gry wideo, aby bardziej zaangażować i lepiej edukować swoich uczniów. Po zamknięciu klas lekcyjnych i odwołaniu zaplanowanych wyjazdów edukacyjnych z powodu pandemii, aż 48% przebadanych nauczycieli z Wielkiej Brytanii i USA twierdzi, że coraz częściej szukają gier, dzięki którym mogą poprawić interakcję z uczniami podczas swoich lekcji.

Zgodnie z wynikami badania 91% nauczycieli, którzy obecnie używają gier jako narzędzia dydaktycznego, twierdzi, że pomogło im to bardziej zaangażować uczniów. Gry są przez nich wykorzystywane w szerokim zakresie przedmiotów, od matematyki, przez fizykę, po literaturę. Oto niektóre z kluczowych wniosków:

  • 77% nauczycieli z Wielkiej Brytanii i USA twierdzi, że wprowadzenie zdalnego nauczania na zawsze zmieniło edukację,
  • 76% nauczycieli jest zaniepokojonych poziomem zaangażowania uczniów podczas zdalnego przeprowadzania lekcji,
  • 89% nauczycieli twierdzi, że korzystanie z gier w ramach lekcji miało pozytywny wpływ na zaangażowania uczniów danym tematem zajęć,
  • 50% nauczycieli nie używa gier jako narzędzia edukacyjnego, ponieważ nie wie, jak to zrobić,
  • 47% z nich chciałoby spróbować tej metody podczas swoich lekcji,
  • 62% nauczycieli, którzy nie używają gier jako części swoich lekcji, twierdzi, że czuliby się bardziej komfortowo, gdyby przeszli odpowiednie szkolenie,
  • 69% nauczycieli uważa, że ich uczniowie byliby bardziej skłonni do odrabiania zadań domowych, gdyby chodziło o gry,
  • 68% nauczycieli uważa, że gry będą odgrywać ważną rolę jako źródło wiedzy w przyszłości edukacji.

Wyniki badań pojawiają się w momencie, gdy na Udemy, największej na świecie platformie do nauki i nauczania online, G2A.COM wystartowało ze swoim nowym kursem szkoleniowym dla nauczycieli – G2A Academy: Gry wideo w edukacji. Kurs podzielony jest na trzy części, które omawiają krok po kroku techniki, jakie nauczyciele mogą wykorzystać, aby skutecznie wprowadzić gry do swoich programów nauczania:

  • Część 1: „Dlaczego powinieneś używać gier wideo w edukacji i jak to zrobić” – skupia się na korzyściach płynących z gier wideo. Odpowiada na pytania dlaczego gramy w gry, jakie są najczęstsze błędne przekonania na temat gier i jaka jest prawdziwa wartość gier w dzisiejszych czasach.
  • Część 2: „Jak wykorzystać gry wideo do nauczania przedmiotów humanistycznych” – opowiada o tym, jak gry mogą ożywić edukację przedmiotów humanistycznych, stać się kapsułą czasu z informacjami historycznymi albo literackim rajem szekspirowskich dialogów.
  • Część 3: „Jak wykorzystać gry wideo do nauczania przedmiotów ścisłych” – odkrywa magię wykorzystania gier do przedmiotów takich jak matematyka, fizyka i innych nauk ścisłych, w jaki sposób możemy przenieść wzory matematyczne do świata gier, jakie teorie naukowe kryją się za fizyką postaci.

G2A Academy została stworzona przez dr. Szymona Makucha i dr. Adama Flamma, dwóch naukowców zajmujących się grami, obecnie wykładających na Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu. Do każdej części opracowali oni serię przykładowych ćwiczeń i materiałów interaktywnych – wraz z przykładowymi tytułami gier, które można wykorzystać – aby pomóc nauczycielom w ich podróży z grami.

Pełny kurs jest dostępny za darmo dla wszystkich nauczycieli. Każdy nauczyciel, który chciałby uzyskać dostęp do kursu musi po prostu odwiedzić stronę www.g2a.co/academy i postępować zgodnie z instrukcjami. Każdy nie-nauczyciel chcący uzyskać dostęp do kursu będzie musiał uiścić opłatę, przy czym G2A przekaże wszystkie zyski na rzecz organizacji charytatywnych zajmujących się wykluczeniem cyfrowym.

Młodzi ludzie na całym świecie stają w obliczu największego kryzysu w edukacji, jaki pamiętamy. Nauczyciele muszą całkowicie przemyśleć swoje podejście do nauczania i znaleźć nowe sposoby na utrzymanie zaangażowania i motywacji uczniów. Gry wideo – i umiejętności, które oferują – są istotnym narzędziem w ożywianiu nauki online i chcemy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby pomóc uwolnić te korzyści dla nauczycieli i uczniów. G2A Academy wyposaża nauczycieli w techniki, zasoby i pewność siebie, aby włączyć gry do lekcji i pomóc zabezpieczyć edukację pokolenia Covid.

Bartosz Skwarczek, CEO i współzałożyciel G2A.COM

Razem z Adamem jesteśmy niezmiernie szczęśliwi, że możemy współpracować z G2A aby wprowadzić ten kurs w życie. Obaj aktywnie korzystamy z gier jako środka dydaktycznego i z pierwszej ręki przekonaliśmy się o korzyściach, jakie mogą one przynieść podczas zajęć. Prawdziwa moc gier nie została jeszcze uświadomiona w społeczeństwie i wierzymy, że edukacja jest idealną platformą do pokazania jej wartości. Z niecierpliwością czekamy, by zobaczyć, jak nauczyciele zaadoptują nauki G2A Academy, aby skutecznie wprowadzać gry na swoich lekcjach.

dr. Szymon Makuch, współtwórca kurs i wykładowca na Dolnośląskiej Szkole Wyższej

G2A Academy jest dostępna w języku angielskim, a wkrótce pojawią się wersje z napisami w kolejnych językach. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź: www.g2a.co/academy

Badanie przeprowadzone przez Censuswide: wielkość próby 505 nauczycieli z Wielkiej Brytanii i USA, luty 2021 r.

Podział badanej grupy:

Płeć

  • Kobiety – 72%
  • Mężczyźni – 28%

Wiek

  • poniżej 25 – 9%
  • 25-34 – 25%
  • 35-44 – 30%
  • 45-54 – 20%
  • 55+ – 16%

Kraj

  • Wielka Brytania – 41%
  • USA – 59%

Źródło: G2A

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF