PKN ORLEN wystartuje w wirtualnej rywalizacji

345

PKN ORLEN rozszerza swoje zaangażowanie sponsoringowe o kolejną dyscyplinę. Koncern został sponsorem tytularnym popularnego cyklu zawodów esportowych w grę symulującą wyścigi Formuły 1. Rozgrywki organizowane przez Polską Ligę Esportową, obejmą dwa sezony startowe, po 12 wyścigów w każdym z nich. Wirtualna rywalizacja to kolejny ważny element strategii sponsoringowej, która zakłada wzmocnienie rozpoznawalności i postrzegania marki ORLEN w poszczególnych grupach docelowych.


PKN ORLEN to dzisiaj największy sponsor sportu w Polsce. Angażujemy się w takie dyscypliny motorsportu jak Formuła 1, rajdy, żużel czy F1H2O, a także siatkówkę, lekkoatletykę, piłkę nożną, piłkę ręczną i kolarstwo. Wspieramy 80 indywidualnych sportowców, 70 klubów sportowych, 6 związków i 2 komitety. Sponsoring to jedno z kluczowych narzędzi, które wspiera nasz biznes i buduje rozpoznawalność marki. Zaangażowanie w wirtualną odmianę motorsportu to okazja na dotarcie do nowej grupy odbiorców.

Agata Pniewska, Dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów PKN ORLEN

Simracing to wirtualne wyścigi bolidów lub samochodów. Polska Liga Esportowa ma na swoim koncie już kilka sezonów Formuły 1. Teraz powracają w nowej odsłonie. PLE.GG ORLEN F1 Cup obejmie dwa sezony startowe, po 12 wyścigów w każdym z nich. Bezpośrednie zaproszenie do rywalizacji dostanie dziesięciu czołowych polskich kierowców simracingowych. Stawkę uzupełnią najbardziej utalentowani kierowcy-amatorzy. Początek rywalizacji zaplanowano na 10 czerwca. Pierwszy sezon potrwa do 29 lipca. Rywalizacja kierowców będzie transmitowana w kanałach własnych PLE.GG – na Twitch i YouTube.

Niezmiernie cieszę się z zaufania, jakim obdarzył nas PKN ORLEN. Nawiązanie współpracy z tak dużym partnerem podkreśla, że jako firma i branża zmierzamy w dobrym kierunku. Simracing to naturalne połączenie sportu i esportu. W oparciu o popularyzację wyścigów Formuły 1 coraz więcej kierowców-amatorów decyduje się spróbować swoich sił na wirtualnych torach.

Paweł Kowalczyk, Prezes Polskiej Ligi Esportowej

Od kilku lat można zaobserwować rosnącą popularność esportu. Według raportu „Let’s Play! – The European esports market” 52% Polaków przynajmniej raz oglądało rozgrywki esportowe. Jak wskazują dane Ministerstwa Rozwoju oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, zawarte w „The Game industry of Poland – Report 2020”, w Polsce już w 2020 roku grało ponad 16 milionów użytkowników, wartość rynku esportu sięgała 43 mln zł, a branża zatrudniała blisko 10 tys. pracowników.


źródło: PLE

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej