...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Rusza platforma GOZedu

prof_GOZ

"Kraina GOZ" to kampania społeczna, która wystartowała w połowie marca i ma zachęcać Polaków do zmiany nawyków w zgodzie z koncepcją Gospodarki Obiegu Zamkniętego (GOZ). Teraz w ramach projektu rusza platforma edukacyjna GOZedu. Lekcje dla dzieci poprowadzi prof. GOZ.

Kraina GOZ powstała z potrzeby serca, aby powiedzieć o problemach, które prawdziwe są i powoli zaczynają już nas wszystkich przytłaczać. Ale cały czas jest nadzieja. Największa właśnie w młodym pokoleniu – myślę, że dzieci będą doskonałymi ambasadorami zmian w duchu GOZ. Nie mają jeszcze nawyków, które dorosłym tak trudno zmienić i przede wszystkim wierzą w swoją sprawczość. I słusznie – wkrótce będą decydować o przyszłości naszego kraju jako obywatele, konsumenci, politycy, przedsiębiorcy czy naukowcy, więc dobrze, aby miały poczucie odpowiedzialności za swoje otoczenie.

prof. GOZ

Niecodzienna kampania

„Kraina GOZ” ma charakter kampanii 360 – o potrzebnych zmianach prof. GOZ będzie rozmawiał nie tylko ze „zwykłymi Kowalskimi”, ale też decydentami krajowymi, samorządowcami, przedstawicielami biznesu, nauki i organizacji pozarządowych. Dlatego oprócz kanału na Instagramie (GOZ.tagram), podcastu nt. Gospodarki Obiegu Zamkniętego (GOZcast) i uruchamianej właśnie interaktywnej platformy edukacyjnej dla uczniów szkół podstawowych (GOZedu), do cyklicznych rozmów (GOZtalk), które jesienią zwieńczy ogólnopolski kongres (GOZpodarka) prof. GOZ zaprosi także ekspertów – przedstawicieli biznesu, nauki i „trzeciego” sektora.

Cieszymy się, że możemy realizować kampanię, która ma na celu budowanie świadomości społeczeństwa w zakresie gospodarki cyrkularnej. Wierzymy, że skuteczne wdrożenie koncepcji GOZ w praktyce zależy od nas wszystkich – firm, takich jak Fortum, władz, organizacji pozarządowych, ale też wszystkich nas jako świadomych konsumentów i obywateli. Mam nadzieję, że nasz niecodzienny pomysł, by do wspólnego działania zachęcała nas „niekoniecznie prawdziwa” postać prof. GOZ okaże się skuteczny.

Jacek Ławrecki, dyrektor ds. komunikacji w Fortum

Kim jest prof. GOZ?

Prof. GOZ sam przedstawia się jako „postać niekoniecznie prawdziwa mówiąca o problemach, które prawdziwe są i powoli zaczynają już nas wszystkich przytłaczać”. W profesora wciela się Tomasz Olejnik, aktor, który współtworzy postać z Magdaleną Jarząbek, odpowiedzialną za część kreatywną kampanii.

Prof. GOZ ma inspirować Polaków do zmiany nawyków, a przede wszystkim wzmacniać nasze poczucie, że w życiu to, co robimy, wpływa na otaczający nas świat. Przekonuje, że aby uczynić świat lepszym, wystarczy, abyśmy postarali się żyć mądrzej. Ostatecznie każdy z nas może dla siebie i swojej społeczności stać się „profesorem” czy „profesorką” GOZ i zacząć zmieniać rzeczywistość. Wierzę, że każde dziecko zakończy naukę z nami na platformie GOZedu właśnie z taką świadomością.

Magdalena Jarząbek, creative managerka kampanii „Kraina GOZ”

GOZedu, czyli edukacja o GOZ

Platforma edukacyjna GOZedu ma docelowo składać się z 4 interaktywnych lekcji nt. Gospodarki Obiegu Zamkniętego (GOZ). Pierwsza, dostępna już od 8 kwietnia, przedstawia ogólne założenia koncepcji GOZ. Trzy następne lekcje pozwolą lepiej zrozumieć poszczególne etapy hierarchii postępowania z odpadami, tj.

  • Jak unikać nadmiernego kupowania i starać się ponownie używać już kupione rzeczy?
  • Na czym polega recykling i jakie są zasady segregowania odpadów?
  • Jak ze śmieci wyprodukować energię?

Wszystkie lekcje będą dostępne bezpłatnie, po rejestracji, której na platformie GOZedu dokonuje nauczyciel. Szczegóły znajdują się na stronie: https://gozedu.pl/

Lekcje na GOZedu są przygotowane według scenariuszy opracowanych przez metodyczkę we współpracy z zespołem kreatywnym. Dzięki temu kursy są zgodne z podstawą programową, a przy tym angażujące, włączające kreatywne myślenie – nie zabraknie quizów, zadań interaktywnych i pytań otwartych. Ważne było też dla nas, aby lekcje nie sprawiały wrażenia infantylnych – prof. GOZ oczywiście czasem żartuje i stara się uczyć w sposób przystępny, ale nie zapomina, że ma odpowiedzialne zadanie i stawia także trudne pytania, zachęca do refleksji.

Karolina Buczkowska, project managerka kampanii „Kraina GOZ”

Więcej informacji o platformie GOZedu, prof. GOZ i innych działaniach w ramach kampanii „Kraina GOZ” znajduje się na stronie: https://krainagoz.pl/


Źródło: Kraina GOZ

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF