Nie znamy programów ochrony środowiska

Połowa konsumentów w Polsce nie jest świadoma istnienia programów ochrony środowiska prowadzonych przez firmy.
Połowa ankietowanych w Polsce twierdzi, że nadal niewiele wie na ten temat, a firmy powinny udostępniać więcej informacji o swoich działaniach. Respondenci najczęściej deklarują, że wiedzę o programach ochrony środowiska prowadzonych przez firmy czerpią z mediów (65 proc.) lub z reklam, w których przedsiębiorstwa promują swoją działalność proekologiczną (54 proc.). Nieco rzadziej przyznają, że informacje znaleźli na stronach internetowych firm (41 proc.).
Polacy wybrali również marki, które ich zdaniem najlepiej dbają o środowisko. Wskazano je w 9 kategoriach:
– Samochód: Toyota
– Dostawca energii: Enea (32 proc.)
– Stacja benzynowa: Orlen, który wybrało niemal dwukrotnie więcej respondentów niż drugą na podium markę BP (21 proc.
– Sklep spożywczy: Biedronka (32 proc.)
– Proszek do prania: Vizir (27 proc.)
– Środek czystości: Cif (18 proc.)
– Sprzęt AGD: Bosch (19 proc.)
– Baterie: Duracell (34 proc.)
– Sprzęt oświetleniowy: Osram (60 proc. respondentów)
:: ::
European Trusted Brands to badanie konsumenckie, którego organizatorem jest „Reader’s Digest”.
Tegoroczna edycja została przeprowadzona w 12 krajach europejskich. Wzięło w nim udział ponad 18,3 tys. respondentów. Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. W Polsce badanie przeprowadzono metodą on-line. Analizie poddano 1049 ankiet. O wyborze decydował spontaniczny, niczym niesugerowany wybór respondentów.