Poznaj najnowsze trendy w UX i UI

158

Trendy w projektowaniu UX i UI bardzo szybko się zmieniają i ewaluują. Zmiany te wynikają z naturalnego cyklu życia trendów, które zastępowane są przez nowe, świeższe i ciekawsze rozwiązania dla klientów i projektantów. W kontekście obecnych trendów to, co wydarzyło się w tym roku, niewątpliwie wiązało się ze zmianami, jakie w naszym życiu wprowadziła pandemia Covid-19. W połowie marca zmieniło się nasze środowisko pracy, zwyczaje zakupowe oraz sposób, w jaki korzystamy i postrzegamy przestrzeń w sieci. Radoslaw Bułat, Jan Kamiński, Piotr Sędzik oraz Piotr Sobusiak, założyciele Applover, zostali wyróżnieni w 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Rozwój cyfrowy w takich czasach ma kluczowe znaczenie i musi zapewnić użytkownikowi wysoką użyteczność. Raport „Digital 2020” opublikowany przez WeAreSocial podkreśla, że ​​żyjemy w czasach, gdy cyfryzacja osiągnęła zupełnie nowy poziom. Wiele osób spędza jeszcze więcej czasu w Internecie, robiąc więcej rzeczy niż kiedykolwiek wcześniej. Przeciętny internauta codziennie spędza w sieci 6 godzin i 43 minuty, co przekłada się na 100 dni w roku! Z powodu pandemii Covid-19 liczby te rosną liniowo. Dlatego spędzamy czas online, wybierając rozwiązania, które wydają się tańsze, odpowiadające naszym potrzebom i spełniające nasze wymagania estetyczne i użytkowe.

Aplover TrendBook 2020/2021- UX i UI dla każdego

W najnowszym TrendBooku firmy Applover software house’u z miasta stu mostów każdy znajdzie zbiór trendów dotyczących projektowania interfejsów i doświadczeń użytkownika, które w niektórych przypadkach nie zmieniły się znacznie w ostatnich latach, jak i te, które uległy drastycznym transformacjom.

Z nowej publikacji dowiesz się m.in.:

  • Jak korzystać z grywalizacji w User Experience;
  • Dlaczego w dzisiejszych czasach warto włączać elementy motion design do projektów,
  • Jak zmienia się UX w bankowości elektronicznej oraz jak kształtują się nowe usługi oferowane użytkownikom,
  • Co jest niezbędne przy projektowaniu produktów cyfrowych w branży kosmetycznej,
  • Co musisz wiedzieć o AI w branży eCommerce.

Planując i tworząc tegoroczny TrendBook, Applover przeanalizował najnowsze trendy i połączył je z wiedzą ekspertów i konkretnymi przypadkami użycia.
Wypunktowane i opisane aktualne trendy i techniki projektowania UX / UI, projektanci mogą wykorzystać jako pomocny przewodnik przy ulepszaniu lub dywersyfikacji projektów. Zaglądając do TrendBooka, obecni lub przyszli projektanci UX lub UI oraz właściciele projektów poznają ideę nowoczesnego designu, jego wpływ na finalny projekt i korzyści biznesowe, które mogą z niego uzyskać.

Trendy User Experience i User Interface 2020/2021

Chcieliśmy przedstawić ogólne kierunki w projektaniu, by pokazać, jak zmienia się jego sposób, ale też wskazać poszczególne trendy i zilustrować konkretne przykłady ich wykorzystania. Zrobiliśmy to, aby wszyscy czytelnicy – bez względu na to, czy są doświadczonymi projektantami, dopiero rozpoczynają działalność w branży, czy są właścicielami stron internetowych, które potrzebują redesignu – mogli zrozumieć trendy, które będą istotne w najbliższym czasie.

Natalia Kamecka, Marketing Manager w Applover

Każdy, kto przeczyta TrendBook Applover, dowie się:

  • dlaczego Accessibility jest najgorętszym trendem 2020 roku,
  • czy lata 80-te wracają do designu,
  • jak powrót form wizualnych charakterystycznych dla Art Noveau może być wykorzystany współcześnie,
  • jak czyste, geometryczne kształty mogą wesprzeć user journey.
Trendbook Applover UX UI
Źródło: Applover

 

Eksperci UX/UI

Do współpracy nad TrendBookiem zaproszono nie tylko UX/UI designerów projektujących strony i aplikacje w Applover, a także ekspertów z branży retail, kosmetycznej, kreatywnej i bankowości.

