Reputacja ponad wszystko?

Ryzyko utraty reputacji postrzegane jest obecnie jako jedna z najważniejszych kwestii dotyczących wszystkich obszarów funkcjonowania firmy – wynika z globalnego raportu CIMA i American Institute of CPAs (AICPA).

76 proc. liderów finansowych twierdzi, że ich firmy skłonne są zrezygnować z części zysków w krótkoterminowej perspektywie po to, aby chronić swoją reputację w dłuższym okresie. Jednocześnie 44 proc. ankietowanych odrzuciłaby – z uwagi na zbyt duże ryzyko utraty reputacji – projekt, który z finansowego punktu widzenia był możliwy do zrealizowania.

Jednak 62 proc. uczestników badania nie wdrożyło żadnych formalnych procedur lub modeli służących określaniu finansowych skutków braku zarządzania ryzykiem utraty reputacji. Jako kluczowe czynniki utraty reputacji respondenci wskazali: potrzeby zwiększenia przejrzystości, wpadek wizerunkowych konkurencji i rosnącego znaczenia kanałów mediów społecznościowych.

:: ::

Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) to instytut zajmujący się kształceniem profesjonalistów z dziedziny zarządzania finansami.

O badaniu

Badanie ilościowe: ankieta rozesłana pocztą elektroniczną, przeprowadzona wśród 1300 posiadaczy kwalifikacji Chartered Global Management Accountant (CGMA) z 61 krajów w ciągu tygodnia od 9 lipca 2013 r.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF
Poprzedni
«