Prawie 23 proc. internautów blokuje reklamy

Według badań firmy PageFair obecnie 22,7 proc. internautów używa programów do blokowania reklam na stronach internetowych.

Jak zauważa PageFair, w ciągu ostatnich czterech miesięcy liczba osób korzystają z oprogramowania blokującego reklamy wzrosła o 43 proc.

Jeszcze w 2012 roku raport opublikowany przez firmę ClarityRay pokazywał, że z różnych adblockerów korzystało 9,26 proc. użytkowników internetu.

Najbardziej skorzy do blokowania reklam są użytkownicy przeglądarki Mozilla Firefox – robi to ok. 36 proc. z nich. Jeśli chodzi o googlową przeglądarkę Chrome to w jej przypadku blokujących jest 30 proc., w wypadku Opery 20 proc., Safari 7 proc., a Internet Explorera 2 proc.

– Ilość osób, które akceptują reklamy będzie spadać a same reklamy będą bardziej agresywne i wydawcy będą w coraz bardziej wścibski sposób starać się je targetować, co z kolei sprawi, że odbiorcy będą zirytowani i zaczną poszukiwać adblockerów. To błędne koło – mówi serwisowi Forbes.com szef PageFair Neil O’Connor.

Rzeczywiście, to błędne koło. Internauci blokują reklamy i nie chcą płacić za treści dostępne w internecie, jednocześnie domagając się, żeby dostarczane treści były wartościowe. Pytanie, kto te wartościowe treści sfinansuje?

Źródło: Forbes.com; fot. Alex McCabe/flickr/CC

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF