Storytelling – program szkolenia
Jaka jest Twoja historia? O czym powinna opowiadać Twoja firma? Jak zaskarbić sobie sympatię odbiorców i wzbudzić w nich emocje? Brief zaprasza na drugą edycję szkolenie Storytelling, w ramach cyklu Content Marketing - poznaj, twórz, analizuj, sprzedawaj.
Content Marketing, czyli tzw. marketing treści z roku na rok staje się coraz bardziej znaczącym trendem komunikacji marek w sieci. Uodpornienie się konsumentów na komunikaty stricte reklamowe oraz ich niechęć do tradycyjnych sposobów promowania produktów i usług wymusiła na przedsiębiorstwach sięganie po mniej inwazyjne, za to bardziej użyteczne i przyjazne klientom środki osiągania celów promocyjnych. Rozumienie takich pojęć jak brand journalism czy storytelling, a także umiejętność analizy i tworzenia wartościowych treści w różnych kanałach komunikacji, to dla dziennikarzy, ale również dla marketerów i osób zarządzających komunikacją w firmach i organizacjach obowiązkowa wiedza w XXI wieku.
PROGRAM:
9.00 – 10.30
Zabierzcie ode mnie te szpilki! Czego nie wiesz o opowieściach
Paweł Tkaczyk, Midea
10.30 – 10.45 Przerwa kawowa
10.45 – 12.15
Wartości firmy a opowieść. Jak to wygląda w komunikacji?
dr hab. Jacek Wasilewski, Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego
12.15 – 12.45 Lunch
12.45 – 14.15
Mniej abstrakcji, więcej akcji – wszystko, co zawsze chciałeś wiedzieć o komponentach tzw. „dobrej” historii
Michał Celmerowski, Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoła Wyższej Psychologii Społecznej
PRELEGENCI:
Paweł Tkaczyk
Prezes agencji brandingowej MIDEA, specjalista od marketingu uhonorowany w 2011 roku nagrodą Człowieka Roku Polskiego Marketingu. Autor dwóch bestsellerów – „Zakamarki marki” (która zdobyła tytuł Marketingowej Książki Roku) oraz „Grywalizacja” (pierwsze miejsce na liście bestsellerów OnePress). Jest cenionym mówcą publicznym – jego wystąpienie podczas TEDx w Poznaniu jest najczęściej oglądaną online prezentacją z tego wydarzenia. Wykładowca studiów MBA w Wyższej Szkole Bankowej, studiów podyplomowych AGH w Krakowie, WSAiB w Gdyni. Pracował i pracuje min. in. dla Leroy Merlin, Grupy Allegro, Diners Club, Agory, HBO, LOT-u, Avonu, Banków BGŻ, ING, BPH SA, Orange, Rzetelnej Firmy, Credit Agricole, Money.pl. Poza książkami pisze także do branżowych gazet – współpracuje stale z „Briefem” i „Marketingiem w praktyce”. Jest często cytowany przez ogólnopolskie media. Prowadzi bloga o marketingu i sprzedaży. W styczniu 2015 roku Onet umieścił go w rankingu 50 osobowości polskiego internetu.
Jacek Wasilewski
Dr hab. w Instytucie Dziennikarstwa UW. Zajmuje się narracjami medialnymi i retoryką. Wydał książki „Prowadzeni słowami. Retoryka motywacji w komunikacji publicznej” oraz „Opowieści o Polsce. Retoryka narracji”. Tłumaczył też pierwszą książkę o storytellingu po polsku – „Storytelling. Narracje w reklamie i biznesie” wydana przez Saatchi &Saatchi. Na warsztatach narracyjnych pomaga firmom znaleźć storytellingowe rozwiązania ich problemów komunikacyjnych. Jest analitykiem reklam i komunikacji korporacyjnej oraz analizuje semiotycznie kody kultury. Wykładał semiotykę kultury na SWPS, teorie narracji na Uniwersytecie Warszawskim. Jest też scenarzystą i dramaturgiem (Ojciec Bóg, Teatr Polonia). Współpracuje z firmą Neuroidea, gdzie łączy analizę narracyjną z danymi biometrycznymi – eytrackingiem i facetrackingiem, opierając się na naukowych podstawach analizy narracyjnej. Czerpie z metod językoznawstwa, semiotyki, narratywistyki, psychologii. Pracował również jako kreator opowieści politycznej i jako twórca przemówień. Jego dewizą jest dyskrecja.
Michał Celmerowski
Od 16 lat trener i coach umiejętności komunikacyjnych. W swojej karierze wykształcił 2000 menedżerów różnych szczebli. Od 8 lat zafascynowany storytellingiem. Zajmuje się takimi tematami jak storytelling dla liderów – wykorzystanie strategicznego opowiadania w zarządzaniu zespołem, przywództwo charyzmatyczne i nowe koncepcje w przywództwie; budowanie zaufania, narracyjne techniki i prezentacje sprzedażowe, marketing narracyjny, personal branding, storytelling jako współczesna technika prowadzenia prezentacji, strategiczny humor w biznesie. Założyciel Business Storytelling Institute – pierwszej firmy w Polsce, która specjalizuje się w narracyjnej strategii komunikacji. W swojej pracy naukowej łączy praktykę storytellingu z wynikami badań naukowych i perswazją narracyjną. Na początku 2016 roku nakładem wydawnictwa Słowa i Myśli ukaże się podręcznik “Storytelling biznesowy”. Doświadczenie radiowe i telewizyjne, performer, stand-up’er. Pracował m.in. dla AVIVA, RWE, City Bank, AXA Polska, Nordea Bank i wielu innych.
::
ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE!
::