Zaprosiliśmy ekspertów z różnych firm i branż, aby spojrzeć na tegoroczne trendy UX/UI z jak najszerszej perspektywy. Zależało nam na spojrzeniu nie tylko naszych ekspertów i designerów, mimo że zarówno Katarzyna Szostak, Julia Komin czy Patryk Bułat, tworzący zespół UX/UI designerów w Applover, kreowali produkty dla startupów i korporacji z wielu sektorów na rynku – od insurtechu przez ecommerce po branżę turystyczną. Chcieliśmy, by TrendBook był okazją do wymiany wiedzy, doświadczeń i poglądów na współczesną pracę designerów, szczególnie w czasach, kiedy większość usług przenosi się do świata online.

Jan Kamiński, Co-Founder i Head of Sales w Applover

Czytelnicy TrendBooka poznają doświadczenia i poglądy takich ekspertów jak Marcin Wcisło – Head of eCommerce Experience Design w eobuwie.pl SA, Veronika Kovalchuk – User Experience Designer w Banku Millennium, Benjamin Shishko – Senior UX Designer w Avenga, Katarzyna Kadulska – Product Designer i współzałożycielka Brandkick Marketing Agency oraz Przemysław Krawczykowski – UX designer w L’Oreal.

Trendbook Applover UX AI eksperci
Źródło: Applover

Istota UI i UX w nowej, pandemicznej rzeczywistości

Eksperci, którzy podzielili się swoimi opiniami w publikacji, to przedstawiciele branż dynamicznie zmieniających się z roku na rok. Jednak w niektórych obszarach większość z nich w znacznym stopniu zmieniła schemat realizowanej strategii w związku z pandemią Covid-19. Szeroko rozumiana sprzedaż, bankowość czy branża kosmetyczna niemal z dnia na dzień straciła możliwość bezpośredniego kontaktu z użytkownikami. Jednocześnie potrzeby i oczekiwania klientów w stosunku do wybranych usług – które w odróżnieniu od dotychczasowych, musiały być przenoszone online – nie uległy zmianie.

Pandemia COVID-19 wymusiła szybką digitalizację wielu biznesów. Ci, którzy nie byli na to gotowi, albo nie zrobili tego szybko i skutecznie, mogli nie utrzymać się na rynku. Mając na uwadze potrzeby użytkownika, należy pamiętać, jak ważny jest jego pierwszy odbiór naszego produktu cyfrowego, niezależnie czy to aplikacja do pomiaru naszej aktywności, ecommerce, czy strona internetowa o charakterze informacyjnym. Jeśli użytkownik nie znajdzie tego, czego szuka, aplikacja będzie powodować u niego wysoki poziom frustracji, przestanie z niej korzystać i znajdzie inną, oferującą podobny produkt czy usługę. Dlatego estetyczny, ale i użyteczny design, który przemawia do grupy docelowej danego produktu jest tak istotny i powinien być elastyczny. W końcu to użytkownik, czyli konsument, jest tu najważniejszy, to on decyduje o być czy nie być produktu cyfrowego swoim czasem i portfelem.

Jan Kamiński, Co-Founder i Head of Sales w Applover

Dlatego to projektanci UX, UI, CX musieli zadbać o wysoki poziom zadowolenia korzystania z usług, pomimo licznych ograniczeń związanych z pandemią. W TrendBooku Applover znajdziesz opisy ich doświadczeń oraz wskazówki, jak zbudować swój produkt tak, aby spełniał wymagania użytkowników, rozwiązywał ich problemy i zaspokajał ich potrzeby w obecnej sytuacji.

Rok 2020 i nadchodzący 2021 stawiają przed designerami wiele wyzwań. Możesz skutecznie stawić im czoła z najnowszymi trendami i sposobami, które znajdziesz w Trendbooku.

POBIERZ BEZPŁATNIE TRENDBOOK APPLOVER


Źródło: Applover

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej