...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Oswoić social casino

Światowy rynek gier kasynowych jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów gier społecznościowych. Szacuje się, że gracze w tym roku zapłacą prawie 3,4 mld dol. w aplikacjach social casino, czyli o 31 proc. więcej niż w roku ubiegłym.

Według analizy Eilers Research globalny popyt na gry social casino wzrósł o 5,5 proc. w przeciągu ostatniego kwartału 2014 roku, generując tym samym 590 mln dol. W sumie w 2014 roku łączny dochód z tych gier wyniósł 2,7 mld dol. Prognoza na 2016 rok to prawie 4,2 mld dol.

Online przechodzi w offline

Według raportu SuperData Research 82 proc. osób grających w casino online odwiedziło w ciągu ostatniego roku klasyczne kasyna, z tego 60 proc. grało w prawdziwym kasynie w przeciągu ostatnich 6 miesięcy. Wniosek jest prosty: ludzie lubią grać w gry kasynowe – jest to dla nich forma rozrywki. Wiele osób łączy social casino tylko i wyłącznie z klasycznymi grami kasynowymi mimo, że w rzeczywistości gry te należą do gatunku gier społecznościowych. Zasadniczą różnicą pomiędzy social casino online a grami kasynowymi są pieniądze.

W grach online nie można wygrać żadnych pieniędzy ani nagród rzeczowych. Niektórzy gracze grają online po to aby szlifować technikę, innych celem jest czerpanie przyjemności z gry, bicie rekordów oraz gromadzenie wirtualnych przedmiotów. Społeczne gry kasynowe zajmują szczególne miejsce w segmencie gier – mają unikalnych odbiorców oraz inną mechanikę gry niż typowe społecznościówki. To je odróżnia, a co je łączy? Sposób spędzania czasu. Należy odczarować stereotypowe myślenie, że gry przy stole na żetony to zawsze klasyczne gry kasynowe. W obu rodzajach gracze nie skupiają się na wygranych, są one wartością dodatkową. Najważniejszy jest czas spędzany w gronie innych graczy, rywalizacja oraz przede wszystkim, co podkreśla każdy biorący udział w rozgrywce – zabawa.

Nie aż tak wielkie różnice

Rozgrywka w FarmVille oraz w Pokera polega zasadniczo na tym samym – gracz kupuje wirtualną walutę, którą może wymienić na przedmioty/żetony w grze. Większa ilość pieniędzy włożonych w grę daje przewagę nad niepłacącymi graczami oraz dodatkowo umożliwia większą ilość rozrywki w ciągu dnia lub przyspiesza osiągnięcie założonego wcześniej celu. W grupie graczy casualowych rynek gier kasynowych online staje się podstawą zarobku firm deweloperskich. Gry te przynoszą więcej dochodu niż prawdziwa gra na pieniądze. Wystarczy rzucić okiem na firmę, która znajduje się w czołówce gier produkujących gry społecznościowe – Zyngę. Kojarzona jest głównie z facebook`owymi grami typu FarmVille, CityVille oraz Mafia Wars. Od 2007 roku jej wartość wzrosła o kilka miliardów dolarów, a nad grami pracuje w niej prawie 4 tysiące osób. Poza najbardziej rozpoznawalnymi tytułami Zynga oferuje również gry społecznościowe dla osób, których nie odpręża po pracy „zabawa w farmera”. W swoim portfolio posiada również najbardziej popularnego na świecie Pokera, Bingo oraz Sloty.

Przyzwyczajmy się do social casino

Prezes Ganymede Marek Wylon pokazuje polską perspektywę dla tego typu gier. – Wchodząc 11 lat temu na rynek chcieliśmy zaproponować graczom gry social casino wysokiej jakości. Jako pierwsi przenieśliśmy pokera na platformę Facebook. Rynek gier społecznościowych rozwija się bardzo prężnie na całym świecie. Jedyna różnica pomiędzy Polską a resztą świata, to kanały przez które gracze docierają do gier, urządzenia jakimi się posługują a także możliwość gry przez urządzenia mobilne. Według raportu „Polish Gamers Research 2014”, Polska jest nadal w tyle, biorąc pod uwagę graczy wybierających możliwość uczestniczenia w rozgrywce poprzez urządzenia mobilne – opcję taką wybiera mniej niż 20 proc. graczy. Większość osób na naszym rynku woli korzystać z PC lub Mac`a. Ta tendencja będzie się zmieniać zgodnie z ogólnoświatowymi trendami.

Warto więc odczarować potoczne myślenie o grach social casino i oswoić się z myślą, że te właśnie gry są przyszłością gier społecznościowych.

::

fot. Fotolia/aleks

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF