...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Praktyki w PR już nie tylko bezpłatne

Żmudna praca, a potem tylko uścisk dłoni szefa i zaświadczenie o odbyciu praktyk? Już nie! Młodzi PR-owcy na praktykach i stażach mogą liczyć na więcej.

Od kwietnia do sierpnia 2013 na rynku pojawiło się łącznie 576 ofert dla PR-owców, z czego 226 dotyczyło praktyk i staży. Najwięcej pojawiło się ich w maju (50), najmniej w sierpniu (38). Jak wynika z analizy PRoto.pl, w24 proc. ogłoszeń pracodawcy oferowali wynagrodzenie, a w 22 proc. – możliwość późniejszego zatrudnienia.

W zamian za płacę, pracodawcy dość jasno precyzują walory idealnego kandydata na stanowisko praktykanta. Zdarza się nawet, że od praktykantów oczekują… wcześniejszego doświadczenia. Profil kandydata na praktykanta lub stażystę, jaki wyłania się z przeanalizowanych ofert, to osoba umiejąca redagować teksty, biegle obsługująca programy pakietu Office, dyspozycyjna, będąca studentem lub absolwentem kierunków humanistycznych (choć niektórzy pracodawcy wspomnieli także o kierunkach ścisłych).

Jeśli kandydat pomyślnie przejdzie przez proces rekrutacji, poza wpisem do CV i zaświadczeniem może liczyć na wynagrodzenie (prawie co czwarte ogłoszenie dotyczyło płatnych staży) oraz na ewentualne zatrudnienie (w przypadku 22 proc. ofert).

Więcej informacji o rynku pracy dla PR-owców w sierpniu 2013 tutaj

Staże w PR

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF