Poznaj tajemnicę sukcesu Polish Esport Cup!
Ponad 100 dni rozgrywek, powyżej 20 tys. miejsc dla graczy i więcej niż 2 mln obserwujących to tylko wybrane liczby, które pokazują potęgę i skalę prawdziwego święta dla esportowych fanów. Pomysłodawcą wydarzenia była marka komputerów dla graczy ACTINA, a współorganizatorami organizacja esportowa PACT i serwis sport.pl.
Polish Esport Cup odbył się w edycji wiosennej i jesiennej 2020 r. W związku z sytuacją epidemiczna, wszystkie aktywności miały miejsce w Internecie.
Ideą marki ACTINA, organizacji PACT i AGORA S.A. było zorganizowanie prawdziwego święta nie tylko dla graczy profesjonalnych, ale przede wszystkim dla zespołów amatorskich, by zapewnić im rozrywkę, frajdę i przygodę podczas pandemicznego lockdownu. Zmagania wszystkich ekip można było śledzić w transmisjach on-line w całej Polsce i zagranicą. O Polish Esport Cup, dzięki współpracy z jednym z największych polskich serwisów internetowych o sporcie, dowiedziało się ponad 2 mln internautów. Natomiast ponad 1000 godzin samych transmisji na platformie Twitch obejrzało więcej niż 3 mln osób. Podczas meczów wśród oglądających rozdano ponad 5 tys. cyfrowych kluczy do gier. W sumie na zwycięzców obu edycji turnieju czekały nagrody o wartości ponad 100 tys. zł.
Każdy partner Polish Esport Cup, który brał udział w projekcie mógł prowadzić jednocześnie sprzedaż swoich produktów na dedykowanym landing page zasięgowego sklepu internetowego sferis.pl. Ruch na te strony kierowany był poprzez liczne działania w trakcie trwania turnieju, co wygenerowało dodatkowo bardzo dobre wyniki sprzedażowe.
Od dawna chcieliśmy zrobić turniej dla graczy, w którym na jednej platformie spotkają się przedstawiciele esportu, biznesu i mediów. Pandemia jedynie przyspieszała nasze działania. W pierwszej edycji Polish Esport Cup wzięło udział dwóch partnerów, ale sukces jaki przyniosło to wydarzenie sprawił, że w drugiej edycji było ich już pięciu. Dzięki determinacji, dobrej współpracy i sprawności operacyjnej wszystkich partnerów w niewiele ponad pół roku przeprowadziliśmy dwa ogromne przedsięwzięcie dla miłośników esportu w Polsce i zagranicą.
Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu ACTION S.A.
Gracze rywalizowali w dwóch odsłonach rozgrywek w następujących grach: CS:GO, VALORANT, Rainbow Six i Assetto Corsa. W projekcie nie zabrakło też gwiazd, które napędzały zasięg projektu w mediach społecznościowych. Partnerami Polish Esport Cup zostali m.in. Kasia Fusialka Bożek z Ekipy Friza, Brunecia, ikusia, Graba, Prawus i Minise, a także znany i lubiany m.in. z FAME MMA – Mini Majk oraz PAGO.
Partnerami Polish Esport Cup 2020 zostały topowe marki gamingowe: AMD – producent wysokiej jakości procesorów, chipsetów do płyt głównych i kart graficznych, MSI – światowy lider produktów przeznaczonych dla graczy, a także twórca projektu „Granko fajne” – platformy skupiającej graczy i streamerów wokół ich ulubionych tytułów, Western Digital – światowy lider w produkcji dysków twardych, Creative – topowy producent kart dźwiękowych oraz sprzętu audio, DELL – jedna z największych na świecie marek sprzętu komputerowego. Nad oprawą medialną wydarzenia czuwał oprócz portalu sport.pl, także gram.pl – jeden z najstarszych polskich serwisów internetowych poświęconych grom komputerowym. Projekt Polish Esport Cup miał oficjalne wsparcie platformy streamingowej Twitch, dzięki czemu wszystkie ważniejsze rozgrywki wydarzenia były transmitowane na głównej stronie tego portalu.
Koniec roku to idealny moment, by podsumować Polish Esport Cup i podziękować całej społeczności esportowej oraz gamingowej, która brała udział w tym evencie, a także wszystkim naszym partnerom. Wydarzenie w liczbach wygląda imponująco i przebiło nasze najśmielsze oczekiwania, ale to nie wszystko. Za nami wspaniałe emocje, które dzięki partnerom medialnym mogli śledzić wszyscy – mniej lub bardziej zainteresowani – na telefonie lub komputerze bez wychodzenia z domu. I to jest ogromny powód do dumy.
Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu ACTION S.A.
Źródło: Informacja Prasowa Polish Esport Cup