...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Pionierska kampania wody witaminowej OSHEE w aplikacji TikTok

Tik Tok smartfon

Jednym z celów producenta napojów izotonicznych, OSHEE było zwiększenie świadomości marki i serii produktów Vitamin wśród polskich konsumentów.

We współpracy z agencją Brand Bridge, która do analizy i targetowania wykorzystała anonimowe dane OnAudience.com, zrealizowano kampanię online z nowatorską w skali kraju akcją promocyjną na platformie TikTok.

Producentowi napojów OSHEE zależało na zwiększeniu świadomości wśród młodych konsumentów w kategorii wód witaminowych. Producent wraz z agencją planowali dotrzeć do młodszej grupy klientów*, którzy prowadzą zdrowy tryb życia, by w lekki i zabawny sposób powiedzieć o pozytywnych efektach wzbogacania diety w witaminy, które są zawarte w promowanych napojach. W tym celu skupiono się na kampanii content marketingowej oraz precyzyjnie targetowanej reklamie w środowisku programmatic. OSHEE do współpracy zaprosiło również influencerów, znanych z aplikacji TikTok, która posiada już 100 mln aktywnych użytkowników w Europie**.

Główną ideą promocji naszych produktów były “Witaminowe supermoce”. Pokazaliśmy, że OSHEE to również producent wartościowych wód witaminowych, które są świetną alternatywą dla innych form suplementacji diety. Zależało nam na dotarciu do młodych ludzi, którzy prowadzą zdrowy tryb życia, a w odnalezieniu właściwych grup pomogła analiza danych prowadzona na bieżąco przez Big Data Content Marketing Platform.

Tomasz Dziedzic, Brand Manager OSHEE Polska

Analiza big data w targetowaniu kampanii programmatic

Aby dotrzeć do grupy docelowej i zwiększać efektywność kampanii, OSHEE wykorzystało platformę Big Data Content Marketing Platform (BigDataCMP.com), która umożliwia targetowanie behawioralne reklam, złożone m.in. z zainteresowań, intencji zakupowych, demografii oraz profili zawodowych. Paliwem dla platformy są wysokiej jakości anonimowe dane o użytkownikach z całego świata, dostarczane przez OnAudience.com — jedną z największych na świecie hurtowni cyfrowych informacji o użytkownikach online.

Zanim OSHEE rozpoczęło działania zasięgowe, przeanalizowało profile osób odwiedzających ich stronę internetową oraz zaprosiło do kampanii wybranych influencerów. W ten sposób zebrano dane o odbiorcach ich contentu wideo. Na podstawie raportów behawioralnych wskazujących wyróżniające cechy, jak demografię czy zainteresowania, opracowano strategię targetowania użytkowników w kampanii programmatic we wszystkich kanałach online: display, video, native. Dystrybucja contentu oraz bieżąca analiza profili i efektywności kampanii była prowadzona za pomocą platformy Big Data CMP.

Teraz w kampaniach programmatic dysponujemy potężnym narzędziem, jakim są dane o użytkownikach angażujących się w content. To właśnie cyfrowe informacje są kompasem dla kampanii — która grupa lepiej konwertuje, do kogo kierować przekaz, jakie kreacje są skuteczne.
W analizie i targetowaniu zastosowaliśmy anonimowe dane OnAudience.com, co przyniosło fantastyczne efekty. We wszystkich kanałach online osiągnęliśmy ponad 44,6 mln wyświetleń, a przekaz kierowaliśmy głównie do młodych kobiet, osób zainteresowanych zdrowym trybem życia, fitnessem, korzystających z suplementów diety oraz do młodzieży od 16 roku życia w wieku szkolnym uprawiającej sport.

Jakub Dymitrowicz, Product Owner Big Data CMP

Pionierska kampania w aplikacji TikTok

Jednym z istotnych elementów promocji była kampania w aplikacji TikTok. W celu przygotowania przekazu, który dotrze do licznej grupy odbiorców, wybrano siedmioro popularnych influencerów dopasowanych do charakteru produktów na podstawie danych z platformy. Ich przekaz opierał się na korzyściach płynących z picia wody OSHEE w porównaniu do suplementów diety.

OSHEE jako jedni z pierwszych w Polsce użyli contentu zrealizowanego przez influencera jako formy reklamy. To dodało wiarygodności i przykuło uwagę osób śledzących influencerów, z którymi nawiązano współpracę.

TikTok bazuje na krótkich formach video. Nasza platforma to miejsce, w którym każdy może pokazać swoja twórczość, dając widzom autentyczną i inspirującą radość. Nasi użytkownicy oczekują naturalnych i kreatywnych treści. Taki content był osią kampanii prowadzonej dla OSHEE, co okazało się strzałem w dziesiątkę. Po raz pierwszy w Polsce producent wody we współpracy z agencją zdecydowali się na wykorzystanie “natywnych” filmów przygotowanych przez influencerów. Nasz format Brand Premium umożliwia umieszczenie kreacji w feedzie Dla Ciebie, co wygenerowało bardzo wysoki CTR – ponad dwukrotnie wyższy od średniej wartości tego wskaźnika.

Dima Shevchenko, Partnership Manager Poland & Central Europe TikTok

Efekty

W wizerunkowej kampanii dla OSHEE, która miała zwiększyć świadomość linii produktowej wód mineralnych, połączono kanały programmatic z dużą akcją promocyjną na TikToku. Fundamentem całej kampanii była analiza danych i precyzyjne targetowanie stale wykorzystywane w kampaniach programmatic, które pozwoliły na dotarcie do właściwej grupy – z zasięgiem przekraczającym 44 mln wyświetleń kreacji.

Całościowy zasięg kampanii podbiła akcja w aplikacji TikTok. Dotarcie organiczne do polskich odbiorców sięgało 98%, a łączna liczba wyświetleń materiałów wideo promujących wody witaminowe, przekroczyła 16,4 mln.

Dzięki nowoczesnej technologii zaobserwowano również, że prowadzone działania w aplikacji TikTok miały bezpośredni wpływ na sprzedaż online napojów witaminowych OSHEE, co było zaskakującym efektem, który nie był wcześniej zaplanowany.

*Od 16 roku życia
**Według Richard Waterworth General Manager, UK & EU


Autor:

Adam Kolasa 


 

 

 

 

 

 

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF