Przychody z reklamy mobilnej rosną

0 193

Według raportu przygotowanego przez PwC na zlecenie IAB przychody z reklamy mobilnej (w USA za 2016 rok) po raz pierwszy w historii okazały się większe od przychodów z reklamy na komputerach stacjonarnych. Jest to kolejny dowód na to, że od dawna zapowiadany “rok mobile” mamy już za sobą. Jakie jeszcze interesujące dane znajdziemy w raporcie?

Imponuje również wzrost przychodów względem roku poprzedniego, który wynosi 21,8 proc. Ogólnie przychody z reklamy internetowej w USA w 2016 roku wyniosły 72,5 mld. dolarów. Tak duży wzrost to zasługa właśnie rosnących przychodów z reklamy mobilnej.

Według Randalla Rothenberga (CEO IAB) reklama mobilne napędziła ekonomię internetu w 2016 roku. Coraz więcej osób zarządzających budżetami reklamowymi myśli już nie tylko w kategorii “mobile-first”, ale też “mobile-only”.

Warto też przyjrzeć się dynamice z jaką rosną przychody z reklamy mobilnej. W raporcie PwC/IAB ta kategoria pojawiła się dopiero w 2010 roku i z każdym rokiem notowała przynajmniej dwucyfrowe wzrosty procentowe.

50 haslo 1

 

Okazuje się też, że 73 proc. przychodów jest generowanych przez 10 największych firm zajmujących się sprzedażą reklamy online.

Dosyć zaskakujący może wydawać się duży spadek udziału reklamy w wyszukiwarkach internetowych z 34 proc. do 24 proc. Nie dziwi natomiast spadek z 16 proc. do 12 proc. jeśli chodzi o reklamy display na desktopie.

Cały raport znajdziesz pod tym linkiem.

Komentarze
Ładowanie...