Prawie 23 proc. internautów blokuje reklamy

Według badań firmy PageFair obecnie 22,7 proc. internautów używa programów do blokowania reklam na stronach internetowych.
Jak zauważa PageFair, w ciągu ostatnich czterech miesięcy liczba osób korzystają z oprogramowania blokującego reklamy wzrosła o 43 proc.
Jeszcze w 2012 roku raport opublikowany przez firmę ClarityRay pokazywał, że z różnych adblockerów korzystało 9,26 proc. użytkowników internetu.
Najbardziej skorzy do blokowania reklam są użytkownicy przeglądarki Mozilla Firefox – robi to ok. 36 proc. z nich. Jeśli chodzi o googlową przeglądarkę Chrome to w jej przypadku blokujących jest 30 proc., w wypadku Opery 20 proc., Safari 7 proc., a Internet Explorera 2 proc.
– Ilość osób, które akceptują reklamy będzie spadać a same reklamy będą bardziej agresywne i wydawcy będą w coraz bardziej wścibski sposób starać się je targetować, co z kolei sprawi, że odbiorcy będą zirytowani i zaczną poszukiwać adblockerów. To błędne koło – mówi serwisowi Forbes.com szef PageFair Neil O’Connor.
Rzeczywiście, to błędne koło. Internauci blokują reklamy i nie chcą płacić za treści dostępne w internecie, jednocześnie domagając się, żeby dostarczane treści były wartościowe. Pytanie, kto te wartościowe treści sfinansuje?
Źródło: Forbes.com; fot. Alex McCabe/flickr/CC